اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رحماندوست و 20:30 تهدید به شکایت شدند


محمد عظیمی مسئول غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت به اظهارات مصطفی رحماندوست شاعر در انتقاد از حضور پرتعداد مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این نمایشگاه، واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر:  محمد عظیمی مسئول غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت به اظهارات مصطفی رحماندوست شاعر در انتقاد از حضور پرتعداد مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این نمایشگاه، واکنش نشان داد.

در پی واکنش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اظهارات مصطفی رحماندوست در مصاحبه با مهر که وی در بخشی از آن گفته بود «من در نمایشگاه فرانکفورت امسال از 18 نفر از مسئولان وزارت ارشاد حاضر در نمایشگاه خواستم که به انگلیسی برای من سئوالی بپرسند و آنها قادر نبودند» محمد عظیمی مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مسئول غرفه ایران در نمایشگاه مذکور هم به این سخنان واکنش نشان داده و متن کامل این جوابیه را به خبرگزاری مهر ارسال کرده است که از نظرتان می‌گذرد:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای مصطفی رحماندوست


باسلام و احترام

پیرو مصاحبه جنابعالی با خبرگزاری مهر در تاریخ 16/8/1391 و علیرغم جوابیه و به درخواست 16/8/91 معاونت محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اعلام اسامی 18 نفر از مدیران وزارت ارشاد تا این تاریخ هیچگونه پاسخی از سوی جنابعالی واصل نگردیده است.

اینجانب به عنوان مدیر غرفه جمهوری اسلامی ایران و مسئول هیئت اعزامی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت از جنابعالی درخواست دارم که هر چه سریع‌تر اسامی 18 نفر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در این نمایشگاه که از آنها خواسته‌اید سئوالی را برای شما به انگلیسی بپرسند و قادر به این کار نبوده‌اند را اعلام و یا کتبا به دفتر اینجانب منعکس نمائید. بدیهی است حق پیگیری موضوع از طریق مرجع ذیربط برای اینجانب محفوظ خواهد بود.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی را خواستارم.

محمد عظیمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران



نمایی از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

محمد عظیمی همچنین در نامه‌ای به سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به پخش گزارشی در بخش خبری 20:30 در همین رابطه واکنش نشان داده که این جوابیه هم به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند نظر به پخش برنامه تلویزیونی مورخ 18/8/91 از شبکه دوم سیما بخش خبری 20.30 صرفاً جهت اطلاع متاسفانه شاهد پخش گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت بودیم که از مصادیق بارز نشر اکاذیب و افترا (ماده 697 و 698 قانون مجازات اسلامی) به مسئولین وزارت ارشاد و برگزارکننده غرفه ایران در نمایشگاه مذکور بود که نظر جنابعالی را به موارد زیر جهت دستور پیگیری و برخورد با متخلفان جلب می‌نمائیم.

مطلب اول: مجری برنامه پس از طرح مقدمات عنوان می‌کند که امسال به خصوص در سطح مدیران در این مقطع کلام خود را قطع و از تصویر و کلام اینجاب به عنوان مسئول غرفه جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌کند و کلمه حضور داریم را از زبان اینجانب به مطالب خود پیوند می‌زند. این اقدام با اخلاق حرفه‌ای تناقض داشته و مستلزم پیگیری و اصلاح خبر در همان برنامه می‌باشد.

مطلب دوم: گزارش فوق‌الذکر پایه و اساس نداشته و بر مبنای مصاحبه فردی تهیه شده که به نوبه خود باید پاسخگوی ادعاهای خود باشد اما جهت آگاهی افکار عمومی موارد زیر را معروض می‌دارم:

1- در مورد تعداد مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در نمایشگاه که مجری محترم 10، 15 نفر عنوان می‌کند اغراق شده و از مصادیق نشر اکاذیب است و مدعی و مجری و تهیه کننده برنامه باید اسامی مدیران را اعلام و ادعای خود را ثابت کنند. لازم به ذکر است فقط چهار نفر از مدیران وزارتخانه به عنوان نماینده نمایشگاه کتاب تهران و با مسئولیت و ماموریت مشخص در فرانکفورت حضور داشتند.

