اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رستمی: كوروش باقری حرف زور می‌‌‌زند


«سالی که نکوست از بهارش پیداست» این ضرب‌المثل گران‌بهای زبان فارسی شاید وصف کاملی از وقایع رخ داده در فدراسیون وزنه‌برداری باشد. جایی که چشم روی مدا‌ل‌های ارزشمند پولادمردان المپیک 2012 بسته‌اند و آنها را نامهربانانه مورد لطف قرار می دهند! اتفاقاتی تلخ که شاید عملکرد درخشان این رشته را در المپیک به چالش بکشد و حتی به دست فراموشی بسپار

قانون: «سالی که نکوست از بهارش پیداست» این ضرب‌المثل گران‌بهای زبان فارسی شاید وصف کاملی از وقایع رخ داده در فدراسیون وزنه‌برداری باشد. جایی که چشم روی مدا‌ل‌های ارزشمند پولادمردان المپیک 2012 بسته‌اند و آنها را نامهربانانه مورد لطف قرار می دهند! اتفاقاتی تلخ که شاید عملکرد درخشان این رشته را در المپیک  به چالش بکشد و حتی به دست فراموشی بسپارد. این روزها موضع‌گیری قهرمانان المپیکی علیه کوروش باقری باعث شده تا سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به صراحت اعلام کند راه برگشت المپیکی‌ها به اردوی تیم ملی خیلی سخت است. از این رو برای این که دقیق از اتفاقات اخیر رخ داده بین ملی‌پوشان و سرمربی تیم ملی آگاه شویم، با کیانوش رستمی دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن هم کلام شدیم. کیانوش رستمی در گفت و گوی خود با «قانون» از هر دری سخن گفت. از سختی‌های طاقت فرسا گرفته تا تراشیدن موهای سر خود که با اجبار کوروش باقری بود.

چطور شد که المپیکی‌های وزنه‌برداری تصمیم گرفتند، دور هم جمع شوند و دوران آمادگی را کنار هم باشند؟

چند وقتی است که تمرینات را دور هم شروع کردیم و خدا را شکر توانستیم بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت‌ها و استراحت‌ها، فرم خوبی بگیریم. الان خودم این قدر خوب تمرین کردم که فکر می‌کنم آمادگی من بالای 90 درصد است. بالاخره دور هم جمع شدیم تا با تمریناتی که طراحی کردیم، بتوانیم خود را برای مسابقات جهانی لهستان آماده کنیم.

  اتفاقات اخیری که در وزنه‌برداری افتاد، واقعا نگران کننده بود. بحث کنار گذاشته شدن المپیکی‌ها از سوی کوروش باقری تا اعتراض و نارضایتی ملی‌پوشان از رفتار کادر فنی. مشکلات از کجا استارت خورد؟

این اتفاقات اخیر مربوط به این چند هفته و چند روز نیست. در واقع آتش زیر خاکستر بود و الان شعله‌ور شده است. قبل از المپیک اتفاقات خیلی بدی افتاد ولی بچه‌ها چون همه آماده بودند و تصمیم داشتند برای مدال المپیک بجنگند، همه تحمل کردند تا مبادا وارد حاشیه شوند و خدای نکرده ذهن‌شان از مسابقات دور شود. بالاخره وزنه زدن کار روحی روانی هم می‌خواهد و اگر ما درگیر اتفاقاتی که امروز عیان شده، می‌شدیم، شانسی برای موفقیت نبود و تمام زحمات بچه ها به هدر می‌رفت.

  به خاطر این قبل از المپیک به رفتار سرمربی اعتراض نکردید چون نگران بودید مبادا عکس‌العمل نشان دهد و روی اسم شما قلم قرمز بکشد؟

ما به این مسئله واقعا فکر نکردیم که ممکن است عکس‌العملی نشان دهد و ما را از لیست خط بزند. نمی‌خواستیم فقط تمرکز ما به هم بخورد وگرنه فکر نمی‌کنم رئیس فدراسیون، سرمربی یا هرکس دیگری، ورزشکارانی که آماده گرفتن مدال بودند را به خاطر این صحبت‌ها خط بزند. آنچه اهمیت داشت، فقط کسب افتخار برای ایران بود. شما فکر می‌کنید پس تحمل ما برای چه بود؟ دقیقا می‌خواستیم زحمات‌مان به هدر نرود. 

