اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رده بندی نهایی کشتی فرنگی جهان


تیم ملی كشتی فرنگی ایران با كسب دو نشان طلا در اوزان 84 و 120 كیلوگرم توسط طالب نعمت‌پور و امیر علی اکبری، به عنوان چهارمی رقابتهای جهانی 2013 مجارستان دست یافت.

خبرگزاری مهر: تیم ملی كشتی فرنگی ایران با كسب دو نشان طلا در اوزان 84 و 120 كیلوگرم توسط طالب نعمت‌پور و امیر علی اکبری، به عنوان چهارمی رقابتهای جهانی 2013 مجارستان دست یافت.

پنجاه و سومین دوره رقابتهای جهانی كشتی فرنگی در حالی امشب یکشنبه در بوداپست مجارستان پایان یافت كه تیم ملی کشتی فرنگی ایران موفق شدند با تکیه بر دو مدال طلا که توسط طالب نعمت‌پور و امیر علی اکبری بدست آمد، با كسب 29 امتیاز بر جایگاه چهارم جهان بایستد.

تیم ملی كشتی فرنگی ایران در طول سه روز پیكار در آوردگاه جهان تنها توسط امیر علی‌اکبری در وزن 120 کیلوگرم و طالب نعمت‌پور در وزن 84 کیلوگرم به مدال آنهم دو مدال طلا دست یافت. مهدی علیاری در وزن 96 کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت و محمد نوربخش در وزن 60 کیلوگرم به عنوانی بهتر از دوازدهمی دست نیافت.

افشین بیابانگرد هم در وزن 66 کیلوگرم هشتم شد، هادی علیزاده پورنیا در جایگاه سی و دوم وزن 74 کیلوگرم قرار گرفت و محمد فقیری نیز در وزن 55 کیلوگرم در جایگاه نوزدهم جهان جای گرفت.

در پایان این رقابتها، تیم روسیه با 43 امتیاز قهرمان شد و تیم کره‌جنوبی هم با 37 امتیاز بر سكوی نایب‌ قهرمانی جهان گرفت. تیم مجارستان هم با 31 امتیاز سوم شد و تیم ملی ایران نیز با دو طلا و 29 امتیاز به عنوان چهارمی دست یافت.

 رده‌بندی انفرادی اوزان هفتگانه نیز به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- وون چول یان (کره‌شمالی)، 2- گیون جین چویی (کره‌جنوبی)، 3- پیتر مودوس (مجارستان) و رومن آمویان (ارمنستان)، ... 19- محمد فقیری (ایران)

60 کیلوگرم: 1- ایوو آنگلف (بلغارستان)، 2- ایوان کویلاکف (روسیه)، 3- سانگ جائه وو (کره جنوبی) و المورات تاسمرادف (ازبکستان)، ... 12- محمد نوربخش (ایران)

66 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره‌جنوبی)، 2- اسلام بک آلبیف (روسیه)، 3- تولسی ساندیپ (هند) و فرانک استابلر (آلمان)، ... 8- افشین بیابانگرد (ایران)

74 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره‌جنوبی)، 2- رومن ولاسوف (روسیه)، 3- آرسن جلفلکیان (ارمنستان) و امره کوش (ترکیه)، ... 32- هادی علیزاده پورنیا (ایران)

84 کیلوگرم: 1- طالب نعمت‌پور (ایران)، 2- سامان طهماسبی (آذربایجان)، 3- جاوید حمزاتاو (بلاروس) و ویکتور لورینچ (مجارستان)

96 کیلوگرم: 1- نیکیتا ملنیکوف (روسیه)، 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان)، 3- بالاژ کیس (مجارستان) و شالوا گادابادزه (آذربایجان)، 5- مهدی علیاری (ایران)

120 کیلوگرم: 1- امیر علی اکبری (ایران)، 2- هیکی نابی (استونی)، 3- رضا کایالپ (ترکیه) و نورماخان تینالیف (قزاقستان)

رده‌بندی تیمی:

1- روسیه 43 امتیاز

2- کره جنوبی 37 امتیاز

3- مجارستان 31 امتیاز

4- ایران 29 امتیاز

5- ارمنستان 28 امتیاز

6- آذربایجان 27 امتیاز

7- قزاقستان 21 امتیاز

8- ترکیه 19 امتیاز

9- فنلاند 15 امتیاز

10- آمریکا 13 امتیاز


ویدیو مرتبط :
لیگ جهانی کشتی فرنگی آبــادان -فینال و رده بندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیابانگرد هم به مرحله یک هشتم نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید/شکست علیزاده در گام نخست



باخار کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان

بیابانگرد هم به مرحله یک هشتم نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید

فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم ایران با پیروزی در دور دوم رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

به گزارش ایسنا، در روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، افشین بیابانگرد در مرحله دوم وزن 66 کیلوگرم، با نتیجه‌ 4 بر یک مارک مادسن از دانمارک را شکست داد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

بیابانگرد باید در مرحله بعد به مصاف تاماش لورینچ، نایب قهرمان المپیک لندن از مجارستان برود.

پیش از این امیر علی‌اکبری در وزن 120 کیلوگرم با پیروزی بر حریف اوکراینی خود به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود و باید با ائورن، نفر سوم المپیک لندن کشتی بگیرد. تا دقایقی دیگر نیز هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف مارک مادسن از دانمارک خواهد رفت.

شکست علیزاده در گام نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان

فرنگی کار وزن 74 کیلوگرم ایران رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان را با شکست آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، هادی علیزاده پورنیا پس از استراحت در دور اول وزن 74 کیلوگرم، در مرحله دوم با نتیجه‌ 4 بر صفر به مارک مادسن، نفر دوم جهان در سال 2009 از دانمارک باخت و باید منتظر صعود این کشتی‌گیر به فینال باشد تا برای کسب مدال برنز، بخت خود را در گروه شانس مجدد آزمایش کند.

پیش از این امیر علی اکبری در وزن 120 کیلوگرم با پیروزی بر حریف اوکراینی و افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیر دیگری از اوکراین به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافته بودند.
ایسنا