اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ردپای 5 ایرانی در ماجرای آزارجنسیِ کُلن


رئیس پلیس کلن به دنبال جنجال تعرض‌های جنسی در شب سال نو در کلن از کار خود برکنار شده است. همزمان اعلام شده که در میان کسانی که به اتهام دست داشتن در این تعرض‌ها بازداشت شده‌اند ۱۸ پناهجو حضور دارند که پنج نفر آنان ایرانی هستند.

فرارو: رئیس پلیس کلن به دنبال جنجال تعرض‌های جنسی در شب سال نو در کلن از کار خود برکنار شده است.

بی بی سی نوشت: همزمان اعلام شده که در میان کسانی که به اتهام دست داشتن در این تعرض‌ها بازداشت شده‌اند ۱۸ پناهجو حضور دارند که پنج نفر آنان ایرانی هستند.

وزیر کشور آلمان گفته بازنشستگی پیش از موعد رئیس پلیس کلن برای بازگشت اعتماد عمومی ضروری بوده است.

مساله تعرض‌های جنسی در شب سال نو به انتقادهای تندی از پلیس کلن منجر شده است.

گزارش شد که هفته پیش و شب سال نو جمعیتی متشکل از حدودا هزار مرد در مقابل ایستگاه مرکزی کلن جمع شدند و آتش بازی کردند. بسیاری از آنها مست بودند و رفتاری پرخاشگرانه داشتند.

پلیس در نایت محل را به دلیل خطری که مواد آتش بازی و ترقه متوجه ایمنی عمومی می کرد تخلیه کرد. اما گروه‌هایی از جوانان به زودی به آنجا بازگشتند و ظرف چند ساعت ده‌ها مورد تعرض انجام دادند که ظاهرا با واکنش کمی از سوی مقام‌های محلی روبرو شد.

دو زن در کلن به پلیس گزارش دادند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنها از جمله داوطلبان پلیس زن دستمالی شدند.

رئیس پلیس کلن گفته برکناری‌اش برایش قابل درک است.

۳۱ نفر به اتهام شرکت در این تعرض‌ها بازداشت شده‌اند که ۱۸ نفر از آنان پناهجو هستند. در میان آنها نه مظنون اهل الجزایر، هشت نفر اهل مراکش، پنج نفر ایرانی و چهار نفر سوری هستند.


ویدیو مرتبط :
ماجرای باحجاب شدن یک دختر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ردپای یک ایرانی در ماجرای پول‌های جنجالی



ماجرای پول نقد در فرودگاه مسکو ,گمرک روسیه

ردپای یک ایرانی در ماجرای پول‌های جنجالی

شش سال است که یک محموله حاوی 20 میلیارد یورو پول نقد در فرودگاهی در مسکو بدون اینکه صاحب آن معلوم باشد باقی مانده در حالی که گفته می‌شود این پول‌ها ثروت پنهان صدام هستند.

به گزارش دیلی میل، محموله‌ای که اکنون در فرودگاه مسکو در انبار کالا شدیدا تحت نظر قرار دارد به روی 200 پالت چوبی قرار داده شده، مبلغ پول روی هر پالت معادل 100 میلیون یورو است که هر کدام از آنها برای آنکه مدت دو ماه سازمان بهداشت ملی انگلیس را تامین کند، کافی است.

مقامات گمرک روسیه تقاضا کرده‌اند که صاحب حقیقی این پول‌ها بیاید و ثروتش را تحویل بگیرد. با وجود آنکه تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای تصاحب این پول‌ها انجام شده هیچ کدام از مدعیان، مقامات روسیه را راضی نکرده‌اند.

یک منبع خبری اطلاعاتی روسیه که نام خود را فاش نساخت به یک روزنامه این کشور گفت: این احتمال هست که این پول‌ها متعلق به صدام باشد.

این پول‌های نقد عظیم در هفتم اوت 2007 با پروازی وارد فرودگاه بزرگ شرماتیو مسکو شد. این پول‌ها که همگی در قالب اسکناس‌های صد یورویی هستند از فرودگاه فرانکفورت به مسکو فرستاده شده و از آن زمان تاکنون همچنان دست نخورده در فرودگاه مسکو مانده است.

بنا به گفته منابع خبری روسی، مقامات مسکو هنوز از شناسایی هویت صاحب نهایی این پول‌ها ناتوان مانده‌اند و زمانی که پول‌ها به فروگاه مسکو آمده به طرزی عجیب گیرنده آن در محموله مشخص نشده است.

