اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسایی: حج عمره تحریم شود



 

رسایی: حج عمره تحریم شود

 

 

فارس: یك عضو فراكسیون روحانیون مجلس به سران و علمای كشورهای مسلمان پیشنهاد كرد: در اعتراض به دخالت عربستان در سركوب مردم مظلوم بحرین حج عمره را تحریم كنند.

 

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراكسیون روحانیون مجلس هشتم اظهار داشت: با توجه به سابقه عربستان در تحولات منطقه،‌ این نخستین‌بار نیست كه دست حاكمان این كشور به خون مسلمانان و مردم مظلوم آغشته می‌شود.

وی افزود: امروز شیعیان عربستان هم در این كشور تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و با مشكلات متعددی زندگی می‌كنند و مردم ایران هم حدود 23 سال پیش حج خونینی را تجربه كردند كه نشان داد آل سعود به اصول انسانی پایبند نیستند.

عضو ارشد فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: تعجب ندارد كه حكام عربستان برخلاف معاهدات بین‌المللی برای سركوب مردم بحرین به این كشور لشكركشی می‌كنند اما همه كشورها باید تلاش كنند این ظلم آشكار بی‌پاسخ نماند.

حجت‌الاسلام رسایی یكی از بهترین اقدامات در واكنش به دخالت نظامی عربستان در بحرین را تحریم حج عمره عنوان كرد و گفت‌:‌ سران و علمای كشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و خاصه مراجع عظام تصمیم به تحریم حج عمره بگیرند.

وی اضافه كرد: اعزام صدها هزار حاجی به عربستان سالانه درآمد چند میلیاردی از كشورهای مختلف برای آل سعود دارد و از ایران نیز پول كلانی برای حج غیرواجب به عربستان تزریق می‌شود كه این پول‌ها امروز به سلاح تبدیل و علیه مسلمانان و شیعیان به كار گرفته می‌شود.

«شاید از نظر سیاسی نتوانیم اقدامی در خصوص تحولات بحرین و لیبی انجام دهیم ولی قطعاً با تحریم حج عمره و عدم اعزام حجاج به عربستان می‌توانیم آل سعود را ادب كنیم»

عضو فراكسیون روحانیون مجلس از مراجع ذیصلاح و تصمیم‌گیر خواست كه در خصوص اعزام حجاج به عربستان برای انجام عمره تجدیدنظر كنند تا فشار اقتصادی سبب شود آل سعود از كشتار مردم مظلوم بحرین دست بردارند.

حجت‌الاسلام رسایی این نكته را هم متذكر شد كه خودش در این زمینه پیش‌قدم شده و اعلام كرد كه در اعتراض به رفتار آل سعود نسبت به مردم مظلوم بحرین سفر حج عمره خود در فروردین‌ آینده را لغو كرده و به عربستان نخواهد رفت.

وی در پایان همچنین از جریانات دانشجویی خواست كه علاوه بر اعتراضات دانشجویی در برابر سفارت عربستان، عمره دانشجویی را در اعلام همبستگی با مردم بحرین متوقف ‌كنند.../فارس


ویدیو مرتبط :
پاسخ آیت الله مکارم به شبهه تحریم حج عمره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان مهم آیت الله مکارم در مورد تحریم حج عمره



اخبار,اخبار

آیت الله مکارم گفت:نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم....به مسوولان سعودی عرض می کنم که شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد.

  این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: مایل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه می کردیم رسانه ای نشود اما رسانه ای شد و باید چندنکته درباره آن بیان کنیم.

وی ادامه داد: سووال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟

وی ابراز داشت: به مسوولان سعودی عرض می کنم که شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟

این مرجع تقلید افزود: اگر امنیت فرودگاه بین المللی متزلزل شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض می کنیم که از این مساله ساده نگذرند و بنشینند فکر کنند تا کی باید عمره مستحب را برویم.

وی اظهار داشت: نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی، عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد و عزتش به جایی رسیده است که 6 وزیر خارجه جهان یک طرف و وزیر خارجه ایران یک طرف نشسته و ماه ها با هم صحبت می کنند و این عزتی است که در سایه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آمده است.

وی گفت: اکنون در دنیا همه رسانه ها همه روزه خبری از ایران دارند و کشور ما مطرح و آبرومند است و امیدواریم نتیجه صحبت به جای خود برسد ولی منهای نتیجه خود این برنامه عزت است و نباید این عزت را به آسانی از دست بدهیم.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: به هر حال حادثه جده، حادثه ای نیست که به سادگی از آن بتوان گذشت و امیدواریم برنامه های ما همه برنامه های عزت آفرین باشد و جایی که دیدیم مایه عزت نیست آن را رها می کنیم.

 اخبار اجتماعی  -  ایرنا