اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسانه ملی و دغدغه ای بزرگ به نام «كرم حلزون»



كرم حلزون,تبلیغ کرم حلزون در صدا و سیما

صدا و سیما به کجا می رود؟

رسانه ملی و دغدغه ای بزرگ به نام «كرم حلزون»

تبلیغ کرم حلزون در صدا و سیما به شیوه شبکه های ماهواره ای نشانه ای دیگر از اولویت مادی در رسانه ملی است

كرم حلزون! معجزه قرن بیست ویكم! پدیده خارق العاده و معجزه آسایی كه هر مشكلی را از پوست شما می زداید و این روزها كه رسانه ملی به بهانه بی پولی خیلی كارها می كند به عرصه رقابت بین شبكه های ماهواره ای و رسانه ملی ما تبدیل شده!

به گزارش  فریادگر، امروز كه باید از آن به عصر انفجار اطلاعات یاد كنیم رسانه ملی ما تصمیم گرفته به جای اطلاعات به مردم ما جادوی جذابیت پوست را بفروشد. كاری كه سالهاست شبكه های ماهواره ای دسته چندم و بازاری دنبال می كنند و ما هركاری بكنیم به گرد آنها نمی رسیم از این رو هیچ بعید نیست چند وقت دیگر داروی تقویت جنسی و ترك اعتیاد هم قبل از برنامه كودك وخانواده پخش شود چرا كه رسانه ملی پول ندارد!

اینك كه رسانه ملی با توجیه عجیب وغیر قابل قبول كمبود بودجه ، مدتی است با حركتی تدریجی ، رویه خود را تغییر داده و همانند شبكه های نازل ماهواره ای با باز کردن عرصه برای كاسب كاران و دلالان و برنامه سازانی كه به جای فكر و ایده، پول را با خود به رسانه می آورند، برنامه سازان متخصص و آموزش دیده را خانه نشین كرده چند سوال اساسی ذهن كارشناسان و كسانی را كه سالها در این حوزه زحمت كشیده اند همچنان به خود مشغول می سازد:

۱- باید از مدیران رسانه ملی در شبكه های بیشمار سراسری و استانی پرسید آیا این مردم مظلوم در بی پولی عجیب شما نقشی داشتند كه اكنون باید تاوان آن را با تماشای برنامه های تكراری، تبلیغات توهین آمیز و دیدن چهره هایی كه فقط پول دارند یا توان پرداخت پول به سازمان را دارند بپردازند .این خانواده ها تا كی می توانند در مقابل درخواست فرزندان جوانشان كه در بی برنامگی دهها شبكه خودمان دنبال شبكه های مبتذل ماهواره ای هستند مقاومت كنند؟

۲- پشت سر كرم حلزون كه روزانه بیش از ده بار باید از شبكه های مختلف نام آن را بشنویم چه حقیقت تلخی نهفته است كه امكان ندارد نقصی در كنداكتور پخش آن رخ دهد در حالی كه به راحتی امكان نقص فنی در سخنان فلان كاندیدای ریاست جمهوری وجود دارد؟!

۳- ماهیت تبلیغات كرم حلزون كه سرتاسر با رویكرد مصرف گرایی غربی و به سخره گرفتن جایگاه زن در جامعه است چه مناسبتی با سبك زندگی ایرانی و اسلامی ما دارد كه ترویج آن مورد تاكید فراوان رهبر معظم انقلاب نیز می باشد؟

۴- در سالی كه باید آبستن حماسه اقتصادی باشد آیا پخش هزارباره یك تبلیغ ماهواره ای در رسانه ملی می تواند نمایانگر تحولی اقتصادی در ایران عزیزمان باشد؟

می خواهم پایان این گفتار كوتاه را با بیانی از رهبر معظم انقلاب به انجام برسانم ایشان فرمودند : «ما یك ماموریت محوری برای رسانه ملی قائل هستیم كه الزاماتی دارد و این ماموریت ملی اهداف كلانی را هم با خودش همراه دارد به نظر ما آن ماموریت محوری عبارت است از مدیریت و هدایت فكر، فرهنگ روحیه، اخلاق رفتاری جامعه، جهت دهی به فكر و فرهنگ عمومی، آسیب زدائی از فكر و فرهنگ و اخلاق جامعه، تشویق به پیشرفت - یعنی روحیه دادن – و زدودن احساس عقب ماندگی» (۱۱/۹/۱۳۸۳) حال جای آن دارد تا همه ما از جمله مدیران رسانه ملی از خود بپرسیم آیا رویه فعلی ما تا چه حد با به این سیاستگذاری شفاف وپیش رو مطابقت دارد ؟/فریادگر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مسخره كردن كرم حلزون در خنده بازارHD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخشش تندیس رسانه های دیجیتال، بر شانه های برگزیدگان ملی



 

 

جشنواره

 

 

آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال امروزبا حضور رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد نظام برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره تقدیر می شود.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه دیجیتال با هدف جریان ‌سازی و بستر‌سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، توسعه خط و زبان فارسی در محیط یارانه و ابزارهای دیجیتال از تاریخ 16 تا 24 مهرماه در مصلی تهران برگزار شد كه در آن، 20 هزار اثر در بخش‌های مختلف شركت داشتند.

این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، در 70 هزار متر‌مربع و در قالب 850 غرفه برگزار شد و 800 نرم‌ افزار رسانه‌ای، 15 هزار پایگاه اینترنتی و وبلاگ‌ها و 56 بازی رایانه‌ای حضور داشتند كه قریب‌ به اتفاق این نرم‌ افزارها برای نخستین بار ارائه شده‌ بودند.

بخش نرم ‌افزارهای رسانه‌ای، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، نرم‌ افزارهای تلفن همراه، هنرهای دیجیتال، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌الملل، نشست‌ها و كارگاه‌های تخصصی، شهر دیجیتال، اصلاح الگوی مصرف، مراكز و مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات رسانه، خانواده و رسانه‌های دیجیتال، بخش ویژه 30 سال دفاع مقدس، سازمان‌ها و استان‌ها، رسانه‌های دیجیتال در آینه هنر، مسابقات و بخش برگزیدگان ادوار جشنواره رسانه‌های دیجیتال، بخش‌های مختلف نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امسال را تشكیل می‌دادند.