اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ردپای وزرای سابق در پرونده زنجانی


دادستان تهران گفت: سیاست دادستانی تهران در پرونده بابک زنجانی از همان ابتدا، ‌بازگشت وجوه به بیت‌المال بود.وی اعلام کرد: در این پرونده از چند وزیر دولت سابق که ذیل صورتجلسه مرتبط با بابک زنجانی را امضا کرده بودند و برخی مسؤولین مرتبط با پرونده تحقیق شده است.

صبح بخیر به نقل از خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران گفت: سیاست دادستانی تهران در پرونده بابک زنجانی از همان ابتدا، ‌بازگشت وجوه به بیت‌المال بود.

جعفری دولت‌آبادی در نشست مشترک دادستانی تهران و فرماندهی نیروی انتظامی با یادآوری خاتمه یافتن جلسات رسیدگی به اتهامات متهم بابک زنجانی،‌ اظهار کرد: دادستانی تهران ابتدا در خصوص متهمان اصلی این پرونده که در موضوع فروش نفت دخیل بود،‌ کیفرخواست صادر کرد و این امر به معنای پایان یافتن روند تحقیقات از دیگر متهمان این پرونده و مدیران و مسوولان دخیل در آن نیست.

وی اعلام کرد: در این پرونده از چند وزیر دولت سابق که ذیل صورتجلسه مرتبط با بابک زنجانی را امضا کرده بودند و برخی مسؤولین مرتبط با پرونده تحقیق شده است.

وی با اعلام این‌که سیاست دادستانی تهران در این پرونده از همان ابتدا، ‌بازگشت وجوه به بیت‌المال بود و با اشاره به فلسفه وجودی این پرونده،‌ که احقاق حقوق بیت‌المال است، ‌این تاکید را به معنی غفلت دادستانی از جرایم ارتکابی توسط سایر متهمان ندانست و افزود: چنین امری مانع رسیدگی به عناوین مجرمانه انتسابی به دیگر افراد دخیل در این پرونده نیست.

عدم مصونیت خائنان به بیت‌المال


دادستان عمومی تهران با اشاره به ادعای برخی متهمان این پرونده،‌ مبنی بر این‌که در گذشته خدماتی به نظام داشته‌اند و بیان این‌ که هیچ‌یک از غارتگران و خائنان به بیت‌المال مصونیت نخواهند داشت، گفت: خدمات قبلی افراد،‌ مانع از پاسخگویی در مقابل اقدامات مجرمانه و پیگرد کیفری آن‌ها بابت جرایم ارتکابی نیست.


ویدیو مرتبط :
افشاگری های پرونده بانک سرمایه و پرده برداری از وجود ردپای 30 کارشناس دادگستری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت دادستانی برای فیلترینگ به دولت/تحقیق از وزرای احمدی‌نژاد در پرونده زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بابک زنجانی

 

از رییس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقیقات لازم در رابطه با پرونده بابک زنجانی صورت گرفته است/دادسرای پولی و بانکی در تهران در شرف تاسیس است

دادستان تهران اعلام کرد که به مسوولان وزارت مخابرات، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای اجرای فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی مهلت داده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی روز شنبه در گفت‌وگویی خبری، با اعلام این مطلب، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عدم اجرای فیلترینگ این نرم‌افزارها گفت: وزیر مخابرات، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات جهت اجرای دستور قضایی برای فیلترینگ نرم‌افزارهای مذکور و یا طرح‌های دیگر که مانع ارتکاب جرم در فضای مجازی شود، درخواست مهلتی چند ماهه کرده که مورد موافقت قوه قضاییه قرار گرفته که پس از انقضای این مهلت، دادستانی تهران اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

دادستان تهران هم‌چنین در خصوص اظهارات اخیر یکی از مقامات دولتی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده، از رییس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقیقات لازم صورت گرفته است و با توجه به گستردگی ابعاد پرونده، تکمیل تحقیقات مستلزم زمان بیشتری است.

وی افزود: بازپرس در مرحله فعلی، تحقیقات خود را بر روی سه متهم اصلی پرونده متمرکز کرده است و پس از فراغت از این امر، در مورد سایر متهمان پرونده اقدام و اتخاذ تصمیم شد.

جعفری دولت‌آبادی در این گفت‌وگوی خبری اعلام کرد: ریاست محترم قوه قضاییه با تاسیس دادسرای پولی و بانکی در تهران موافقت کرده و این دادسرا در شرف افتتاح رسمی است.

دادستان تهران هم‌چنین اعلام کرد: ریاست محترم قوه قضاییه با برقراری کشیک فوق‌العاده از ساعت 24 تا 5 بامداد در تهران موافقت کرده و به زودی این برنامه کشیک اجرایی خواهد شد.
اخبار سیاسی - ایلنا