اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسایی: روحانی دلش برای شیطان نسوزد


رسایی با تاکید براینکه فرکانس سخنان روحانی باید براساس فرکانس صحیفه امام و مواضع رهبری تنظیم شود خاطر نشان کرد: حداقل دراین یکسال گذشته شاهد بودیم که مواضع رهبری نسبت به آمریکا تشدید شده و امیدواریم که ایشان دلش برای شیطان نسوزد.

خبرگزاری ایلنا: نماینده جبهه پایداری گفت:فرکانس سخنان روحانی باید براساس فرکانس صحیفه امام و مواضع رهبری تنظیم شود.

 حمید رسایی در کنفرانس خبری "راه و چاه" که از سوی کمیته صیانت از منافع ایران در حال برگزاری است با مهم خواندن تریبون سازمان ملل گفت: ما از طریق تریبون سازمان ملل می‌توانیم صدای خود رابه گوش جهانیان برسانیم چرا که یکی از تحریم‌های ظالمانه تحریم رسانه‌ای است که از این طریق غرب می‌خواهد صدای ما را ساکت کرده و واقعیت را آنطوری که نیست نشان دهد.

وی با بیان اینکه از تریبون سازمان ملل در دوره قبل از ریاست محمود احمدی‌نژاد به خوبی استفاده نمی‌شد اظهار داشت: اگر این فرصت به خوبی مدیریت نشود تبدیل به تهدید می‌شود همانطور که دوم خرداد یک فرصت بود ولی چون توسط مدعیان اصلاحات و دست اندرکاران آن زمان درست مدیریت نشد تبدیل به تهدید و اصلاحات آمریکایی شد.

نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاوت رئیس جمهور ما با دیگران در نوع مواضع‌اش است، یادآور شد: توصیه ما به آقای روحانی این است که رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران باشد و نه رئیس جمهور ایران. هر چقدر که مسئولان نظام مواضعشان به آرمانهای امام و رهبری نزدیک باشد در واقع مواضعشان به مواضع ملت نزدیک‌تر است و منافع بیشتری را تامین می‌کنند. تاکید ما بر این است که مواضع آقای روحانی هم مواضع امام و مقام معظم رهبری باشد و نه خواست این جناح و آن جناح سیاسی.

رسائی ادامه داد: توقع ما این است که آقای روحانی پس از تجربه حداقل این یکسال و نه تجربه سی و پنج سال گذشته مواضع خود را مد نظر داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان به مکالمه تلفنی روحانی و اوباما در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: آقای روحانی تجربه مکالمه تلفنی با شیطان را حتما مد نظر داشته باشد آقای روحانی در دیداری که با ما نمایندگان داشت گفت من به این خاطر با اوباما تلفنی صحبت کردم که وی به خاطر پاسخ‌های رد من برای دیدار با ایشان تحقیر می‌شد و من به خاطر اینکه این تحقیر را پایان ببخشم به تلفنشان پاسخ دادم توقع این بودکه آقای روحانی بجای نگران بودن از تحقیر اوباما نگران این باشد که با این مکالمه عزت دولت تحقیر نشود.

وی با تاکید براینکه فرکانس سخنان روحانی باید براساس فرکانس صحیفه امام و مواضع رهبری تنظیم شود خاطر نشان کرد: حداقل دراین یکسال گذشته شاهد بودیم که مواضع رهبری نسبت به آمریکا تشدید شده و امیدواریم که ایشان دلش برای شیطان نسوزد.

مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی با یادآوری اینکه ما از آقای روحانی می‌خواهیم که سفرش را با شعار اعتدال به پایان برساند عنوان کرد: رهبری در ماه رمضان اعتدال را اشداء علی الکفار و رحماء بینهم تعبیر کرده است پس آقای روحانی در این سفر اعتدالی باشد.


ویدیو مرتبط :
چگونه می شود کسی دلش برای فاطمه نسوزد؟!-استاد قرائتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد رسایی از مکالمه تلفنی روحانی با اوباما



انتقاد رسایی از مکالمه تلفنی روحانی با اوباما

انتقاد رسایی از مکالمه تلفنی روحانی با اوباما

حمید رسایی نسبت به مکالمه تلفنی حسن روحانی با اوباما انتقاد کرد.

نماینده تهران در مجلس درنطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: هفته گذشته رییس جمهور محترم کشورمان جناب آقای روحانی در شصت و هشتیمن اجلاس سازمان ملل حضور یافت و در کنار چند سخنرانی مهم خود در این اجلاس با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو و با برخی سران کشورها نشست داشت که با فرصت‌ها و تهدید‌هایی مواجه بود.

وی گفت:‌ طرح شعاری همچون جهانی علیه خشونت و طرح موضوع ائتلاف برای صلح در برابر ائتلاف برای جنگ توانست تا حدودی نظام سلطه را به چالش بکشد؛ آقای روحانی در اظهاراتش به خوبی نسبت به تحریم کشورمان اعتراض و از حقوق هسته‌یی کشورمان دفاع کرد و با اشاره به صلح مبتنی بر آرای مردم در همه دنیا به دخالت‌های وحشیانه بیگانگان در سوریه، فلسطین و بحرین اعتراض کرد و راه‌حل نظامی برای حل این موضوعات را به چالش کشاند.

رسایی با اشاره به اینکه البته در لابه لای سخنان رییس جمهور و پاسخ‌های وی به برخی رسانه‌های استکباری نکات قابل توجهی که در جای خود باید نقد شود نیز وجود داشت افزود: لازم است مشاوران و شخص رییس جمهور محترم در برنامه‌های دیگر با برطرف کردن این ضعف‌ها دستاوردهای این سفرها را بیشتر کنند.

