اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رحمانی فضلی» کیست؟


دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی از سوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی کشور دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا: دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی از سوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی کشور دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

رحمان فضلی 56 ساله از سال 87 تاکنون ریاست کل دیوان محاسبات کشور را برعهده داشته است.



وی که دارای دکترای جغرافیا از دانشگاه تربیت مدرس است و از افراد نزدیک به علی لاریجانی نیز محسوب می‌شود، به نحوی که با وی در سازمان صداوسیما و شورای عالی امنیت همکاری‌هایی داشته است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به معاون آموزش و پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیروان، قائم مقامی صداوسیما، معاون برنامه‌ریزی، امور مجلس و استان‌ها و معاون سیاسی سازمان صداوسیما، رییس دوره نهم ستاد انتخابات ریاست جمهوری سازمان صداوسیما و ریاست شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور حضور در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
دیدگاه رحمانی فضلی در مورد دکتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تغییرات در لیست کابینه یازدهم/رحمانی‌فضلی‌برای‌وزارت‌کشور‌پیشنهاد نخواهد شد



کابینه روحانی,جدیدترین لیست از کابینه روحانی,وزرا روحانی

آخرین تغییرات در لیست کابینه یازدهم
رحمانی‌فضلی‌برای‌وزارت‌کشور‌پیشنهاد نخواهد شد
حضور میلی منفرد و نیلی در دولت بعد

روز گذشته پس از سپری شدن چند روز از طرح نام رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی کسب وزارت کشور، برخی از منابع نزدیک به رئیس جمهور منتخب از قطعی شدن پیشنهاد وی برای وزارت کشور خبر دادند. این خبر پس از اظهارات رحمانی فضلی که حاکی از تایید نامزدی وی برای وزارت کشور بود، به سرعت در خروجی رسانه های دیجیتال کشور قرار گرفت.

در حالی که اکثر وزارتخانه ها وزرای پیشنهادی خود را شناخته اند اما هنوز دو وزارتخانه گزینه پیشنهادی خود را نشناخته اند.
به گزارش اعتدال؛ روز گذشته پس از سپری شدن چند روز از طرح نام رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی کسب وزارت کشور، برخی از منابع نزدیک به رئیس جمهور منتخب از قطعی شدن پیشنهاد وی برای وزارت کشور خبر دادند. این خبر پس از اظهارات رحمانی فضلی که حاکی از تایید نامزدی وی برای وزارت کشور بود، به سرعت در خروجی رسانه های دیجیتال کشور قرار گرفت.

اما شب گذشته لیست پیشنهادی دچار چندین تغییر شد تا از یکسو پیشنهاد رحمانی فضلی برای کسب کرسی وزارت کشور کاملا منتفی شود و از سوی دیگر دوباره تکلیف وزرات کشور بین دو گزینه معلق بماند

بنابر گزارش های دریافتی ، پس از آنکه نام رحمانی فضلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور مطرح شد مخالفت‌های شدیدی از سوی حامیان و نزدیکان روحانی ابراز شد تا جایی که برخی از حامیان پرنفوذ حجت الاسلام روحانی در جلسه ای خواستار تجدید نظر در رویه انتخاب برخی از وزرا شدند.

در پی تغییراتی که در لیست پیشنهادی صورت گرفته است، علاوه بر اینکه هنوز بین محمد شریعتمداری و علی یونسی برای معرفی وزیر کشور تردید وجود دارد، با اضافه شدن رحمانی فضلی به گزینه های احتمالی معاونت پارلمانی هم اکنون سه گزینه برای تصدی معاونت پارلمانی دولت یازدهم مطرح هستند که عبارتند از ؛ حجت الاسلام تیمور علی عسگری، دکتر محمدباقر نوبخت و دکتر رحمانی فضلی.

از سوی دیگر با توجه به اینکه دکتر فرجی دانا گزینه پیشنهادی وزارت علوم، در فرصت مطالعاتی در کانادا به سر می برد و به طی تماسی با حجت الاسلام روحانی از عدم تمایل خود در مناصب اجرایی  سخن رانده است، طبق آخرین گزارش ها دکتر میلی منفرد، قائم مقام وزارت علوم در زمان مصطفی معین و جعفر توفیقی به عنوان گزینه نهایی به مجلس معرفی خواهد شد.

تغییر دیگری که در کابینه پیشنهاد رخ داده است، حضور دکتر مسعود نیلی در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است. بدین ترتیب با معرفی نیلی در این سمت باید شاهد تغییرات دیگری تا روز شنبه در لیست پیشنهادی رئیس جمهور منتخب برای وزارتخانه های اقتصادی باشیم.

اما با توجه به تغییرات اعلام شده، لیست پیشنهادی دکتر حسن روحانی به مجلس نهم به صورت زیر می باشد؛
 معاون اول رئیس جمهور: اسحاق جهانگیری
1-  وزیر امور خارجه: محمد جواد ظریف
2- وزر نفت: بیژن نامدار زنگنه
3-  وزیر نیرو: حمید چیت چیان
 4- وزیر آموزش و پرورش: محمد علی نجفی
 5- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سردار حسین دهقان

 6- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی: سید حسن هاشمی
 7- وزیر راه و شهرسازی: عباس احمد آخوندی
8- وزیر اطلاعات: حجت الاسلام علوی
9- وزیر ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر

10- وزیر دادگستری: حجت الاسلام امیری
11- وزیر علوم تحقیقات و فن آوری: جعفر میلی منفرد
12- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : محمود واعظی
13- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علی جنتی
14- وزیر جهاد کشاورزی: محمود حجتی


15-وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی
16- وزیر اقتصاد و امور دارایی: علی طیب نیا
17- وزیر کشور: یونسی یا شریعتمداری
18- وزیر صنعت، معدن و تجارت : ........
19- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور: مسعود نیلی

اعتدال