اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسوایی اطلاعاتی سفیر آمریکا در ژاپن


خبرگزاری کیودوی ژاپن روز چهارشنبه در گزارشی از رسوایی سفیر آمریکا در توکیو در استفاده از ایمیل شخصی هنگام انجام امور دولتی اش خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: براساس این گزارش، کارولین کندی دختر 'جان اف کندی' رییس جمهور پیشین آمریکا و سفیر فعلی این کشور در توکیو و کارکنان ارشد این سفارتخانه در اقدامی غیرقانونی از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت پیامهای دولتی استفاده کردند.

این گزارش با اعلام اینکه موضوع استفاده از ایمیل شخصی به ویژه توسط هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در مکاتبات کاری در سالهای 2009 تا 2013 همچنان داغ است، افزود: به همین منظور وزارت خارجه آمریکا دیروز از این اقدام غیر متعارف خانم کندی نیز به شدت انتقاد کرد.

این گزارش به نقل از گزارش اخیر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که طبق سیاست وزارت خارجه، کارمندان دولت آمریکا بطور کلی به دلیل خطر سرقت اطلاعات، رهگیری، هک شدن، نباید از ایمیل های شخصی برای انجام امور رسمی استفاده کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز امروز در گزارشی مکاتبات انجام گرفته توسط دیپلمات های ارشد آمریکا در سفارت این کشور در توکیو را حاوی اطلاعات بسیار حساس و البته غیر طبقه بندی شده توصیف کرد.

این گزارش با اعلام اینکه خانم کندی پیشتر از حامیان باراک اوباما در انتخابات 2008 ریاست جمهوری آمریکا بود، افزود: با وجود آنکه انتقادها در مخافل سیاسی آمریکا از این سفیر بالا می گیرد، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دفاع از او استفاده از ایمیل شخصی توسط وی را ممنوع ندانست.

وی امروز در یک کنفرانس خبری در واشنگتن با اعلام اینکه استفاده از ایمیل شخصی در امور رسمی توصیه نمی شود، در توجیه رسوایی اخیر سفیر آمریکایی تأکید کرد که هیات دیپلماتیک آمریکا در توکیو نیز البته بر اساس توصیه های انجام شده در گزارش بازرس کل رفتار کرده است.

کربی استفاده از ایمیل شخصی توسط دیپلمات ها را مشروط به شرایط خاص خواند و در عین حال افزود: در بررسی به عمل آمده در ایمیل های خانم کندی، هیچ موردی از نقض سیاست های وزارت خارجه آمریکا مشاهده نشده است.

براساس این گزارش، نه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و نه گزارش بازرسی کل این وزارت خانه تاکنون به جزییات مربوط به این اقدام غیرمتعارف سفیر آمریکا در توکیو از جمله اینکه آنها در چه زمانی و به چه دلیلی دست به چنین اقدامی زده بودند اشاره ای نکردند.

کارولین کندی دختر جان اف کندی، رئیس جمهور سابق امریکا از نوامبر 2013 ( آبان 92) سفیر آمریکا در توکیو است.


ویدیو مرتبط :
سرنوشت برجام در دستان سفیر آمریکا و گزارش او به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر آمریکا در ژاپن تهدید به مرگ شد


«کارولین کندی» سفیر آمریکا در توکیو پیام تهدید آمیزی از سوی افراد ناشناس دریافت کرده است.

خبرگزاری مهر: «کارولین کندی» سفیر آمریکا در ژاپن تهدید به مرگ شد. بنا بر اعلام پلیس توکیو کندی پیامی دریافت کرده که در آن افراد ناشناس وی را به مرگ تهدید کرده اند.

همچنین «آلفرد مگلبی» سرکنسول آمریکا در اوکیناوا پیام مشابهی را دریافت کرده است. در این جزیره حدود ۲۵ هزار نظامی آمریکایی مستقر هستند. گفتنی است دختر «جان اف کندی» رئیس جمهوری اسبق آمریکا که اکنون سفیر این کشور در توکیو است، در ماه فوریه با نظامیان آمریکایی در اوکیناوا دیدار کرد.

گفته می شود نامه های تهدید آمیز علیه دیپلمات های آمریکایی از سوی مخالفان ادامه حضور نظامی آمریکا در ژاپن ارسال شده است.

اوایل اسفند نیز «مارک لیپرت» سفیر آمریکا در کره جنوبی مورد حمله یک فرد مسلح به چاقو قرار گرفت. عامل این حمله مرد ۵۵ ساله کره ای بود که خود را از فعالان جنبش اتحاد مجدد دو کره معرفی و مخالفتش را با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره اعلام کرد.