به اعتقاد رسایی، مواضع آقای روحانی در این سفر هرچند مانند قریب به اتفاق مواضع خارجی رییس دولت نهم و دهم با ادبیات پرسشگرانه و واداشتن جریان سلطه به پاسخ‌گویی در برابر ظلم‌های بسیاری به ملت‌های مظلوم جهان از جمله به ملت ایران بود، اما مانند حضور برخی روسای جمهور اسبق که امروز به نقطه امید استکبار تبدیل شده‌اند هم با وادادگی زیاد همراه نبود.

وی گفت: بنابراین ضمن نادیده گرفتن برخی از مواضع حاشیه‌ای یا لکنت زبان‌ها در پاسخ‌های ارائه شده بی‌شک می‌توان مواضع ابراز شده در سازمان ملل را مواضع حق‌طلبانه نظام جمهوری اسلامی و از جنس نرمش قهرمانانه دید.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: البته همه می‌دانیم و دکتر روحانی نباید از یاد ببرد که این عزت حاصل گام نهادن در مسیر و نقشه راهی است که امام خامنه‌ای برای هیات ایران تعریف کرده بود، همه امید رسانه‌های غربی و حتی برخی از شخصیت‌ها و رسانه‌های واداده داخلی این بود

 

که در سخنان آقای روحانی رگه‌هایی از جدایی دولت از حاکمیت در مواضع رییس جمهور کشورمان مشاهده کنند، چیزی که در دوره یکی از روسای کودتای سال 88 از برخی رسانه‌های عمومی کشور و رسانه‌های استکباری بارها بر طبلش کوبیده شد.

رسایی بخش دیگر صحبت‌هایش را به مکالمه تلفنی اوباما و روحانی اختصاص داد و گفت: علی‌رغم شیرینی سفری که رییس جمهور به سازمان ملل داشت در دقایق پایانی سفر اتفاقی رخ داد که قابل تامل و بررسی است؛

 

شکستن مقاومت 34 ساله مسوولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در پذیرفتن مذاکره مستقیم با آمریکا به دلیل جنایت‌های بسیاری که علیه ملت ما مرتکب شده خطای کوچکی نیست، معلوم نیست آقای روحانی براساس چه استدالالی در پایان سفر خود در برابر درخواست طرف آمریکایی به مذاکره تلفنی تن داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرف آمریکایی حتی در همین اتفاق کوچک هم شیطنت و عدم صداقت خود را به خوش‌باوران نشان داده و ادعا می‌کند که این مکالمه خواسته رییس جمهور ایران بوده، آقای روحانی در این سفر چندین بار گفته‌اند که با اختیار تام از جانب رهبری در این سفر حاضر شده‌اند ولی آنچه از بیانات متعدد و صریح رهبری در طول سالیان گذشته حتی ماه‌ها و روزهای اخیر مشخص است ایشان هر نوع مذاکره‌ای را به شرط حفظ عزت، حکمت و مصلحت در صورتی که به اصول انقلاب خدشه وارد نکند اجازه دادند.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: پر واضح است که پذیرش مکالمه با طرف آمریکایی که در اوضاع آشفته دنیا و منطقه به آن نیاز دارد نه عزتی برای ما به ارمغان می‌آورد و نه مبتنی بر حکمت الهی حتی حکمت دنیایی است و نه حتی در شرایط فعلی به مصلحت بود، اکنون رییس جمهور محترم باید به صراحت پاسخ دهد که با شکستن برند مقاومت 34 ساله خود در نه به آمریکا چه چیزی به دست آورد؟ در برابر آبنبات مکالمه تلفنی اوباما و خداحافظ گفتن دست و پا شکسته عروسک صهیونیست‌ها هرچند به درخواست‌ آنها چه قهرمانی‌ای آفریده شد.

رسایی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی شما بازی برد باخت این سفر را در لحظه آخر به نوعی به بازی برد برد برای آمریکایی‌ها و برای ما تبدیل کردید، مذاکره تلفنی با اوباما حتی به فرض درخواست آنها به عقیده بنده کاری پرهزینه بود.

وی ادامه داد: آقای روحانی فراموش نکنیم با اصرار شما برای تحرکات دیپلماتیک فرصتی که رهبری با نرمش قهرمانانه در اختیار دولت شما قرار داده برای این است که این دولت و بخشی از بدنه جامعه با تمام وجود درک کنند که دشمنی آمریکا با ما و ملت‌های مظلوم جهان از جنس لکنت دیپلماسی نیست، بلکه به تعبیر امام راحل از جنس آمریکای گرگ و درنده است، جنس رژیم صهیونیستی کشتار بیگناهان است و آنها هرگز برای مردم ما گامی بر نخواهند داشت. اوباما و دولت آمریکا وام‌دار رژیم صهیونیستی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی باردیگر خطاب به روحانی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هفته دولت با شما به یک شاخصه مهم دیگر اشاره کردند و فرمودند ما خوشبختانه برای اعتقاد درست و برای آنچه که باید آن را حق دانست دچار ابهام و سردرگمی نیستیم علاوه بر منافع اسلامی ما مجموعه گفته‌های حضرت امام را داریم، امام مورد اعتقاد و قبول و اذعان همه ماست، همه مجموعه بیانات امام خمینی(ره) در اختیار ماست.

رسایی افزود: آقای روحانی امام فرمود ان‌شاءالله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانی باید صدای مظلومان را به همه عالم منتقل سازد و آوای توحید را طنین‌انداز کند، صدای سازش با آمریکا، شوروی، کفر و شرک نواخته شود، از خدا می‌خواهیم که نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآورد.

وی در پایان از دستگاه قضایی خواست که زودتر به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی کند و گفت: این مطالبه افکار عمومی در خصوص اجرای اصل 19 و 20 قانون اساسی است. /ایسنا