این سوال مطرح است که چرا صدام باید چهار سال پس از سرنگونی‌اش و هشت ماه پس از اعدامش پول‌هایش را از آلمان به روسیه بفرستد؟ البته این فرضیه تنها فرضیه موجود درباره اصالت پول‌ها نیست. ادعا شده است که صدام در داخل کیف‌های دیپلماتیک 7.5 میلیارد یورو را به مسکو منتقل کرده هر چند که این میزان همه ثروت صدام نبوده است.

یک تئوری دیگر نیز این پول‌ها را متعلق به معمر قذافی می‌داند. یک منبع خبری امنیتی گفت: امکان‌های دیگری نیز وجود دارند.

وی می‌گوید: یک امکان دیگر این است که این پول برای مافیای روسیه و یا پول مقامات فاسد روسیه باشد اما ادعای این پول‌ها توسط هر کسی به علت مبلغ زیاد آنها ممکن است خطرناک باشد.

آنچه که جالب توجه است این است که در بارنامه اگر چه نام گیرنده پول‌ها مشخص نشده اما نام صاحب پول‌ها یک ایرانی 45 ساله به نام "فرزین کرُوریان مطلق" ذکر شده است. اما مقامات گمرک روسیه و دیگر سازمان‌های این کشور فکر نمی‌کنند که این ایرانی صاحب نهایی پول‌ها باشد.

وی نیز به فرودگاه مسکو نیامده تا پول‌هایش را پس بگیرد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این پول نقد قرار بوده به دست یک بنیاد پنهانی به نام بنیاد "جهان مردم مهربان" که مقر آن در اوکراین بوده برسد.

وادیم لیالین، یک کارشناس امور گمرکی روسیه گفت: فرستنده محموله دریافت‌کننده‌ای برای پول‌ها مشخص نکرده است. این نسبتا عجیب است و نشان می‌دهد یک جای کار درباره این پول‌ها ایراد دارد.

وی اضافه کرد: مطمئنا از همان ابتدای کار که این پول‌ها فرستاده شده یک نفر مدعی این محموله بوده است اما مشخص نیست که دقیقا چه کسی از ابتدا مدعی پول‌ها بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: احتمالا طرح اصلی این بوده که این پول‌ها از مرز روسیه بگذرند تا به مقصد نهایی برسند، چرا که هیچ کس آنقدر بی‌خرد نیست که چنین پولی را به ناکجاآباد بفرستد. اما در نهایت یک جای نقشه ایراد پیدا کرده و آقای "ایکس" نتوانسته به پول‌هایش برسد. پس از چند بار تلاش شکست خورده برای به دست آوردن پول‌ها اکنون احتمالا صاحب پول‌ها تصمیم گرفته به واسطه یک بنیاد پول‌هایش را دریافت کند. این کار در پولشویی یک کار رایج است.

وی تاکید کرد: دولت روسیه تاکنون پول را برای خود تصاحب نکرده است چرا که دلایل منطقی برای تصاحب آن نداشته است. نام صاحب پول‌ها به روی کاغذ نوشته شده، پول‌ها واقعی هستند و از طرف یک بانک آلمانی فرستاده شده‌اند.

فرزین کروریان مطلق با نام اصلی "فرزین علی کروریان مطلق" یک ایرانی است که در سال 2010 متهم شده بود به اینکه مغز متفکر تلاش برای دزدیدن 14 میلیارد دلار از بانک مرکزی ابوظبی با استفاده از اسناد جعلی است.

گزارش شده که فرزین کروریان مطلق برای فرار از محاکمه در امارات متحده عربی به ایران فرار کرده است.

یک منبع خبری آگاه اظهار داشت: حدود 12 گروه تاکنون برای ادعای این پول‌ها ‌آمده و همه آنها مدعی بوده‌اند که از جانب آقای کروریان مطلق صاحب اختیار هستند. آنها شامل مجرمان،‌ گروه‌های چچنی و گنگسترهای اوکراینی بوده‌اند.

منبع خبری امنیتی اضافه کرد: آقای کروریان مطلق احتمالا مجری طرحی بوده که کنترل ثروتی را که به نمایندگی از منافع پنهانی یک دیکتاتور، مقامات فاسد و یا یک مافیای بزرگ هدایت می‌کرده، از دست داده است./ایسنا