اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسیدگی ویژه به وضعیت جسمانی «اعظم»


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل تیم تخصصی «سلامت» روان‌پزشکی و روان‌شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل تیم تخصصی «سلامت» روان‌پزشکی و روان‌شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» خبر داد.

غلامحسین حقدادی با اشاره به اینکه بهزیستی در شرایط بحرانی برای کودکان و زنان آسیب‌دیده اقدامات حمایتی در قالب اورژانس اجتماعی یا ... انجام می‌دهد، اظهار کرد: در این‌گونه موارد برای افراد آسیب‌دیده مددکار اختصاصی در نظر گرفته نمی‌شود، اما برای این مورد خاص یک تیم مشخص و تخصصی سلامت روانپزشکی و روانشناسی تشکیل شده تا بتوانند در بهبود وضعیت این افراد نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در ابتدا و در زمان تحویل، کودکان به بهزیستی براساس سن‌شان در دو مرکز جداگانه نگهداری شدند، اما به دلیل اینکه روانپزشک تشخیص داد که وضعیت آنان از نظر سلامت روانی در کنار یکدیگر بهتر می‌شود، در حال حاضر مادر و دخترانش در یک مرکز نگهداری کودکان ساکن هستند و دختران فعلا شب‌ها در کنار مادر استراحت می‌کنند.

حقدادی افزود: موسسات خیریه مرتبط به بهزیستی اقدامات درمانی اعظم و دختران‌شان را پیگیری کرده و قسمتی از هزینه‌های درمان را نیز پرداخت کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه بهزیستی طرف شکایت در این پرونده نیست، افزود: زنی که مورد آزار و شکنجه قرار گرفته در این خصوص شکایت کرده است، اما اقدامات بهزیستی جنبه حمایتی دارد؛ این سازمان در چنین مواقعی اقداماتی نظیر دخالت در تعیین تکلیف وضعیت فرزندان و جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به افراد را انجام می‌دهد.

حقدادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود مددکاران بهزیستی امنیت این زن و دخترانش تامین شده و در صورت نیاز کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری خواهند شد که البته این امر بستگی به نتیجه پرونده قضایی دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: باید به بحث همسرآزاری به عنوان یک موضوع جدی در وقت خودش رسیدگی شود و مورد بررسی قرار گیرد، بهزیستی نیز سال‌های سال است که در حوزه اورژانس اجتماعی و نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست نقش ایفا می‌کند.

حقدادی افزود: برای اینکه کمتر شاهد چنین اتفاقات دلخراش و ناراحت‌کننده‌ای باشیم، نیاز است که هم از جنبه دولتی و هم از لحاظ سازمان‌های غیر دولتی مورد حمایت بیشتری واقع شویم.

وی اظهار کرد: زیرا در هنگام آزار جسمی عوارض روانی آن موقتی نیست و در واقع انسانی که در این شرایط سخت و آزاردهنده قرار گیرد به خصوص اگر کودک باشد عوارض روانی آن را تا پایان عمر به همراه خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 90 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی وجود دارد که حدود 1700 کودک در آن‌ها نگهداری می‌شود، نیمی از این مراکز در مشهد قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت جسمانی بیت الله عباسپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت کودکان «شین آباد»



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت کودکان شین آباد

 

اخبار اجتماعی - تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت کودکان «شین آباد»

این دانش آموزان همچنین می گویند به دلیل مونث بودن، 50درصد دیه از آنان کسر می شود که نسبت به این تصمیم دیه معترض هستند.

وکیل مدافع کودکان شین آباد با بیان اینکه جلسه ای برای رسیدگی به وضعیت کودکان شین آباد در دولت تشکیل شد، گفت: دولت خود را متعهد به حقوق کودکان شین آباد می داند.

ˈحسین احمدی نیاز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: در این جلسه که نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، مقرر شد کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت کودکان شین آباد تشکیل و وضعیت رفاهی، معیشتی و درمانی این کودکان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این کارگروه نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و بیمه مرکزی حضور خواهند داشت.

احمدی نیاز اظهار امیدواری کرد دولت به وعده های خود در این زمینه عمل کند و کودکان شین آباد به حقوق کامل خود برسند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته (شنبه) کودکان شین آباد به همراه والدین شان با حضور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری خواسته هایشان از ریاست جمهوری را مطرح کرده و نسبت به نصف بودن دیه اعتراض کردند.

این دانش آموزان همچنین می گویند به دلیل مونث بودن، 50درصد دیه از آنان کسر می شود که نسبت به این تصمیم دیه معترض هستند.

محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در شصت و ششمین نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پرداخت نصف بیمه به دختران شین آبادی ، گفت: دیه زن و مرد برابر نیست ولی ترتیبی داده شده که برابر باشد و بنده موضوع دیه بچه های شین آباد را بررسی می کنم.

دانش آموزان شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در آذر سال 1391دچار آتش سوزی شدند.

حادثه زمانی روی داد که بخاری نفتی این کلاس آتش گرفت و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش نشانی موثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد. 

اخبار اجتماعی - ایرنا