اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ردپای این مرد در گم شدن هواپیمای مالزی!


این روزها دیگر همه پیگیر ماجرای مرموز هواپیمای ناپدید شده مالزی هستند که بیتر از یک هفته‌ است خبری از آن در دست نیست. با آغاز هفته دوم تحقیقات،حالا پلیس و مقام‌های امنیتی به سرنخ‌های جدیدی را پیدا کرده‌اند که احتمال هواپیماربایی با انگیزه سیاسی را می‌دهد.

مجله مهر: این روزها دیگر همه پیگیر ماجرای مرموز هواپیمای ناپدید شده مالزی هستند که بیتر از یک هفته‌  است خبری از آن در دست نیست. با آغاز هفته دوم تحقیقات،حالا پلیس و مقام‌های امنیتی به سرنخ‌های جدیدی را پیدا کرده‌اند که احتمال هواپیماربایی با انگیزه سیاسی را می‌دهد.

 یک هفته است کسی  از پرواز MH370 مالزی و ۲۳۹ مسافرش که قرار بود به پکن برسند خبری دقیقی ندارد. حالا ماموران اف‌بی‌آی که در حال کمک به پلیس مالزی هستند از احتمال ربوده شدن هواپیما توسط خلبان و فرود آن در نقطه‌ای نامعلوم خبر داده‌اند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ظاهر احمد شاه،خلبان ۵۳ ساله این پرواز قبل از رفتن به فرودگاه در دادگاه جنجالی انور ابراهیم،رهبرمخالفان دولت مالزی شرکت کرده و احتمال دارد پس از غیرفعال کردن سیستم‌های ارتباطی و امنیتی اقدام به ربودن هواپیما کرده باشد.

نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی به تازگی اعلام کرد عملیات جستجو برای هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور با درجه بالایی از اطمینان نشان می‌دهد که سیستم‎های ارتباطی هواپیما غیر فعال شده بوده و این می‌تواند حاصل اقدام عمدی یک نفر در داخل هواپیما باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که خلبان هواپیما یکی از طرفداران سرسخت انور ابراهیم بوده و به احتمال زیاد هوپیماربایی را به عنوان اقدامی اعتراضی علیه دولت مالزی انجام داده است. کارشناسان می‌گویند ظاهر احمد شاه یکی از خلبان‌های ماهر بوده است که در سابقه خود ساخت یک شبیه ساز پرواز ویژه را دارد.





احتمال همدست بودن خلبان(تصویر بالا) و کمک خلبان پرواز داده شده است



پلیس مالزی به همین خاطر روز گذشته اقدام به تفتیش خانه و محل زندگی این خلبان کرد تا به اسناد جدیدی دست پیدا کند. اکنون با فرضیه احتمال فرود مخفیانه هواپیما نیروهای امنیتی در حال بررسی محل‌های احتمالی ماجرا هستند. کارشناسان ۶۳۴ نقطه از استرالیا تا مالدیو و مالزی را مشخص کرده‌اند که احتمال دارد این هواپیما مخفیانه در آن فرود آمده و مسافران آن به گروگان گرفته شده باشند.

انور ابراهیم ۱۶ اسفند در دادگاهی جنجالی به اتهام روابط جنسی غیر مشروع به ۵ سال حبس محکوم شد. گفته می‌شود خلبان هواپیما پس از شرکت در جلسه دادگاه با عصبانیت از ماجرا به فرودگاه رفته است. گروه‌های حقوق بشر حکم این دادگاه را «اقدامی سیاسی» خوانده و گفته‌اند که دولت مالزی سعی در دور نگه داشتن انور از اوضاع سیاسی با متوسل شدن به هر روشی دارد.

 

انور ابراهیم رهبر مخالفان مالزی ساعاتی قبل از پرواز مفقود شده به پنج سال زندان محکوم شد
 


نیروهای پلیس اقدام به تفتیش خانه خلبان کرده‌اند


ویدیو مرتبط :
جادوگران و هواپیمای گم شده مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ردپای مرد مرموز در گم‌شدن نوعروس 17 ساله



ردپای مرد مرموز در گم‌شدن نوعروس 17 ساله

نوعروس 17 ساله شش ماه پیش خانه را برای رفتن به مدرسه ترك كرده و به طور اسرارآمیزی ناپدید شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایران طاهره روحی دانش‌آموز دبیرستانی در نكا است. در حالی كه مانتوی مدرسه به تن داشت صبح روز 2 خرداد 91 از خانه‌شان بیرون رفت اما دیگر بازنگشت. خانواده این نوعروس به هر دری زدند تا بتوانند ردی از دختر گمشده‌شان به دست آورند اما به بن‌بست خوردند. آنان حتی به رمال و آئینه بین هم سر زدند اما هیچ سرنخی از نوعروس گمشده به دست نیاورده‌اند.

