اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رد حکم تبرئه مأموران سد معبر از قتل راننده وانت



 اخبارحوادث  ,خبرهای  حوادث , حوادث روز

قضات دیوان، قتل شبه عمد راننده وانت در حمله مأموران سدمعبر شهرداری را نپذیرفتند.پرونده به دادگاه جنایی دیگری ارجاع داده شده است تا متهمان که از اتهام قتل تبرئه شده بودند بار دیگر محاکمه شوند.16مردادماه سال گذشته در خیابان 196 غربی تهرانپارس بین چهار مأمور سدمعبر شهرداری منطقه 4 تهران با راننده وانتی که پسر 13 ساله‌اش را همراه داشت درگیری مرگباری رخ داد

مأموران سد معبر وقتی با مقاومت علی چراغی در برابر خواسته‌های آنان روبه‌رو شدند، وی را به باد کتک و ناسزا گرفتند تا اینکه راننده وانت در برابر چشمان گریان پسرش خواست با پلیس 110 تماس بگیرد. به گفته شاهدان و پسر این مرد در این مرحله یکی از مأموران قوی‌هیکل سدمعبر به راننده وانت حمله کرد و با ضربه مشت محکمی وی را از پای درآورد. چهار مأمور سدمعبر که دیدند راننده وانت پیکان شرایط مرگباری دارد، با وحشت از خشم رهگذران سوار بر وانت گریختند و راننده وانت پس از هفت روز روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.


با دستور قضایی این مأموران تحت تعقیب قرار گرفتند و خیلی زود سه مأمور بازداشت شدند و یکی از آنها توانست فرار کند. یکی از  آنها به نام محمد که تجسس‌ها نشان می‌داد عامل اصلی قتل است در بازجویی‌ها گفت: هر روز در قالب تیم‌های سه و چهار نفره سوار بر خودروی دو کابین مزدا در محدوده تهرانپارس گشت می‌زدیم و با وانتی‌هایی که پرسه می‌زدند و ضایعات فلزی می‌خریدند برخورد می‌‌کردیم.


وی افزود: ما با متوقف کردن وانتی‌ها آنها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای 150 هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم. روز حادثه، قربانی با وانت پیکان آمده بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می‌خرید، من به سمتش رفتم و گفتم مجوز داری؟ که جواب داد نه! همکارم نیز از خودرو پیاده شد و داخل وانت وی نشست تا به ایستگاه‌مان برویم.

 

راننده وانت ابتدا دنبالمان آمد و سر خیابان ایستاد و گفت: با ما نمی‌آید و باید به پلیس اطلاع دهد. همزمان حسین -همان دوستمان که فراری است- دو سیلی محکم به وی زد و من به هواخواهی دوستانم رفتم، قربانی به ما ناسزاگویی می‌کرد. در یک لحظه خون جلوی چشمانم را گرفت و با مشت ضربه محکمی به سر وی زدم. ناگهان سرش به زمین خورد و افتاد. از دهانش کف بیرون می‌زد. ابتدا تصورم این بود که خودش را به مردن زده است.


همزمان مردم نیز دور ما جمع شدند و دیدم این مرد دیگر تکان نمی‌خورد. ترسیدم و همراه دوستانم با خودرو فرار کردیم. سایر متهمان این نزاع خیابانی نیز در بازجویی‌ها مدعی شدند که فقط برای تنبیه کردن چند سیلی به علی زده‌اند و در مرگ او هیچ نقشی نداشته‌اند و ضربه اصلی را محمد وارد کرده است که باعث مرگ راننده وانت شده است.پس از صدور کیفرخواست این سه مرد در شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفتند که سه قاضی عالیرتبه پس از شور قتل را شبه عمد دانسته و محمد متهم اصلی پرونده را به پرداخت دیه محکوم و سه نفر دیگر را به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعی هر کدام به 6 ماه زندان و نفر چهارم را تبرئه کردند.

 

با اعتراض وکیل خانواده راننده وانت این حکم برای بررسی به شعبه 29 دیوانعالی کشور ارجاع داده شد که قضات دیوان پس از بررسی حکم را نقض کردند و پرونده را برای بررسی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کردند.بنابر این گزارش، متهمان پرونده مرگ دلخراش راننده وانت، بار دیگر محاکمه خواهند شد تا رأی تازه‌ای صادر شود.

 

اخبار حوادث  -  ایران 


ویدیو مرتبط :
‫‫ تیزر فیلم سد معبر‬‎‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقض حکم قصاص عامل جنایت شبانه/ رد اتهام قتل عمدی



نقض حکم قصاص عامل جنایت شبانه/ رد اتهام قتل عمدی

پسر جوان که در جریان درگیری شبانه در ورامین مرتکب قتل شده بود، پس از نقض حکم اعدامش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه دادگاه که صبح امروز در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، قاضی شریفی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: در این پرونده نصرالله 24 ساله متهم به قتل عمدی محمد در تاریخ 20 شهریور سال 90 با ضربه های چاقو می باشد. متهم یک بار در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کردند.

در ادامه پدر مقتول با حضور در جایگاه گفت: من یکی از مالکان عمده منطقه ورامین هستم. در روستایی که اغلب املاک من در آن وجود دارد هیچ جرمی تا دو سال پیش رخ نداده بود اما نصرالله و دوستانش باعث وقوع جرائمی مانند سرقت و فساد در منطقه شده بودند. چند رو زقبل از این جنایت من با نصرالله صحبت کرده و از او خواستم اجازه ندهد دوستانش امنیت روستا را از بین ببرند. شب حادثه نیز او و دوستانش با یک خودرو پژو پرشیا ما را تعقیب کرده و در ورامین به طرفمان حمله کردند. بعد هم پسرم را با ضربه چاقو کشتند. من برای عامل قتل پسرم تقاضای قصاص دارم.

در ادامه متهم نیز با رد اتهام قتل عمدی گفت: شب حادثه یکی از دوستانم به خانه مان آمد . من هم برای اینکه برای او شام بگیرم از خانه خارج شدم. در میان راه نیز سه تن از دوستانم را سوار خودرو کردم. برای گرفتن شارژ تلفن همراه اعتباری به ورامین رفته بودم که محمد و پدرش به طرف ما حمله ور شدند و با ضربه های قمه و چاقو مرا به شدت مجروح کردند. خون جلوی چشمانم را گرفته بود و برای دفاع از خود کاردی که همراه داشتم را در هوا تکان می دادم نمی دانم چاقو چه زمانی به مقتول اصابت کرد و باعث مرگ او شد.

قاضی اصغر عبداللهی رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و 4 قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهم و وکلای او ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کردند./مهر