اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رد اعزام مهاجران افغان به سوریه توسط ایران


سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گزارش‌های اعزام مهاجران افغان به سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گزارش‌های اعزام مهاجران افغان به سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

«سراج‌الحق سراج» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: نتیجه تحقیقات ما در مورد چنین گزارش‌هایی نشان می‌دهد که این مسأله حقیقت ندارد.

وی در ادامه افزود: سند موثقی درباره این گزارش‌ها نداریم و این موضوع را رد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهار داشت: پیش از این تماس‌هایی با مقامات جمهوری اسلامی ایران داشتیم و آن‌ها این موضوع را رد کرده‌اند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های غربی با انتشار برخی اخبار سعی بر این دارند که نشان دهند جمهوری اسلامی ایران مهاجران افغانستانی حاضر در کشور را به جنگ سوریه اعزام می‌کند که این مسأله بارها از سوی مقامات رسمی افغاستان رد شده است


ویدیو مرتبط :
فیلم مستند همسایه ها / مشکلات مهاجران افغان در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای اعزام مهاجرین افغان از ایران به سوریه ساختگی است



اخبار,اخبار سیاسی,اعزام مهاجرین افغان  به  سوریه

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای مطروحه اخیر در ارتباط با اعزام مهاجرین افغان از سوی برخی از نهادهای کشورمان به جنگ سوریه را ساختگی و با اغراض تبلیغاتی خواند.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: اطلاعاتی در مورد حضور اتباع افغانستان در دو طرف درگیری‌های سوریه وجود دارد. لیکن درمورد چگونگی حضور آنها در دو سوی جبهه سوریه نمی توان با قطعیت سخن گفت چرا که گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای ترویستی با پشتیبانی حامیان خود در سوریه و عراق از کشورهای مختلف از جمله افغانستان اقدام به جذب نیرو نموده اند.

این مقام آگاه افزود : براساس برخی از قرائن مستند، بخشی از افغان ها از گذشته مقیم سوریه بوده و برخی دیگر از داخل افغانستان و بعضاً به صورت ترانزیت از ایران به سوریه عزیمت نموده اند.


 اخبار  سیاسی  -  ایسنا