باقری گفته بود اگر المپیکی ها به آمادگی 80-75 درصدی برسند، به اردوی تیم ملی دعوت می شوند. الان شما از آمادگی بالای 90 درصدی حرف می‌زنید. پس چطور است که هنوز دعوت نشدید؟

شاید زیاد به فکر این‌ها نیستند! در این مدت چندین ماهه هیچ خبری از ما نگرفتند که اصلا بپرسند، میزان آمادگی ما چقدر است یا نیست. بعد از المپیک ما به کلی فراموش شدیم و اصلا دلیل‌اش را هم نمی‌دانم. ما چون دوست داشتیم، پرچم ایران را در المپیک به اهتزاز در بیاوریم، با هر سختی روبه‌رو شدیم. اصلا مسئله ما نرفتن به اردوی تیم ملی نیست. مسئله اینجاست که دیگر نمی‌توانیم با بی احترامی‌های کوروش باقری تمرین کنیم.

اگر کوروش باقری رفتارش را درست کند، حاضرید با او کار کنید؟

مشکل اصلی ما این است که او به ما توهین کرده است. ما هم دوست نداشتیم این اتفاقات  بیفتد ولی دیگر نمی‌شود واقعا کاری کرد چون این توهین‌ها واقع شده است. چندین بار به باقری گفتیم که رفتارش را درست کند ولی عکس‌العمل نشان داد و گفت همینی که هست. او زور می‌گوید و مدام می‌گفت که رفتارش این طوری است و کسی نمی‌تواند با او کاری کند.

فقط 5 ماه به مسابقات جهانی لهستان باقی مانده است. تصمیم شما چیست؟

همان طور که گفتید فقط 5 ماه باقی مانده و اگر وضعیت همین طور پیش برود واقعا نتیجه‌ای نمی‌گیریم. وزیر ورزش و و رئیس فدراسیون (رضازاده) قرار شده رسیدگی کنند ولی از آن زمان که ما با رضازاده جلسه داشتیم، منتظریم و هیچ جوابی به ما ندادند. با خرج خودمان تمرین می کنیم تا حداقل بدن های ما آماده باشد. این روند به  وزنه برداری  ضرر می ‌زند و ما هم قربانی می شویم. یعنی مسئولان ما می خواهند به خاطر رفتار نادرست یک مربی، ورزشکارانی که برای کشور خود افتخار آفرینی کردند، آنها را قربانی کنند؟

 راستی دلیل این که باقری به تو گفت، موهایت را باید از ته بتراشی، چه بود؟

نمی‌دانم شاید از موهای من بدش می‌آمد که چنین حرفی را جلوی جمع به من زد. واقعا به من برخورد. اگر این حرف را در خفا یا در گوشم می گفت خیلی راحت‌تر می‌توانستم آن را هضم کنم ولی جلوی جمع به شخصیتم لطمه زد. یک مربی باید مثل پدر رفتار کند ولی آیا پدر حاضر است شخصیت بچه خود را خرد کند؟ کارهایی که باقری در تیم ملی می‌کرد، حتی بدتر از این حرفی که جلوی جمع به من زد، بود. ما قبلا برای رفتن به مسابقات از 8، 9 ماه قبل تمرینات را شروع می کردیم ولی الان فقط 5 ماه به مسابقات جهانی باقی است و کسی هم جوابگو نیست. ما نگفتیم که باقری را بیرون بیندازند. فقط خواسته ما این است که با مربی دیگری تمرین کنیم. همین.

 نقل قول عجیبی از رضا زاده به عنوان رئیس فدراسیون در برخی سایت ها منتشر شد که گفته بود«مشکل المپیکی‌ها به من مربوط نیست». آیا به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتظار بیش از این از رضا‌زاده نداشتید؟

واقعا این حرف را زده است؟ بعید می‌دانم رضازاده چنین حرفی زده باشد ولی اگر واقعا این حرف را زده، حرف درستی نبوده است چون تمام سیستم وزنه‌برداری از بالا تا پایین زیر نظر ریاست فدراسیون است. ما حتی جلسه‌ای که با رضازاده داشتیم، برای این بود که نتیجه‌ای حاصل شود ولی بعد از آن هیچ خبری از آنها نشده است.

 در مورد وزنه‌ای که در المپیک 2012زدی، خیلی حرف و حدیث بود. آیا درست است که اگر وزنه ها را باقری درست انتخاب می‌کرد می‌توانستی مدال خوش رنگ‌تری بگیری؟

درست یادم نمی‌آید چون زمان زیادی گذشته است. مسئله سر وزنه گرفتن نبود. رقیب ایرانی من (سهراب مرادی) وقتی از مسابقات حذف شد، روحیه من خیلی پایین آمد. وگرنه کیانوش رستمی وزنه‌برداری نبود که شل وزنه بزند و زیر وزنه کم بیاورد. واقعا می‌خواستم رکورد دنیا را در المپیک بزنم. من وزنه‌185 را به راحتی زده بودم ولی وقتی وزنه 165 کیلویی را می‌خواستم بلند کنم این قدر روحیه‌ام ضعیف بود که انگار وزنه 2 برابر شده باشد. واقعا خیلی تحت فشار قرار گرفتم. حالا دیگر گذشته و امیدوارم در مسابقات آتی و پیش رو جبران کنم.