 بنابر این گزارش، ساعت 10 صبح روز حادثه شوهر طاهره برای برداشتن شناسنامه‌اش به خانه رفت. وقتی نتوانست آن را پیدا كند به مدرسه همسرش زنگ زد تا در این باره از وی پرس و جو كند. در كمال تعجب از مدیر مدرسه شنید كه همسرش به مدرسه نرسیده است. مرد جوان كه از این حادثه نگران شده بود به سرعت با خانه پدرزنش تماس گرفته و جویای حال همسرش شد اما در آنجا نیز هیچ كس خبری از وی نداشت.

تازه‌داماد كه احساس می‌كرد باید حادثه ناگواری رخ داده باشد به خانه دوستان و آشنایانش زنگ زد اما در آنجا نیز كسی از طاهره اطلاعی نداشت.وقتی هیچ ردپایی از نوعروس به دست نیامد خانواده‌اش با این تصور كه طاهره در مسیر مدرسه گرفتار حادثه‌ای شده است مأموران پلیس را در جریان قرار دادند.

تازه داماد به مأموران گفت: 8 ماه پیش با همسرم ازدواج كردم ما زندگی خوبی داشتیم. من راننده كمپرسی هستم و پدرزنم دفتر فروش شن و ماسه دارد. معمولاً صبح زود از خانه بیرون می‌روم.

روز حادثه وقتی برای بردن شناسنامه‌ام به خانه آمدم هر چه گشتم نتوانستم آن را پیدا كنم. به همین خاطر سعی كردم از همسرم در این باره بپرسم اما به هر جا زنگ زدم نتوانستم ردی از وی بیابم. همسرم هنگام رفتن به مدرسه طلای زیادی به همراه داشت و نگرانم كه به خاطر دزدیدن طلاها اتفاق ناگواری برایش رخ داده باشد. با توجه به این ادعاها مأموران آگاهی با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نكا تحقیقات در این باره را آغاز كردند.

در جریان این بررسی‌ها یكی از ساكنان منطقه به كارآگاهان گفت: صبح روز حادثه دیدم كه پرایدسیاه رنگی با سه سرنشین طاهره را سوار كرده و با خود بردند. پلیس با توجه به اطلاعاتی كه این مرد از سایر مشخصات پراید سیاه‌رنگ در اختیار مأموران قرار داده بود، پلیس صاحب خودرو را ردیابی و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل كرد. با طرح ادعاهایی از سوی این مرد و نشانی‌هایی كه وی از مخفیگاه سایر همدستانش در اختیار مأموران قرار داده بود مرد دیگری بازداشت شد اما مجرم اصلی كه مجید نام دارد توانست بگریزد.

مجرم فراری در چند شهر مختلف تحت تعقیب سایه به سایه قرار گرفت اما هر بار پیش از رسیدن مأموران، وی مخفیگاه خود را تغییر می‌داد. این در حالی است كه تحقیقات مأموران نشان می‌دهد مرد جوانی با مشخصات مجرم فراری چند روز پس از حادثه با مرد طلافروشی تماس گرفته و اعلام كرده است مقداری طلا به ارزش 30 میلیون تومان در اختیار دارد و می‌خواهد بفروشد اما با وجود دیدن طلاها از سوی مرد جواهرفروش، مرد تماس گیرنده در آن زمان مراجعه نكرده است.

رئیس پلیس نكا با ارسال تصویری از مجرم فراری به نام مجید نژادبخش و عروس 17 ساله به نام طاهره روحی از كسانی كه اطلاعی از سرنوشت آنان دارند خواست تا مراتب را به نزدیك‌ترین مركز پلیس اطلاع داده یا با شماره تلفن 09112516221 و 01525626351 تماس بگیرند./تابناک