اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ردپای داعش در آلمان (+عکس)



اخبار بین الملل -  ردپای داعش در آلمان

درحالی‌که در غرب آلمان طرفداران داعش به کردهای ایزدی حمله‌ور شدند، یک عضو داعش از شرق این کشور خواستار حمله اسلام‌گرایان تندرو در خاک آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله»، سیلویو ک.، یک شهروند آلمانی که به گروه‌های جهادی در سوریه پیوسته بود، خواستار حمله «رزمندگان الله» به «کفار» در آلمان شد.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,داعش در آلمان



سیلویو ک. اکنون در سوریه عضو داعش، گروه جهادی تندرویی است که اخیراً نام خود را به «دولت اسلامی» تغییر داده و خلافت خودخوانده‌ای در عراق و سوریه تاسیس کرده است. وی در ویدئویی که جدیداً در یوتیوب منتشر کرده، ترانه‌هایی در مدح دولت اسلامی می‌خواند.

این شیوه تبلیغات جدید داعش برای یافتن هوادار در کشورهای مختلف اروپایی است که این گروه نام آن را «مجاتوئیت» (mujatweet)، احتمالاً به معنای «پیام توییتی مجاهدان» گذاشته است.

سیلویو ک. همچنین در نامه‌ای به هواداران مخاطب خود در آلمان از آنها خواسته تا علیه «کفار» در آلمان دست به حمله‌ای بزنند «که هرگز فراموش‌شان نشود.»

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,داعش در آلمان



سمت چپ: پیر فوگل یکی از مبلغان آلمانی مشهور سلفی‌ها

سیلویو ک. شهروند ۲۷ ساله آلمانی از ایالت شرقی زاکسن، بدل به چهره آلمانی داعش شده است. وی ابتدا به جامعه سلفی‌های ملت الابراهیم در شهر اسن آلمان در ایالت غربی «نوردراین‌ـ‌‌وستفالن» پیوست و سپس به شعبه‌ای در شهر همجوار زولینگن منتقل شد. وی سپس به سوریه رفت تا به داعش بپیوندد.

او از افراد اصلی تحت تعقیب سازمان امنیت آلمان به حساب می‌رود و حکم دستگیری بین‌المللی او صادر شده است. گیدو اشتاین‌برگ، از «موسسه امور امنیت و بین‌الملل آلمان» در برلین در گفت‌و‌گو با دویچه‌وله درباره او گفته: «او ستاره صحنه جهادی‌ها است و حدود ۵ تا ۱۰ هزار مخاطب در میان سلفی‌های آلمان دارد.»

سیلویو ک. پیشتر نیز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را تهدید به قتل کرده بود.

حمله داعش به کردهای ایزدی در هرفورت آلمان
خبرگزاری دویچه‌وله در گزارشی دیگر از درگیری سخت بین طرفداران دولت اسلامی با کردهای ایزدی در شهر هرفورت خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، درگیری یادشده به مجروح‌شدن دو نفر به ضرب چاقو و دستگیری شش نفر دیگر انجامید و صدها پلیس از شهرهای همجوار همچون بوخوم و دورتموند برای مهار درگیری به هرفورت آمدند.

درگیری بر سر فراخوان به تظاهرات علیه دولت اسلامی بوده که صاحب ایزدی‌مذهب یک ساندویچ‌فروشی آن را در مغازه خود نصب کرده بود. هواداران داعش به این مغازه حمله‌ می‌کنند و صاحب ۳۱ ساله مغازه و دانش‌آموز ۱۶ ساله‌ای را که او هم ایزدی است، به ضرب چاقو مجروح می‌سازند.

در ادامه، ۳۰۰ تن از ایزدیان به کمک صاحب مغازه می‌آیند و علیه سلفی‌ها و کشتار کردهای ایزدی در عراق توسط دولت اسلامی دست به تظاهرات می‌زنند.

به گزارش دویچه‌وله، درگیری زمانی ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد که گروهی نقاب‌دار مجهز به چوب و چماق، به رهگذران حمله می‌کنند. در نهایت پلیس موفق به جداکردن گروه‌های درگیر و خاتمه‌دادن به ضرب‌و‌شتم‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، شش مرد ۲۰ تا ۲۶ ساله دستگیر شده‌اند که همگی دارای سوء سابقه و عمدتاً چچن‌تبار هستند.

شهر هرفورت در ایالت «نوردراین‌ـ‌وستفالن» قرار دارد که سلفی‌ها در آنجا بسیار فعال هستند و سیلویو ک. نیز در همان ایالت برای نخستین‌بار به عضویت گروه‌های سلفی درآمد.

تهدید سلفی‌ها برای آلمان
ماه گذشته خبرگزاری دویچه‌وله گزارش داده بود که آژانس فدرال آموزش‌های مدنی آلمان (ب.پ.ب) از متخصصان دعوت کرده است تا به بحث و بررسی بهترین روش‌های ممکن برای مطلع‌کردن جوانان آلمانی از خطرات سلفی‌گری بپردازند.

بر اساس این گزارش، جوانان آلمانی به طور فزاینده‌ای جذب جنبش سلفی‌ها می‌شوند؛ جنبشی که تنها ۵۵۰۰ نفر از چهار میلیون مسلمان ساکن آلمان را نمایندگی می‌کرده است.

تا کنون ۵۰۰ شهروند آلمانی به گروه‌های جهادی در سوریه پیوسته‌اند که از این میان ۲۰ تن آنجا کشته شده و حدود ۱۰۰ نفر نیز به کشور بازگشته اند. این ۱۰۰ نفر در گزارش یادشده «به طور بالقوه خطرناک»، و یکی از دلایل نیروگرفتن جنبش سلفی در آلمان توصیف شده‌اند. 

اخبار بین المنلل - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
کشف ردپای دایناسور 30 تنی در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش در آلمان + عکس



 اخباربین الملل - بازداشت سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش در آلمان + عکس

  منابع امنیتی آلمان از بازداشت یک فرد ترکیه‌ای به جرم تهیه اقلام تبلیغاتی و فیلم‌های گروه داعش در این کشور خبر دادند.

به گزارش ابنا ـ نیروهای امنیتی آلمان کارگردان و سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش را که فردی ترکیه‌ای است را دستگیر کردند.

منابع امنیتی آلمان اعلام کرده‌اند که فردی ترکیه‌ای با نام «فاتح.ک » ۳۵ ساله را به جرم تهیه اقلام تبلیغاتی و فیلم‌های داعش در این کشور دستگیر کرده‌اند که امروز نخستین جلسه دادگاه وی برگزار خواهد شد.

به گفته این منابع، نامبرده در سال ۲۰۰۹ به اتهام همکاری با القاعده تحت تعقیب قرار گرفت و با توجه به مدارکی که حکایت از همکاری او با گروه‌های تندرو و القاعده داشت پاسپورت نامبرده از اعتبار ساقط شد. اما وی با استفاده از پاسپورت جعلی کشور را ترک کرده و به همکاری با گروه‌های تندور پرداخته و به هنگام مراجعت به آلمان در سال ۲۰۱۱ بازداشت شد.

اخبار,اخباربین الملل,سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش در آلمان

 

وی بار دیگر با استفاده از پاسپورت جعلی به مقصد ترکیه از کشور خارج شده و در سوریه با داعش و سایر گروه‌های همکاری داشته است. فاتح برای بار دوم به هنگام بازگشت به آلمان دستگیر شده است.

به هنگام بازرسی از خانه وی معلوم شد که وی اصلی‌ترین فرد سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش بوده است.


 اخبار بین الملل  - ابنا