ویدیو مرتبط :
حرف زور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باقری: حرف اول و آخر را برانکو می‌زند


مربی پرسپولیس گفت: همه در باشگاه پرسپولیس انتظار دارند تا اتفاقات خوبی برای فصل جاری در این تیم بیفتد اما در خصوص جذب بازیکن حرف اول و آخر را برانکو می‌زند.

ورزش سه: کریم باقری در خصوص ادامه همکاری گفت: اصل جلسه ماند برای فردا و قرار شد برانکو هم به باشگاه بیاید تا فردا جلسه دیگری را برگزار کنیم البته چیزهایی که باید می‌گفتم را گفتم و قرار شد با حضور برانکو در مورد تیم و جذب بازیکنان صحبت کنیم.

پافشاری می‌کنم تا تیم خوب بسته شود

مربی پرسپولیس افزود: فکر کنم در مورد سرنوشتم فردا بتوان صحبت‌های نهایی را انجام داد هنوز خبری نیست اما من همچنان پافشاری می‌کنم تا تیم خوب بسته شود چون هواداران از پرسپولیس انتظار نتایج خوب را دارند. چرا که اگر دوباره در جذب بازیکن ناموفق باشیم تیم مثل دو سال اخیر در طول فصل به مشکل برمی‌خورد.

وی در مورد اینکه آیا امکان قطع همکاری با پرسپولیس وجود دارد یا خیر گفت: اجازه دهید برانکو هم فردا بیاید و پس از صحبت‌های نهایی بهتر می‌توان در این مورد صحبت کرد. در خصوص اینکه چه زمانی به سر تمرین اضافه خواهم شد نیز پس از جلسه فردا به جمع‌بندی خواهیم رسید.

حرف اول و آخر را برانکو می‌زند

باقری تاکید کرد: همه در باشگاه پرسپولیس انتظار دارند تا اتفاقات خوبی برای فصل جاری در این تیم بیفتد اما در خصوص جذب بازیکن حرف اول و آخر را برانکو می‌زند. من هم تا جایی که بتوانم به کادر فنی مشورت می‌دهم اما برانکو باید صحبت آخر را انجام دهد.

وی یادآور شد: در مدتی که برانکو نبود صحبت‌هایی مطرح شد که درست نبود من با برانکو مشکلی ندارم ضمن اینکه او پس از سفر به ایران صحبت‌هایی را با من انجام داد و فردا نیز صحبت‌های تکمیلی را انجام می‌دهیم.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه آغاز تمرینات با 9 بازیکن به این تیم ضربه نمی‌زند گفت: فکر می‌کنم در این چند سال اخیر فقط در دو سال تیم کامل بود و از اول فصل کارش را به صورت کامل آغاز کرد اما این مشکلاتی که می‌گویید همیشه بوده است و به مدیریت و افرادی که بالای سر تیم هستند و تصمیمات آنها برمی‌گردد و شاید این افراد نتوانسته‌اند قابلیت خود را نشان دهند.

وزیر ورزش باید بیشتر توجه کند

وی افزود: از وزیر ورزش و آقای سجادی می‌خواهم تا به این تیم بیشتر توجه کنند چرا که پرسپولیس تیم محلی نیست که هر وقت خواستند مدیر را انتخاب کنند و هر وقت خواستن برای این تیم تصمیم گیری کنند. این کارها باید یک ماه پیش انجام می‌شد. تعیین بودجه، انتخاب مدیر و پس از آن انتخاب مربی و بازیکن باید تا به حال انجام شده بود تا الان تمرینات با نفرات کامل آغاز شود نه این طور که تیم در حال حاضر ناقص است.

انتخاب قنبرپور را تبریک می گویم

پیشکسوت پرسپولیس در مورد حضور قنبرپور به عنوان مربی در این تیم گفت: ‌از همان زمانی که برانکو آمد بحث انتخاب نفر دوم مطرح بود اما این انتخاب به فصل جدید موکول شد و جا دارد انتخاب مربی جدید را تبریک بگوییم. البته هر کسی که به پرسپولیس می‌آید دوست دارد در این تیم موفق باشد هرچند که نباید پست‌ها مهم باشد و برای من که این طور است بقیه را هم نمی‌دانم.

ناراحتی از نژادفلاح

وی در پایان در مورد اینکه آیا از دست نژادفلاح ناراحت است یا خیر گفت: اخلاق من این طور است که در زمانی که یک فرد، سمتی دارد حرفم را می‌زنم اما اگر الان ناراحت باشم یا خیر فرقی نمی‌کند و باید همان موقع حرفم را می‌زدم و الان دیگر صحبت کردن جالب نیست.