اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رحیمی : دولت از مرتضوی حمایت می‌كند


با روی کار آمدن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی از این پس حمایت های دولت بیش از گذشته خواهد بود.

ایلنا: معاون اول رئیس جمهور گفت: با روی کار آمدن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی از این پس حمایت های دولت بیش از گذشته خواهد بود.

با وجود بدهی بیش از 30 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی و مخالفت گسترده جامعه كارگری با انتصاب قاضی مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی، محمدرضا رحیمی اظهار داشت: قطعا دولت به همه تعهدات خود در قبال سازمان گسترده تامین اجتماعی عمل خواهد کرد، زیرا هم پشتوانه‌ای برای دولت و هم پشتوانه‌ای برای کسانی است که از این سازمان بهره می‌گیرند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به انتصاب 'سعید مرتضوی' به ریاست صندوق تامین اجتماعی افزود: دولت، شخص مرتضوی را برای این سمت مناسب تشخیص داده و از انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخاب وی تشکر می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تقدیر از زحمات و خدمات موسویان در مدت تصدی در این سمت اظهار داشت: حمایت های دولت از صندوق تامین اجتماعی بیش از گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به موارد اعلام شده از سوی سعید مرتضوی رییس صندوق تامین اجتماعی در رابطه با عدم اجرای قانون بهره وری کارکنان بالینی، عدم تثبیت وضعیت استخدامی بر میزان دریافتی ماهانه، افت نیروی انسانی و پرداخت حق جذب و بدی آب و هوا به کارکنان گفت:در این رابطه با رییس جمهوری هماهنگی های لازم انجام شده و ایشان حمایت دولت را برای رفع مشکلات مورد تاکید قرار داده اند .

      


ویدیو مرتبط :
گردهمایی در استرالیا و بیانیه خوانی یک دختر در انتقاد از دولت استرالیا و حمایت از مردم ارتش و دولت و بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت علیه من حرف زده/ایشان به جای این کارها به پرونده مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی رسیدگی کند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پاسخ علی مطهری به اعلام جرم دادستان علیه وی

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره نطقی که در مجلس داشت، گفت: اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه شما در خصوص نطقی که در مجلس داشته‌اید چیست؟اظهار داشت: برای من اسباب تعجب شد که بیان یک مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا باید موجب اعلام جرم شود.

وی افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من این بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحریک جنسی جامعه هستند، باید به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسیس اماکنی برای ارضای غریزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت بر همین اساس یادآور شد: گفتم ما یا باید به نظام خانوادگی اسلام عمل کنیم یا به نظام غربی با همه آثار سوء آن، نمی‌شود بینابین حرکت کنیم، هم اسلامی باشیم و هم غربی، و به عبارت دیگر نه اسلامی باشیم و نه غربی.

وی همچنین گفت: مردم قضاوت کنند آیا بیان این مطلب جُرم است؟ اگر یک نماینده مجلس نتواند این مطلب را در نطق خود بگوید، باید فاتحه آزادی بیان و قانون اساسی را خواند.

علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام جمهوری اسلامی و تضییع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول 84 و 86 قانون اساسی، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام "دادستان" بالای سر او باشد.

وی در خاتمه تأکید کرد: ظاهراً آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند و به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد./فارس