اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رجزخوانی فرمانده اسراییلی علیه ایران : برای حمله آماده ایم



فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در اظهاراتی تهدید كرد نیروی هوایی این رژیم آماده پاسخگویی به تهدیدات پیش روی اسراییل به ویژه تهدید ایران است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی جروزالم پست، ژنرال "ایدو نهوشتان" فرمانده نیروی هوایی اسراییل روز سه شنبه طی اظهاراتی با اشاره به اینكه سال 2011 " سالی حساس " در برخورد با برنامه هسته ای ایران است  افزود :‌"‌ نیروی هوایی اسراییل وظیفه مهمی دارد تا برای هر ماموریت لازم آماده باشد."

این ژنرال 53 ساله اسراییلی كه در یك كنفرانس خبری در پایگاه هوایی "رامون " اسراییل سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع گفت :‌"‌ما همواره پیگیر تحولات اطراف خود هستیم و از این رو همواره آماده ایم ".

وی با اشاره به اینكه بزرگ ترین چالش نیروی هوایی اسراییل  حفظ توان عملیاتی این نیرو  در چند جبهه علیه حماس در غزه ، حزب الله در لبنان و سوریه و ایران است ، افزود :‌" ما برای سناریوهای مختلف آماده ایم و بر مبنای تحلیل ها و اطلاعات روزانه توان عملیاتی خود را در جبهه های مختلف ( علیه حماس ، حزب الله ، سوریه و ایران) بررسی می كنیم ".

ژنرال نهوشتان با اشاره به اینكه حزب الله در سال های اخیر به توان موشكی لازم برای هدف قرار دادن پایگاه های نیروی هوایی اسراییل دست یافته ، گفت :‌"‌ ما می دانیم كه با این توانمندی ها حزب الله لبنان پایگاه های هوایی ما را در تیر رس دارد . ما از این موضوع اطلاع داریم و در حال آماده سازی خود برای مثابله با این تهدید هستیم ".

این فرمانده اسراییلی برای نمونه به افزایش صد در صدی برگزاری مانورهای نیروی هوایی اسراییل در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره كرد و گفت كه این مانورها در راستای آمادگی نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدات موشكی حزب الله است .

گفتنی است مقامات مختلف سیاسی و نظامی اسراییل در سال های گذشته بارها بر احتمال حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران اذعان كرده اند ، اما بسیاری از ناظران این گونه تهدیدات را بیشتر در راستای جنگ روانی دانسته و بر این نكته تاكید می كنند كه اسراییل به تنهایی توان حمله موثر به تاسیسات هسته ای پراكنده ایران را ندارد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
فرمانده یگان حیدر کرار(ع) و رجزخوانی زیبایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  : راشاتودی نوشت: لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

سفیر امریکا در رژیم صهیونیستی چندی پیش گفت که گزینه نظامی علیه ایران کاملا آماده است و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

پانه تا، ضمن تایید گفته های دانیل شپیرو سفیر امریکا در اسرائیل گفت: در صورتی که مذاکرات دیپلماتیک موفقیت امیز نباشد، ما طرح های نظامی داریم.

وی در ادامه افزود: امریکا برنامه های ضروری برای دفاع از خود را دارد.

وزیر دفاع امریکا گفت: ما امیدواریم و ترجیح می دهیم که اختلافات بر سر برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود اما این بدین معنا نیست که گزینه نظامی در دسترس نیست.

پانه تا اضافه کرد: گزینه نظامی نه تنها در دسترس بلکه آماده است.

راشاتودی در ادامه نوشت: اسرائیل تنها رژیمی است که بر استفاده از گزینه ی نظامی علیه ایران تاکید می ورزد. تل آویو روز 23 می و در اولین روز مذاکرات ایران و 1+5 در عراق مواضع خود را تکرار کرد. ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل گفت: مذاکرات تنها به ایران اجازه می دهد که زمان بخرد.

راشاتودی مدعی شد: روز 24 می و حتی پیش از پایان رسمی مذاکرات، اسرائیل قول خود را مبنی بر عدم حمله به ایران، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(آبان ماه) پس گرفت./انتخاب