اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشد تقاضا برای واحدهای زیر 30 متر/ آخرین قیمت واحدهای کوچک در پایتخت





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رشد تقاضا برای واحدهای زیر 30 متر/ آخرین قیمت واحدهای کوچک در پایتخت

خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: گرانی آپارتمان در تهران موجب شده است که خانواده های دو نفره، بازار سوئیت‌های تهران را در اختیار بگیرند و مالکان هم رغبت بیشتری به ساخت این واحدها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش خانه های کوچک و سوئیت‌ها در پایتخت نشانگر استقبال مردم و متقاضیان نسبت به خرید و یا اجاره آپارتمان هایی با متراژ کم است به طوریکه این واحدها وقتی از سوی مالک عرضه می شوند به سرعت به فروش می رسند و همچنین اجاره آنها آسان تر از خانه هایی با متراژ بالا است.

برهمین اساس، به دلیل افزایش اجاره بها برخی از خانواده های دو نفره تصمیم می گیرند که در واحدهای کوچک و سوئیت‌ها زندگی کنند و در واقع می توان گفت که خانواده های دو نفره، بازار سوئیت ها را دراختیار گرفته اند.

همین امر باعث شده که مالکان به ساخت خانه های کوچک و سوئیت ها تمایل بیشتری نشان دهند تا به دلیل افزایش روز به روز تقاضا در این بخش، سود بیشتری را هم به دست بیاورند. در این بین برخی از مالکان به خصوص در مناطق شمالی تهران، این واحدها را مبله اجاره می دهند که یک ویژگی مناسب برای اجاره بهتر این آپارتمان ها است.

همچنین مالکانی که در نزدیکی مترو و یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی ساخت و ساز می کنند، بیشتر به ساخت خانه های کوچک می پردازند تا به این وسیله متقاضیانی که عمدتا شاغل هستند را با قیمت بیشتر برای خرید یا اجاره جذب کنند.

براین اساس به غیر از خانواده های کوچک، برخی از مسافران خارجی هم مشتری این سوئیت های مبله هستند که البته اجاره بهای خود را هم به صورت ارزی پرداخت می کنند که عمدتا هم به دلار است. در واقع تغییر فرهنگ و افزایش قیمت ها از جمله عواملی هستند که رشد خرید و اجاره نشینی واحد کوچک را در پایتخت افزایش داده است و البته موجب رشد قیمت در این بخش هم شده است.

آخرین قیمت واحدهای کوچک در پایتخت

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک واحد 30 متری یکخوابه در خواجه نظام با عمر 7 ساله به قیمت 81 میلیون تومان به  فروش می رسد و یک واحد 28 متری در میدان رازی یک خوابه بدون پارکینگ و انباری 41 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمانی به مساحت 30 متر در الهیه متری 7 میلیون تومان به فروش می رسد و یک واحد 20  متری در سبلان شمالی با پارکینگ 59 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که مالک 10 میلیون تومان از این قیمت را برای پارکینگ عنوان کرده است.

همچنین اجاره بهای یک سوئیت 35 متری در خیابان آزادی استاد معین با پارکینگ 10 میلیون تومان رهن و 250 هزار تومان اجاره تعیین شده است و 30 متری در خیابان فرجام با 3 میلیون تومان ودیعه و 350 هزار تومان، اجاره داده می شود.

برای یک واحد 20 متری در امام حسین هم با 4 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره تعیین شده است و سوئیت 12 متری در قلهک هم با 3 میلیون تومان رهن و 350 هزار تومان به اجاره می رسد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
مشکلات واحدهای تولیدی کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رواج ساخت واحدهای 25 متری در پایتخت!/قیمت آپارتمان‌های زیر 30 متر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رواج ساخت واحدهای 25 متری در پایتخت!/قیمت آپارتمان‌های زیر 30 متر

یکی از این اقدامات که عمدتا از سوی بساز بفروش‌ها انجام می گیرد، ساخت خانه های بسیار کوچک در پایتخت است که آنقدر کوچک هستند که از آن فقط برای خوابگاه می توان استفاده کرد و در واقع یک آشیانه کوچک به شمار می رود.

انبوه متقاضیان مسکن و عدم توانایی مالی آنها موجب شده است که ساخت آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 30 متر در تهران رواج پیدا کند به طوری که این واحدها به دلیل استقبال زیاد، در همان مراحل ساخت به فروش می‌رسند.

