اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رخدادهای نجومی آسمان ایران در سال 93


سه خورشید گرفتگی، دو ماه گرفتگی و بارش های شهابی از رویدادهای مهم نجومی سال 93 هستند.

خبرگزاری ایرنا: سه خورشید گرفتگی، دو ماه گرفتگی و بارش های شهابی از رویدادهای مهم نجومی سال 93 هستند.

 در سال 93 سه خورشید گرفتگی به وقوع خواهد پیوست اولی به صورت حلقوی سه شنبه 9 اردیبهشت 93 در سواحل جنوب افریقا، قطب جنوب و شرق استرالیا روی می دهد.

دومین خورشید گرفتگی به صورت جزیی پنج شنبه اول آبان 93 در شمال و مرکز امریکا روی می دهد.

طبق این گزارش، سومین خورشید گرفتگی به صورت کلی جمعه 29 اسفند 93 از شرق اقیانوس اطلس آغاز و از گریلند به شمال سیبری می رسد. این گرفت در غرب و شمال ایران با درصد پوشش بیشتر خورشید و در تهران بسیار محدود رصد خواهد شد.

همچنین دو ماه گرفتگی نیز خواهیم داشت که هر دو کلی و در ایران غیر قابل رویت هستند.

اولین ماه گرفنگی در روز دوشنبه 25 فروردین 93 در قاره امریکا و استرالیا روی می دهد و دومین ماه گرفتگی چهارشنبه 16 مهر 93 امریکا، استرالیا و شرق آسیا رخ می دهد.

همچنین در سال 93 بارش های شهابی سالیانه ای خواهیم داشت که می تواند با همراه ظهور دنباله دارها و رخدادهای غیرمنتظره همراه باشد.


ویدیو مرتبط :
5 کاندیدای ناامیدکننده ترین رخدادهای سال 2016 در دنیای فناوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحلیل بی‌بی‌سی از چشم انداز اقتصاد ایران در سال 93



اخبار,اخبار اقتصادی,شاخص های اقتصادی ایران درسال 93


اخباراقتصادی - تحلیل بی‌بی‌سی از چشم انداز اقتصاد ایران در سال93

رسانه های غربی با اشاره به این که شاخص های اقتصادی ایران در سال 93 نسبت به سال قبل مثبت خواهد بود ، اعلام کردند که بعد از دو یا سه سال رشد منفی، پیش بینی ها از یک یا دو درصد رشد اقتصادی مثبت برای امسال حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، این گزارش می افزاید : نرخ تورم نیز پیش بینی می شود از 37 درصد در سال 92 در سال جاری به 25 درصد برسد.
 
تلویزیون بی. بی. سی در تحلیلی از چشم انداز اقتصاد ایران در سال 93 اعلام کرد: برداشته شدن تدریجی تحریم ها آثار آنی ندارد اما حتی اگر تحریم برداشته نشود و در سطح کنونی باقی بماند، وضعیت اقتصادی بحرانی و بد نخواهد شد.
 
به خاطر تحریم ها در سال های اخیر بخش های عمده سرمایه گذاری در زمینه نفت و نیروگاه ها تقریبا متوقف شده بود که نتیجه آن از امسال دیده می شود.
 
طرح حذف یارانه ها هم به پاشنه آشیل اقتصاد ایران بدل شده و تصمیم سختی برای هر دولتی است، اما تقریبا برای همه واضح شده که الان یا باید روش دولت قبل ادامه پیدا کند یعنی پول چاپ کنند و به همه بدهند یا این که این روش متوقف شود و قیمت ها را هم بالا ببرند.
اخبار اقتصادی - ایرنا