اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رحیمی و حسینی سخنگویان دولت شدند



 

 

در جلسه دیشب هیئت دولت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور با تصویب هیئت وزیران به عنوان سخنگوی دولت در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگویان دولت در دو حوزه سیاسی - اقتصادی - فرهنگی و اقتصادی به طور مجزا اطلاع رسانی خواهند کرد.

اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه دیشب هیئت دولت با اعلام این خبر گفت : سید شمس الدین حسینی وزیر اموراقتصادی و دارایی هم در زمینه مسائل اقتصادی سخنگوی دولت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین به پنجمین سفر استانی هیئت دولت اشاره کرد و گفت : این هفته هیئت دولت مهمان مردم خونگرم استان خوزستان خواهد بود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طوطی کاسکو{از بهترین سخنگویان}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت باز هم رحیمی را «دکتر» کرد!



 

 

 

روزنامه ایران بار دیگر در صفحه اول خود برای محمد رضا رحیمی از لفظ «دکتر» استفاده کرد تا با وجود ممنوعیت استفاده از این لقب برای معاون اول محمود احمدی‌نژاد از سوی هیات دولت و شخص رئیس جمهور، رحیمی همچنان «دکتر» بماند!

هر چند که استفاده از این لقب در روزنامه ایران در قالب یک پیام تسلیت به محمد رضا رحیمی به دلیل فوت برادرش است، اما از آنجایی که این پیام تسلیت در صفحه اول روزنامه منتشر شده و از سوی رئیس و کارکنان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است که یک سازمان وابسته به دولت است، این اقدام روزنامه ایران بسیار جالب توجه است.

البته این اولین بار نیست که از سوی رسانه‌های دولتی و حتی صدا و سیما تلاش می‌شود لقب «دکتر» برای محمدرضا رحیمی ابقا شود!

 

دولت باز هم رحیمی را «دکتر» کرد!

 

اواخر تیرماه بود که بخش خبری ۲۰: ۳۰ روز گذشته در خبری عجیب، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری را «دکتر» خطاب کرد.

بخش خبری ۲۰: ۳۰ در حالی که خبر سخنرانی محمدرضا رحیمی در جشنواره اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی را اعلام می‌کرد، از وی به عنوان «دکتر» یاد کرد، این در حالی است که مدرک دکترای نامبرده برابر اسناد و مدارک ارائه شده در سایت‌ها و رسانه‌ها فاقد صحت و اعتبار است.

صداوسیما در حالی رحیمی را «دکتر» خطاب کرد که حتی کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز خرداد ماه سال جاری نتیجه تحقیقات وزارتخانه متبوع خود از مدرک معاون اول رئیس جمهور را به هیات دولت ارائه کرد و بر اساس آن اعلام شد که رحیمی، مدرک دکتری ندارد و مدرک ارایه شده از سوی وی فاقد صحت و اعتبار است. حتی بعد از انتشار این گزارش، در خبر‌ها آمد که رئیس جمهور اعلام کرد که «آقای رحیمی از مدرک دکتری استفاده نمی‌کنند و دیگران هم نباید ایشان را دکتر خطاب کنند».

گفتنی است، محمدرضا رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات نامه‌های خود را با عنوان دکتر امضا می‌کرد و در زمان حضور در دولت هم سایت رسمی دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری (president. ir) وی را «دکتر محمدرضا رحیمی» می‌نامید.

وی در سال۱۳۸۲ با عنوان «دکتر محمد رضا رحیمی»، ریاست دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران را به عهده داشته است. در جریان پیگیری‌های مدرک مرحوم کردان، محمدرضا رحیمی مدرک دکترای وی را معتبر دانسته بود و خواستار عدم پیگیری ماجرا توسط رسانه‌ها شده بود.

هرچند الیاس نادران، احمد توکلی و علیرضا زاکانی به دلایلی فرا‌تر از دروغگویی علیه محمدرضا رحیمی به کمیسیون اصل ۹۰مجلس شکایت کرده‌اند و پیگیر رسیدگی به پرونده وی در قوه قضائیه هستند، اما هنوز معلوم نیست با وجود تایید رئیس دولت دهم درباره عدم اعتبار مدرک معاون اول خود، دلیل اصرار دولتی‌ها برای استفاده از این لفظ چیست؟ و چه کسی پاسخگوی مدت زمانی است که رحیمی از مدرک دکترای خود استفاده رسمی کرده است؟../شفاف