 

به گزارش مهر، در سالهای اخیر قیمت واحدهای مسکونی در کلان شهرها و به خصوص در شهر تهران با افزایش بی سابقه ای روبرو شده است و حتی این قیمتها به نسبت درآمد ساکنان آن، از شهرهای بزرگ دنیا هم پیشی گرفته است. در این بین، نه تنها قدرت خرید مردم افزایشی نداشته بلکه به دلیل تورم با کاهش مواجه شده است.

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیت زیادی روبرو است که این شاخص در کنار افزایش تورم این شهر را تبدیل به گران ترین شهر کشور کرده و وجود تفاضای زیاد برای مسکن، موجب ایجاد شگردهای زیادی برای ساخت آپارتمان شده است.

یکی از این اقدامات که عمدتا از سوی بساز بفروش‌ها انجام می گیرد، ساخت خانه های بسیار کوچک در پایتخت است که آنقدر کوچک هستند که از آن فقط برای خوابگاه می توان استفاده کرد و در واقع یک آشیانه کوچک به شمار می رود.

 

البته در گذشته ساخت خانه های کوچک از سوی برخی از انبوه سازان مطرح شده بود اما همان زمان کارشناسان به مقابله با این دیدگاه پرداختند و اعلام کردند که زندگی ایرانی که اساس آن خانواده و شب نشینی های خانوادگی است، نمی‌تواند در خانه های کوچک و کمتر از 40 متر زندگی کند و چه بسا افراد را با مشکلات اجتماعی روبرو کند.

اما در دو سال اخیر فشار تورم برای خرید مسکن به جایی رسید که بازار برای ساخت واحدهایی با متراژ کمتر از 30 متر هم آماده شد و فرصت مناسبی را برای بساز و بفروش‌ها آماده کرد تا به این وسیله واحدهای بیشتری را به فروش برسانند و بخش دیگری از متقاضیان را هم وارد بازار خرید و فروش مسکن کنند.

 

آپارتمان 25 متری، 50 میلیون تومان

یکی از این سازندگان که ساخت واحدهای 25 متری را انجام می دهد، در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که استقبال از خرید این واحدها به خصوص از سوی زوج‌های جوان به اندازه ای زیاد است که ما در مراحل اولیه ساخت آنها را پیش فروش کرده و می فروشیم.

وی در خصوص قیمت این واحدها، گفت: قیمت گذاری این واحدها کمی با منطقه واقع شده در آن تفاوت دارد اما یک واحد 25 متری در خیابان سبلان با پارکینگ و انباری به قیمت 50 میلیون تومان به فروش می رسد.

همانطور که این سازنده اعلام کرد این واحدها در همان ابتدای ساخت به فروش می رسند، بنابراین ممکن است آگهی زیادی از این واحدها در نیازمندیهای روزنامه و یا بنگاه های املاک به چشم نخورد که این امر نشانگر دغدغه بالای متقاضیان برای داشتن مسکن است.

براین اساس، قیمت یک واحد آپارتمان 23 متری تکواحدی و نوساز در میدان تسلیحات 52 میلیون تومان تعیین شده است که در واقع هم مترمربع 2 میلیون و 260 هزار تومان به فروش می رسد.

بررسی ها نشان می دهد که برای خرید این آپارتمان‌ها در مناطق مرکزی و متوسط تهران باید حداقل متری 2 میلیون تومان پرداخت کرد و به دلیل متراژ کم ، قیمت زیادی به خریدار تحمیل نمی شود و متقاضی با در نظرگرفتن وام مسکن با 25 میلیون تومان صاحبخانه می شود.

 

اجاره واحدهای کمتر از 30 متر در تهران

از سویی بازار اجاره این آپارتمان‌ها هم عمدتا در مرکز شهر تهران داغ است و بخشی از متقاضیان مسکن که در میان آنها متقاضی مجرد بیشتر است را شامل می شود.

براساس این گزارش اجاره یک واحد 30 متری همکف و تکواحدی در میدان سلماس یوسف آباد 15 میلیون تومان رهن و 450 هزار تومان اجاره تعیین شده است و سوئیت 20 متری طبقه 4 با آسانسور هم با 30 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود./مهر