اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رد صلاحیت مینو خالقی ربطی به آرا ندارد


عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: رد صلاحیت مینو خالقی ربطی به رأی‌گیری و صندوق‌ها ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: رد صلاحیت مینو خالقی ربطی به رأی‌گیری و صندوق‌ها ندارد.

نجات‌الله ابراهیمیان درباره وضعیت مینو خالقی، منتخب سوم استان اصفهان برای مجلس دهم اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای نگهبان، مدارک و مستنداتی در مورد صلاحیت خانم خالقی ارائه شده و در این زمینه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه برای اعضای شورا این سؤال پیش آمد که آیا این امکان وجود دارد که پس از انتخابات، فردی به دلیل کشف عدم صلاحیت، آرای وی باطل شود یا نه. در این مورد، نظرات مختلفی بیان شد و به طور مثال گفته شد وقتی انتخابات برگزار می‌شود، مسائلی که پس از رأی‌گیری مطرح هستند به مرحله تصویب اعتبارنامه‌ها منتقل می‌شوند، اما برداشت و نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان به لحاظ مستنداتی که راجع‌ به مسئله صلاحیت خانم مینو خالقی مطرح است، این بود که امکان ابطال انتخابات به جهت کشف جهاتی از عدم صلاحیت وجود دارد.

 ابراهیمیان در ادامه تصریح کرد: مطابق تصمیم شورا که طبعاً مبتنی بر نظارت استصوابی است، تصمیم در مورد صلاحیت خانم خالقی براساس نظر اکثریت اعضا این بود که می‌توان آرا را به جهت مسئله عدم صلاحیت باطل کرد، هرچند که برخی از اعضا نظرات دیگری هم داشتند.

ابراهیمیان در مورد اظهارات سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان نیز که اعلام کرده بود آرای مینو خالقی ابطال شده و وی رد صلاحیت نشده است تصریح کرد: با توجه به مستندات جدیدی که درباره صلاحیت خالقی به شورای نگهبان ارائه شد، وی رد صلاحیت شده و این موضوع ربطی به شکل رأی‌گیری و صندوق‌ها و انتخابات ندارد.

وی در ادامه افزود: علت ابطال آرا، رد صلاحیت خانم خالقی بوده است و البته از آنجا که دلایل رد صلاحیت شخص به خود وی اعلام می‌شود لذا قانوناً نمی‌توان این مسائل را بیان کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که آیا جایگزین مینو خالقی در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص می‌شود یا منتخب ششم استان اصفهان جایگزین وی خواهد شد، اظهار داشت: این مسئله باید در شورای نگهبان مطرح شود ولی علی‌القاعده قانون اقتضا می‌کند که جایگزین وی در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.


ویدیو مرتبط :
رد صلاحیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد صلاحیت "مینو خالقی" منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مینو خالقی

 این برای اولین بار است که منتخب مردم و کسی که توسط آرای ملت برگزیده شده است رد صلاحیت می شود

به گزارش نسیم آنلاین، یک منبع آگاه خبر داد: مینو خالقی منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده و نفر پنجم در انتخابات میان دوره‌ای تعیین خواهد شد.

این برای اولین بار است که منتخب مردم و کسی که توسط آرای ملت برگزیده شده است رد صلاحیت می شود

 

 اخبار سیاسی - نسیم آنلاین