اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشد 40 درصدی توریسم درمانی در ایران


عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی توریسم درمانی در کشور طی کمتر از پنج سال اخیر خبر داد.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی توریسم درمانی در کشور طی کمتر از پنج سال اخیر خبر داد.

دکتر عبدالله یونسی در حاشیه برپایی نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت(ایران هلث) گفت: نه تنها از نظر کمی در این زمینه از رشد نسبتا مناسبی برخوردار بوده ایم که بر اساس نظرسنجی های انجام شده از این توریست ها ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان از کیفیت خدمات دریافتی خود احساس رضایت کرده اند.

وی افزود: عمده این توریست های سلامت از کشور های منطقه و اکثرا از عراق، آذربایجان، افغانستان، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان  به ایران می آیند که با وجود رقبایی همچون ترکیه و دبی به دلیل بالا بودن کیفیت خدمات و قیمت مناسب ایران را انتخاب می کنند.

یونسی ادامه داد: هزینه های پزشکی در ایران بسته به نوع خدمت ارایه شده حدود نصف دیگر کشورهای منطقه بوده که این امر در جذب توریست های سلامت بسیار تاثیر گذار است.

عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت اظهار داشت: این توریست ها عمدتا برای عمل های جراحی به ایران   می آیند و بیشترین تقاضا برای اعمال جراحی چشم، قلب و ناباروری است. همچنین تشخیص های آزمایشگاهی و تصویربرداری از دیگر دلایل ورود توریست های سلامت به کشور است.

وی با اشاره به اینکه با رفع برخی موانع قانونی در حوزه سرمایه گذاری می توان زیر ساخت های لازم را برای توریسم سلامت در کشور فراهم آورد و از سوی دیگر با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب می توان میزان گردشگران پزشکی را هم ازکشورهای کنونی افزایش داده از سوی دیگر روی بازارهای جدیدی سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ایران هلث فرصت مناسبی برای معرفی این انجمن به مخاطبان داخل و خارج از کشور به خصوص در بازار داخلی است، زیرا هنوز  هم برخی از بیمارستان ها در کشور از وجود این انجمن مطلع نیستند.

یونسی از ورود دلال های بی نام و نشان و بی شناسنامه ای در کشور نام برد که در زمینه جذب توریست های درمانی به فعالیت می پردازند و انجمن بین المللی خدمات سلامت سعی دارد با هدف مقابله با این پدیده، فعالیت در این حوزه را به شکل شفاف و قانونمند انجام داده تا از میزان رضایت این توریست ها کاسته نشود.

وی گفت: نظر سنجی از توریست ها از طریق سفارتخانه ها انجام می شود که می توان با اطلاع رسانی صحیح به این بیماران میزان رضایتمندی آنان را افزایش داد.

عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت یادآور شد: با توجه به اهمیت توریسم درمانی در حوزه سلامت و ارز آوری آن برای کشور نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه هستیم که در همین راستا یکی از کارگاه هایی که همزمان با برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث برپا می شود، به موضوع فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت در ایران اختصاص دارد که مسایل فوق در آن مطرح می شود.

نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت"   (ایران هلث) طی دو روز برپایی با استقبال بازدید کنندگان داخلی و هیات های  تجاری خارجی از کشورهای مختلف روبرو شده است.

این نمایشگاه  تا روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به کار خود ادامه می دهد.


ویدیو مرتبط :
رشد 40 درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رشد ۳۴ درصدی بیماری‌های روانی در ایران!



افزایش  بیماری‌های روانی در ایران,محمدرضا عارف

نماینده دكتر محمدرضا عارف خبر داد:

رشد ۳۴ درصدی بیماری‌های روانی در ایران!

نماینده دكتر محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به شیوع رو به افزایش بیماری‌های روانی طی سالهای اخیر هشدار داد و گفت: بار بیماریهای روانی در سال ۸۰، ۲۱ درصد بوده است که این روند در سال ۸۷ به ۳۴ درصد افزایش یافته است.

دکتر علی اکبر سیاری در نشست نمایندگان حوزه سلامت نامزدهای ریاست جمهوری گفت:‌ پزشک خانواده این نیست که یک عده‌ در مطب بنشینند و بیماران را ویزیت کنند. پزشک خانواده باید بر مبنای پیشگیری و سلامت حرکت کند، بهداشت محیط و ایمنی کار و غذا را در نظر بگیرد. وی با بیان این مطلب که ۴.۵ درصد کودکان خیابانی مبتلا به ویروس ایدز هستند، افزود: در حالی که شیوع این بیماری در جامعه عمومی یک درصد است.

در میان این کودکان معتاد، الکلی،‌قاچاقچی وجود دارد، عده زیادی از آنها به مدرسه نمی‌روند. اگر پزشک خانواده به معنای واقعی خود باشد. باید به این مسائل رسیدگی و از آنها پیشگیری کند در حالی که هنوز زیرساخت آن هم ایجاد نشده است.

سیاری گفت: سلامت فقط بیمار نبودن نیست، سلامت یعنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اما در جامعه‌ای که فقر رو به افزایش است و تورم بالای ۳۰ درصد است و قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می‌شود.

اولویت اول دولت باید کاهش فقر و اصلاح اقتصاد کشور باشد و برای این کار باید هرم قدرت اصلاح شود.

نماینده عارف در حوزه سلامت گفت:‌ فردی که بیکار است،سلامت روانش در خطر است،‌باید حمایت از فقرا و رفع بیکاری در اولویت اول دولت باشد و این کار قطعاً به اصلاح حوزه سلامت و کار بار بیماریها کمک می‌کند. افراد فقیر هم زودتر و هم بیشتر مریض می شوند و زودتر هم می‌میرند.

سیاری افزود:‌ در سال ۸۰ شیوع بیماریهای روانی در کشور ۲۱ درصد بود اما در سال ۸۷ این میزان در تهران به ۳۴ درصد رسید و در حال حاضر به ۴۰ درصد رسیده است.

کسی که اختلال رفتاری و روانی دارد از همسرش طلاق گرفته و فرزندش جدا شده است، سلامتش را از دست می‌دهد، این مشکل اساسی حوزه سلامت است نه فقط بخش درمان و هزینه‌های پرداختی مردم که قسمت کوچکی از مسائل و معضلات حوزه سلامت است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت عامل ۷۵ درصد مخاطرات سلامت مردم است اگر اینها را کنترل کنیم، چون که صد آمد نود هم پیش ماست. ما در برنامه توسعه چهارم که بنده مسئول تدوین بخش سلامت آن بودم با بکارگیری افراد متخصص و با تجربه قویترین برنامه اصلاح نظام سلامت را تدوین کردیم اما دولت نهم و دهم نتوانست آن را اجرا کند.

در این برنامه کاهش بیماریهای واگیر و غیر واگیر، اصلاح سیستم اورژانس کشور و اجرای نظام سطح بندی خدمات و پزشک خانواده دیده شده بود و قرار بود سهم مردم از هزینه‌های سلامت کم شود اما هیچکدام از این اهداف عملی نشد.

سیاری ادامه داد:‌ ما نمی‌توانیم در هر شهر کم جمعیت و مثلا ۲۰ هزار نفری یک بیمارستان تخصصی ایجاد کنیم گاهی با راه‌اندازی یک اورژانس قوی و انتقال به موقع بیماران می توانیم نیاز مردم را برآورده کنیم تا پرت منابع نداشته باشیم. این همان نظام سطح بندی بود که در قانون برنامه توسعه چهارم آمده بود و اجرا نشد./بهارنیوز