اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشد 3 برابری طلاق در مازندران



اخبار,اخبار اجتماعی,طلاق

مدیرکل ثبت احوال مازندران از رشد بیش از سه برابری طلاق نسبت به ازدواج در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

علی رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، رشد طلاق در مازندران را در این مدت 13 و رشد ازدواج را کمتر از چهار درصد اعلام کرد.

وی گفت: در نیمه نخست امسال 15 هزار واقعه ازدواج ثبت شد در حالی که آمار مدت مشابه سال پیش 14 هزار و 452 مورد بود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران آمار طلاق را هم برای این مدت سه هزار و 800 مورد اعلام کرد و افزود: پارسال در این مدت سه هزار و 448 مورد طلاق ثبت شده بود.

رجبی با مقایسه آمار ازدواج و طلاق در سال جاری گفت: تاکنون به طور میانگین از هر چهار ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر می شود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: بیشتر طلاق های ثبت شده در سال جاری مربوط به زوج های جوانی بوده است که تنها کمتر از پنج سال از زندگی مشترکشان سپری شده بود.

وی افزود: نیمی از طلاق ها هم مربوط به زوج های با میانگین سواد در حد دیپلم بوده است.

رجبی همچنین میانگین سن ازدواج پسران در مازندران را امسال بین 29 تا 32 سال اعلام کرد و گفت که دخترخانم ها هم با میانگین 24 تا 29 سال کنار سفره عقد نشستند.

استان مازندران بر اساس آخرین آمار سرشماری بیش از سه میلیون و 150 هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
دانلود پایان نامه رشته حقوق : اعتبار رشد در نکاح و طلاق در حقوق ایران و مقایس..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رشد 10 برابری تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030



 

رشد 10 برابری تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030

 

تهران - آژانس بین المللی انرژی اعلام كرد كه انتظار می رود كه میزان انرژی تولیدی از باد ، زیست توده ، زمین گرمایی و خورشید تا سال 2030 ، رشد 10 برابری داشته باشد و به پنج هزار و 583 تراوات ساعت برسد.

 

به گزارش پارك علم و فناوری دانشگاه تهران ، آژانس بین المللی انرژی یادآور شد كه در این میان انرژی باد بیشترین رشد را خواهد داشت ، میزان انرژی الكتریكی حاصل از باد 13 برابر خواهد شد واز آن چشمگیرتر رشد انرژی الكتریكی حاصل از خورشید است كه انتظار می رود 140 برابر شود اما میزان آن در حال حاضر بسیار كم است .

بر اساس مطالعات شركت Clean Edgeكه در بخش بازاریابی انرژی و به طور خاص روی انرژی های پاك كار می كند ، فروش برق حاصل از سلول های خورشیدی و باد و زیست توده در سال 2018 به 325 میلیارد یورو خواهد رسید، در این میان سهم انرژی باد در سال 2018 برابر با 140 میلیارد یورو خواهد بود.

به رغم رشدی كه در بخش انرژی های تجدید پذیر شاهد آن خواهیم بود ، درسال 2030همچنان 54 درصد از انرژی از سوخت های فسیلی تامین خواهد شد ، برای حفظ محیط زیست و كاهش گازهای گلخانه ای باید بازده نیروگاه های رایج و یا به عبارت دیگر تبدیل مواد خام به الكتریسیته افزایش یابد ، باید فناوری به وجود آید كه دی اكسید كربن را قبل از سوختن جدا كند تا وارد اتمسفر نشود.... /  تحلیل : ایرنا