2- افراد اعزامی با مسئولیت اجرایی مشخص و تعریف شده در نمایشگاه مسلط به یکی از زبانهای خارجی از جمله انگلیسی، عربی، ایتالیایی با توانایی مکالمه و ترجمه بودند و بین این مطلب که هیچ یک قادر به پاسخگویی به یک سئوال انگلیسی نبودند، افترا و توهین واضح و آشکار به دست اندرکاران غرفه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

3- از صدا و سیما و نویسنده محترم که به گفته ایشان استناد شده درخواست داریم اسامی مدیران مورد سئوال واقع شده را اعلام نمایند در غیر این صورت این ادعا افترا و نشر اکاذیب به دست اندرکاران غرفه جمهوری اسلامی ایران تلقی و حق مراجعه به دستگاه قضایی برای اعاده حیثیت برای خود محفوظ می‌دانیم.

در خاتمه خواهشمند است دستورات لازم در خصوص اصلاح خبر و رفع ابهامات ایجاد شده در همان بخش خبری را صادر فرمائید.


ویدیو مرتبط :
دکتر مجتبی رحماندوست / نطق میان دستور - 1393/01/20

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیسی ها گزارشگر 20:30 را تهدید کردند!


گزارشگر صداوسیما گفت: متاسفانه هیچ کس نه از باشگاه پرسپولیس و نه از جای دیگر به این موضوع نمی پردازد و اهمیتی نمی دهدولی خودم تا آخر پیگیر این مساله خواهم بود.

کاپ: بدون تردید یکی از مهمترین دغدغه های این روزهای جامعه ما، فرهنگ درست استفاده کردن از صفحات مجازی است. اتفاقی که متاسفانه در کشور ما رخ نمی دهد و عده ای از هموطنان، با دلیل یا بی دلیل به صفحات شخصی چهره های مهم داخلی و خارجی حمله می کنند و این پدیده در حال تبدیل شدن به یک رسم در بین ماست.

هر روز خبر قربانی شدن یک ستاره و چهره معروف را می شنویم. این بار قرعه به نام مجری صداوسیما، علی رضوانی افتاد. خبرنگار نترس و خوش فکر صدا و سیما که خلاف جهت خیلی از همکارانش عمل می کند و سعی دارد بدون هیچگونه واهمه به تاریکی های فوتبال بپردازد و البته خیلی اوقات تاوانش را هم پس داده است.

هفته پیش بود که او خبر دور همی گرفتن پرسپولیس در شب ختم همایون بهزادی را در خارج از گود مطرح کرد. اتفاقی که نه تنها او بلکه اکثر رسانه های دیداری و شنیداری هم به آن اشاره داشتند ولی رضوانی بود که توسط عده ای از طرفداران پرسپولیس به صفحه اش در اینستاگرام حمله شد.

حمله ای که پیش زمینه بود برای این هفته و خبری که او درباره سوشا مکانی اعلام کرد؛ مبنی بر اینکه دروازه بان پرسپولیس حق حضور در ورزشگاه را ندارد. خبری ساده که او هم اصلا دخالتی درش نداشت ولی بازهم علی آقا، شاهد حمله سایبری بود و این بار این حمله بوی تهدید را هم به خود گرفت.

همین ماجرا ما را بر آن داشت تا گفت و گویی کوتاه با خبرنگار جنجالی صدا و سیما داشته باشد. وی ابتدا درباره این موضوع اظهار داشت: نمی دانم باید چه بگویم. من دو خبر از تیم پرسپولیس طی یک هفته اخیر درخارج از گود مطرح کردم که خیلی از جاهای دیگر هم به آن اشاره داشتند ولی هواداران پرسپولیس از همان زمان به صفحه شخصیم در اینستاگرام حمله کردند و بدترین توهین ها را به من و خانواده ام انجام دادند.

رضوانی در ادامه افزود: سر آخر اوضاع به گونه ای شده که من چندین پیام تهدید را هم دریافت کرده ام و متاسفانه هیچ کس نه از باشگاه پرسپولیس و نه از جای دیگر به این موضوع نمی پردازد و اهمیتی نمی دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته این اولین باری نیست که این اتفاق برای من رخ می دهد ولی بعضی افراد بی حرمتی می کنند و این اصلا اتفاق جالبی نیست.

رضوانی در پایان از پیگیری این مساله خبر داد و گفت: مطمئن باشید این موضوع را تا آخرپیگیری می کنم. عده ای از کسانی که بی حرمتی کرده اند؛ شماره شان مشخص است و من آن ها در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داده ام. فعلا هم قصد بستن صفحه ام را ندارم و مطمئن باشید رسالت کاری ام با این تهدیدها و فحش ها خدشه دار نخواهد شد و با قدرت در راستای بازگوی حق و حقیقت پیش خواهم رفت و به خدا توکل می کنم.