اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رجا» از مردم عذرخواهی کرد



 

 

«رجا» از مردم عذرخواهی کرد

 

 

با توجه به مزایای مسافرتهای ریلی (ایمنی، آسایش و راحتی، ارزانی و...) متقاضیان سفر با قطار به خصوص طی چند سال اخیر همواره رو به افزایش بوده است.

 

 

پیرو درج گزارش «فروش ۳۸ روز بلیت قطار در ۶۰ دقیقه» در صفحه ۳ اقتصاد مورخه ۲۸ دی ماه گذشته جوابیه ای از سوی رجا ارسال شده که متن آن در ادامه می آید:

 


ضمن تشکر از توجه و حساسیت آن روزنامه محترم به مسایل حمل و نقل ریلی مسافری، همان طور که در مقدمه گزارش هم اشاره شده است: با توجه به مزایای مسافرتهای ریلی (ایمنی، آسایش و راحتی، ارزانی و...) متقاضیان سفر با قطار به خصوص طی چند سال اخیر همواره رو به افزایش بوده است. ولی تأمین منابع و اعتبارات لازم برای توسعه ناوگان، متناسب و همپای تقاضای فزاینده مردمی برای مسافرت با این وسیله ایمن و مطمئن، رشد نداشته و ظرفیت ناوگان این بخش پاسخگوی انبوه تقاضای مردم نیست. این فاصله بین عرضه و تقاضا بویژه در ایام شلوغ و پرتقاضای سال بیش از سایر ایام مشهود است.

 


اما با عنایت به محدودیتهای مزبور، سیاست مسؤولان این شرکت برای پاسخگویی به تقاضاهای بی شمار مسافرتهای ریلی مردم بخصوص در ایام پرتقاضا، استفاده بهینه و حداکثری از ناوگان و امکانات موجود بوده و اختصاص ظرفیتها نیز براساس این امکانات انجام می گیرد.

 


شایان ذکر است، سامانه رایانه ای فروش بلیت رجا از طریق بیش از ۷۵۰ مرکز در سراسر کشور (حتی شهرهای فاقد راه آهن) و به صورت online و در شرایط کاملاً برابر، کار عرضه بلیت را به متقاضیان انجام می دهد و نبود بلیط در یک آژانس به منزله نبود آن در کل آژانس هاست و نیازی به مراجعه به سایر مراکز فروش یا ازدحام و تشکیل صف در جلوی مراکز فروش نمی باشد.

 


همچنین این شرکت برای اولین بار در سطح کشور و به منظور استفاده از روشهای نوین ارتباطی و به عنوان اولین گام در تجارت الکترونیک، فروش اینترنتی بلیط را برای رفاه حال مشتریان خود و کاهش هزینه های ناشی از ترددهای زائد شهری و جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان عزیز و با هدف دسترسی آسان به بلیت راه اندازی کرده است. هم اکنون کل سهمیه فروش بلیت قطارها همزمان با سیستم آنلاین از طریق اینترنت هم عرضه می شود.

 


اما با عنایت به این مطالب و حجم بسیار بالای تقاضای مسافرتهای ریلی و مراجعه بیش از حد و ظرفیت کاربران محترم برای تهیه بلیت به سیستم اینترنتی فروش بلیط بویژه برای مسیرهای پرتقاضا مانند مشهد، بالطبع این سیستم را دچار مشکل کرده و بویژه در ساعتهای اولیه فشار مضاعفی را به وجود می آورد که گاهی منجر به اختلالاتی در سیستم می شود که از این بابت از همه کاربران محترم پوزش می خواهیم.

 


امیدواریم با راه اندازی سیستم آنلاین ۲ که با قابلیتهای بالا طراحی شده و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد، بتوانیم با بهبود و رفع مشکلات سیستم فروش بلیط، خدمات مناسب و در خور شأن هموطنان عزیزمان ارایه دهیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رجا 7

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذرخواهی رسمی «رجا» از مسافران


شرکت حمل و نقل ریلی رجا ضمن عذرخواهی از مسافرانی که در روزهای اخیر در مسیر تهران-مشهد، تهران-یزد و بالعکس با قطار پردیس دچار مشکلاتی شدند، اعلام کرد که به پیمانکار تذکر کتبی گرفته و از بخش‌هایی از تعمیرات خلع ید شده است.

خبرگزاری مهر: در اطلاعیه شرکت رجا آمده است: ضمن عذرخواهی از مسافران قطار پردیس تهران-مشهد، تهران-یزد و بالعکس، این شرکت علاوه بر تذکر کتبی به پیمانکار مربوطه و خلع ید از بخش‌هایی از تعمیرات، اقداماتی‌‌ جهت بهبود فرآیندهای تعمیراتی انجام داد.

از جمله این اقدامات متوقف کردن قطار برای انجام تعمیرات اساسی، تعویض قطعات معیوب، رفع ایرادات هر یک از واگن‌ها در روزهای آتی و تقویت تیم تعمیراتی پیمانکار مربوطه، است.

این شرکت همچنین به مسافران قطار تندروی پردیس در دو مسیر یاد شده که قطارشان با تأخیر بیش از حد مقرر وارد ایستگاه مقصد شده و همچنین دچار نقص فنی و خرابی تهویه شدند 100 درصد بهای بلیت را به نشانه عذرخواهی به مسافران مسترد کرده و برای قطارهایی که یکی از مشکلات یاد شده را داشتند 50 درصد بهای بلیت را به مسافران پرداخت کرد.

قطارهای تندروی پردیس مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات در طراحی داخلی، امکانات رفاهی و سیستم آلات ناقله بوده و از جمله قطارهایی هستند که بالاترین سرعت و سطح فن‌آوری اروپایی را در عرصه حمل و نقل ریلی کشور دارا است.

تعداد 11 رام قطار تندروی پردیس به صورت روزانه در محورهای مشهد و یزد مسافران را جابه‌جا‌ می‌کنند که امید است با رفع محدودیت‌ها و بومی‌سازی خدمات فنی، امکان ارائه هر چه بهتر خدمات به هموطنان ‌بیش از پیش ممکن و میسر شود.