اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رسالت: قالیباف با اینکه می توانست اعتراض کند و انتخابات به مرحله دوم برود این کار را نکرد



روزنامه رسالت,اعتراض قالیباف به انتخابات

روزنامه رسالت: قالیباف با اینکه می توانست اعتراض کند و انتخابات به مرحله دوم برود این کار را نکرد

روزنامه رسالت نوشت:

*یکی از صحنه های ماندگار یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیام های تبریک پی در پی 5 نامزدی بود که خطاب به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب از رسانه ها منتشر شد.

علی رغم اینکه نامزد پیروز تنها هفت دهم درصد با کشیده شدن انتخابات به دور دوم فاصله داشت اما دکتر محمد باقر قالیباف که به طور طبیعی حق اعتراض قانونی داشت و می توانست درخواست شمارش مجدد آرا را بکند اما این کار را انجام نداد و بلافاصله به رئیس جمهور منتخب ملت ایران تبریک گفت. این صحنه اگر چهار سال پیش خلق شده بود بسیاری از هزینه هایی که در چند سال گذشته به کشور تحمیل شد به وجود نمی آمد.

عقلانیت در پایبندی به نتایج انتخابات مطمئنا درجه فرهنگ رقابت های سیاسی را در جمهوری اسلامی بالا برد. از سویی انتخاب دکتر روحانی موجب احیای بخشی از سرمایه اجتماعی شد.

دشمن در چند سال گذشته تلاش بسیاری برای از بین بردن اعتماد بخشی از جامعه که در انتخابات گذشته نامزدشان پیروز نشد انجام داد. اما انتخاب آقای روحانی و پایبندی سایر نامزدها به نتایج و همچنین مردم‌سالاری صادقانه در ایران تمام این توطئه ها را برملا کرد.

* این تحلیل ناصواب که رای به آقای دکتر حسن روحانی رای به "دگر" یا "غیریت" گفتمان عدالت، پیشرفت، مقاومت و عزت کشور بود پایه و اساس چندانی ندارد. دکتر روحانی نیز به عدالت، پیشرفت، مقاومت و عزت کشور اعتقاد دارد اما بر این باور است که مقاومت و تحصیل عزت کشور باید توام با "تدبیر" و "عقلانیت" باشد.

بی انصافی و جفا در حق نظام و مردم است اگر آقای روحانی را سمبل "سازش" در برابر تحمیلات دشمن تلقی کنیم. کسانی که چنین تحلیلی دارند پژواک صدای دشمن در داخل کشورند.

روحانی اگر به ایستادگی در برابر دشمن اعتقاد نداشت مطمئنا مورد اقبال مردم قرار نمی گرفت. نباید فراموش کرد که مردم در این انتخابات از مناقشات اساسی در حوزه اصول نظام چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی عبور کردند. 

رای مردم به آقای روحانی در واکنش به سوء تدبیرهای اقتصادی بود که در یکی دو سال گذشته در کنار تحریم ها، فشارهای اقتصادی فراوانی را به خانواده ها وارد کرد

.رای مردم برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بود. مردم خواستار آرامش در فضای اقتصادی و کاهش تورم هستند. مردم نمی خواهند صبح که از خواب بلند می شوند شاهد افزایش قیمت نجومی کالاها و خدمات باشند.

مردم به رئوس کلی برنامه های اقتصادی روحانی اعتماد کردند چون فکر می کنند وی و تیم اقتصادی اش می تواند بخشی از این فشارهای اقتصادی را فروبکاهد.مطالبه مردم برای ایجاد تغییرات اقتصادی به معنای تغییر گفتمان عزت، عدالت و پیشرفت نیست.

البته ایشان مطمئنا شیوه های خاص خود را در پیگیری مطالبات و گفتمان رهبری در موضوع سیاست خارجی دارد اما تغییر روشها در این موضوع به معنای تغییر ارزشها نیست./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
جمله‌ای که می‌توانست رامنى را در انتخابات ریاست جمهورى پیروز کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرحله دوم انتخابات موافقت نکرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شورای نگهبان

شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرحله دوم انتخابات مجلس موافقت نکرد.

به گزارش ایسنا ، شورای نگهبان در نامه‌ای به وزارت کشور با پیشنهاد برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به علت باقی ماندن مشکلات قانونی و فنی موافقت نکرد.

متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
با سلام و احترام، بازگشت به نامه شماره 171448 مورخ 94/12/18 در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوع در جلسه مورخ 94/12/26 شورای نگهبان مطرح و با عنایت به اینکه مشکلات قانونی و فنی همچنان باقی است و تغییری در شرایط مذکور ایجاد نشده پیشنهاد مذکور مورد موافقت قرار نگرفت.»
 

 اخبار  سیاسی -  ایسنا