اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رستاخیز»، سه سال بعد


با گذشت سه سال از ساخت فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش، دوباره بحث هایی نسبت به اکران آن شکل گرفته است.

روزنامه بانی فیلم: با گذشت سه سال از ساخت فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش، دوباره بحث هایی نسبت به اکران آن شکل گرفته است.

«رستاخیز»، سه سال بعد

 رئیس سازمان سینمایی به تازگی گفته است: «حمایت علما و‌ روحانیون ‌و صبر و‌ پشتکار احمدرضا درویش زمینه اکران «رستاخیز» را فراهم کرده است». صحبت هایی که از آن بوی خوشایند نمایش عمومی اثر به مشام می رسد. حجت‌ا… ایوبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جدیدترین وضعیت فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: خوشبختانه به نقاط خوبی در مورد روشن شدن تکلیف این فیلم رسیدیم و با این وصف این فیلم به زودی اکران می‌شود. در این راستا حمایت علما و‌ روحانیون ‌و صبر و‌ پشتکار احمدرضا درویش بسیار به این نتیجه کمک کرد. انشاا… این فیلم به زودی اکران خواهد شد.

اکران «رستاخیز» که به ماجرای حادثه عاشورا و قیام امام حسین (ع) می‌پردازد، چند سالی است که در هاله ابهام قرار گرفته است و سازندگان حاضر به استفاده از هاله نورانی بر چهره حضرات معصومین در این فیلم نمی شوند.

این در حالی است که تقی علیقلی‌زاده در واکنش به صحبت‌های ایوبی در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «رستاخیز» فیلمی نیست که بتواند روی زمین بماند؛ چون با مجوزهای قانونی ساخته شده و طبیعی است که مشکلاتش باید به دست وزارت ارشاد حل شود. پیچیدگی‌ها و مسائل و مشکلات این فیلم از سوی علی جنتی، ایوبی و حوزه هنری به عنوان پخش‌کننده و نهاد دولتی، در حال پیگیری است که خود ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم.

تهیه‌کننده «رستاخیز» ادامه داد: امیدواری‌ها و خوش‌بینی‌هایی در جهت اکران این فیلم وجود دارد. من نیز مانند ایوبی امیدوار به اکران آن هستم اما برای اینکه بگوییم به زودی اکران می‌شود، زود است.


ویدیو مرتبط :
آنونس شماره سه فیلم سینمایی رستاخیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تا سه سال دیگر گاز ایران به اروپا می رسد



 

تا سه سال دیگر گاز ایران به اروپا می رسد

 

بار مالی پروژه احداث خط لوله جدید ایران و تركیه بیش از ۹۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده که سهم شرکت ترکیه ای در این طرح ۷۷ درصد و سهم شرکت ملی گاز ۲۳ درصد تعیین شده است.

با احداث خط لوله جدید ایران-ترکیه طی سه سال آینده ایران امکان صادرات روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز به این کشور و اروپا را خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: ترکیه در نظر دارد با احداث خط لوله گاز مستقلی در داخل خاک خود، گاز جمهوری اسلامی ایران را به اروپا انتقال دهد که با امضای قرارداد میان دو کشور در واقع اولین گام عملی را در این راه برداشته شد.

جواد اوجی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران با راه اندازی خط لوله مستقل شرکت ترکیه ای، خواهد توانست گاز خود را با پرداخت حق ترانزیت به شرکت یادشده در اروپا بازاریابی کند، گفت: براساس قراردادی که روز گذشته امضا شد، شرکت ترکیه ای عهده دار احداث بخشی از خط لوله جدید ایران برای گازرسانی به مناطق غربی کشور و نیز صادرات مازاد آن به بازارهای جهانی شد.

اوجی قطر خط لوله گاز میان ایران و ترکیه را ۵۶ اینچ اعلام کرد و گفت: عملیات احداث این خط لوله تا سال ۲۰۱۴ به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر این که قرارداد مربوط به احداث خط لوله ای به طول ۶۲۰ کیلومتر در حد فاصل میاندواب تا بازرگان است، گفت: بار مالی این پروژه بیش از ۹۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده که سهم شرکت ترکیه ای در این طرح ۷۷ درصد و سهم شرکت ملی گاز ۲۳ درصد تعیین شده است.

وی از اتمام کار مهندسی احداث خط لوله جدید گاز میان ایران و ترکیه خبر داد و گفت: این خط لوله ظرفیت انتقال ۱۱۰ میلیون مترمکعب را دارد و ادامه خط لوله ششم سراسری بوده که قرار است ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای رفع نیاز گاز استان های در طول مسیر و مابقی برای صادرات مورد استفاده قرار گیرد. قرارداد احداث خط لوله جدید گاز ایران و تركیه به ارزش یك میلیارد یورو در جریان سفر میركاظمی وزیر نفت ایران به تركیه به امضا رسید ...../تحلیل:ایلنا