اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ردپای حوزه علمیه "مشکات" در حـوادث سفارت انگلیـس و مهرآبــاد+تصویـر



ردپای "مشکات" در حـوادث سفارت انگلیـس و مهرآبــاد+تصویـر

استقبال دور از ذهن گروهی به ظاهر خودسر با تخم مرغ و کفش از دکتر روحانی، تیتر اول خبرگزاری های مهم دنیا شد؛ در حالی که روحانی با دست پر از سفر سازمان ملل به کشور بازگشته بود. اما در بین این چهل نفر متعرض آقای روحانی، چهره هایی آشنایی از "حوزه ی مشکات" به چشم می خورد و نشان از ارتباط آنها با حمله به سفارت انگلیس و سیستماتیک بودن آن دارد.

به گزارش انصاف نیوز، دو گروه عمده در این تظاهرات اعتراضی شرکت داشتند؛ گروه اول که در رسانه ها به آنها اشاره شده، با هدایت یکی از مسوولین ارشد ستاد سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و نامزد ناکام انتخابات پیشین بود که با برخورد خشن و تهیج آمیز اقدام به پرتاب کفش و تخم مرغ به سمت خودروی رییس جمهور کردند و خبر ها حاکی از دستگیری دو نفر از این افراد حکایت دارد.

 

احوزه علمیه مشکات,حوادث فرودگاه مهرآباد

 

اما در بین عکس های منتشر شده در خبرگزاری ها، تصویر دو روحانی به چشم می خورد. پیگیری خبرنگار انصاف نیوز حاکی از این است که تعدادی از افراد حوزه ی علمیه ی "مشکات" در این تظاهرات اعتراضی شرکت داشته اند. حوزه مشکات از معدود حوزه های تهران است که با نگاهی متفاوت به فقه تاسیس شده و سکان هدایت آن بر عهده ی حجت الاسلام قاسمیان است؛ با سابقه ای در ارتباط با ماجرای تسخیر چند ساعته ی سفارت انگلیس.

حجت الاسلام قاسمیان سخنران جمع دانشجویانی بود که با عمل غیر قانونی از دیوار سفارت انگلیس بالا رفته و اقدام به تسخیر آن کردند. در خبر های منتشر شده، عامل اصلی وارد شدن جمع معترض به سفارت خانه، سخنرانی هیجانی قاسمیان ذکر کرده بود؛ سایت پارسینه در این باره گزارش داده بود:

"مراسمی در روز سه‌شنبه مورخ 8 آذر 1390 مقابل سفارت انگلستان در سالروز شهادت استاد بزرگوار دکتر مجید شهریاری با حضور اتحادیه‌های دانشجویی برگزار شد.

 

در ابتدا چند تن از فعالان دانشجویی به نمایندگی از جمع دانشجویی و مردمی که در آنجا حاضر بودند به بیان سخنان خود پرداختند، سپس ‌حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان به سخنرانی پرداختند.

 

پس از پایان سخنرانی ایشان تقریباً فشار حاضرین برای ورود به سفارت آغاز شد و موج اول دانشجویان وارد سفارت شدند و پرچم این کشور در سفارت پایین کشیده شد و پس از این اتفاق دانشجویان به ساختمان‌ها و اماکن سفارت وارد شدند. لازم به ذکر است در آن زمان در سفارت جز معدودی کارمند و کارگر معمولی کسی حضور نداشت."

 

احوزه علمیه مشکات,حوادث فرودگاه مهرآباد

 

اما واکنش رهبر انقلاب بعد از این حرکت دانشجویان چه بود: " در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود، ولی رفتنشان درست نبود ..."

تا امروز پای طلاب این حوزه در دو موضوع حساس و مورد انتقاد رهبری به وضوح باز شده است؛ قضیه اول سفارت انگلستان و حالا مراسم استقبال از دکتر روحانی در فرودگاه مهرآباد.

به گزارش انصاف نیوز تعداد طلاب حوزه مشکات که در مراسم استقبال برای مخالفت حضور داشتند، بیش از آن دو طلبه ی جلب توجه کننده در عکس های منتشر شده است./انصاف نیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل در حوزه علمیه اراک



معاون آموزشی یكی از حوزه‌های علمیه اراک با ضربات چاقو به قتل رسید.به گزارش آتی‌نیوز، معاون آموزشی یكی از حوزه‌های علمیه اراک ساعت 8 صبح امروز به محض ورود به حوزه به دست فردی كه هویت وی مشخص شده است به قتل رسید.

 

این اتفاق بر اثر درگیری بین این دو نفر اتفاق افتاده است که بر اثر 8 ضربه چاقو از پشت سر به این مسئول حوزه، وی پیش از رسیدن اورژانس جان سپرد.

هنوز از علت این اقدام خبری در دست نیست و ماموران ضمن شناسایی فرد ضارب به دنبال یافتن انگیزه وی برای انجام قتل هستند.../آتی‌نیوز