اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشد واردات خودروهای لوكس ایتالیایی به ایران


آمار گمرک ایران حاکی از واردات دست کم 34 دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران طی پنج ماه نخست سال جاری است.

خبرگزاری ایسنا: آمار گمرک ایران حاکی از واردات دست کم 34 دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران طی پنج ماه نخست سال جاری است.

براین اساس در مدت زمان یادشده 34 دستگاه انواع خودروهای شرکت مازراتی ایتالیا به ارزش تقریبی 3.9 میلیون دلار وارد ایران شدند. ارزش ریالی این مقدار واردات نیز نزدیک به 50 میلیارد ریال اعلام شده است. مبداء اصلی مازراتی‌های وارداتی به ایران امارات و ایتالیا بودند. مازراتی در سه مدل گرن كابریو، كواتروپورت و گرن توریسمو وارد ایران شده است.



پیشتر شركت خودروسازی مازراتی ایتالیا از راه‌اندازی نمایندگی فروش محصولاتش در ایران از سال جاری میلادی خبر داده بود. اما سازمان توسعه تجارت اوایل امسال اعلام کرد که واردات خودروهای مازراتی به ایران دست كم تا شهریور ماه امسال ممنوع شده است. اگرچه این سازمان بعدا اعلام کرد که فهرست خودروهای مجاز وارداتی به ایران به تدریج تکمیل می شود. براساس آمار گمرك ایران در سال گذشته در مجموع تنها 10 دستگاه انواع خودروهای مازراتی به ارزش بیش از یك میلیون دلار وارد ایران شد. از این 10 دستگاه پنج خودرو از طریق ایتالیا و پنج خودرو نیز از طریق امارات وارد شده بودند.

مازراتی - برند وابسته به شركت خودروسازی فیات ایتالیا - برنامه‌ریزی كرده تا فروش محصولاتش را در بازارهای نوظهور مانند ایران افزایش دهد. سخنگوی مازراتی اواسط شهریور ماه سال قبل با اعلام خبر راه‌اندازی نمایندگی فروش این شركت در ایران از سال 2012 میلادی توضیح داده بود كه مالكیت نمایندگی این شركت در ایران به صورت مستقیم بر عهده مازراتی نخواهد بود و این شركت ایتالیایی ترجیح می‌دهد فروش محصولاتش را در ایران از طریق یك نماینده داخلی انجام دهد.

شركت مازراتی تعداد نمایندگیهای فروش خود را در دنیا به 250 واحد رسانده است. این شركت‌ نمایندگیهایی در لهستان، سوریه و رژیم صهیونیستی دارد


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتالیایی‌ها خواهان واردات گاز از ایران هستند



اخبار,اخبار اقتصادی,صادرات گاز


ایتالیایی‌ها خواهان واردات گاز از ایران هستند

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز گفت که شرکت ایتالیایی «اس آی» خواهان وارداتِ گازایران پس از تکمیل خط لوله صادرات گاز به اروپا شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا کاملی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت اظهار داشت: این شرکت ایتالیایی پیش از این نیز همکاری طولانی مدتی با شرکت ملی صادرات گاز در زمینه نفت خام داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز همچنین از مذاکره با شرکت ژاپنی سوجیتسو یکی از بزرگترین شرکت های ژاپنی خبر داد و گفت: این شرکت مقام دوم از نظر سهم ال ان جی را در ژاپن دارد.

کاملی خاطر نشان کرد: سوجیتسو پیش از این نیز مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران در زمینه ساخت ال ان جی در منطقه پارس شمالی و همچنین پروژه ایران ال ان جی داشته است.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی شانزدهم اردیبشت ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

این نمایشگاه با مشارکت 1200 شرکت داخلی و 600 شرکت خارجی فعال در حوزه نفت و انرژی از 32 کشور جهان آغاز بکار کرد.

انگلیس، استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، آمریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، اوکراین و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که توانمندی های خود را در این دوره از نمایشگاه در معرض دید کارشناسان صنعت نفت قرار داده اند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی که از 16 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده امروز پایان می یابد. 

اخبار اقتصادی - ایرنا