اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رتبه دوم ایران در مصرف دارو / 80 درصد داروهای قاچاق در کشور تقلبی است



 اخبار پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,داروسازان

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: کشور ایران در زمینه مصرف دارو بعد از کشور چین رتبه دوم را در جهان دارد و هر ایرانی در سال 340 بار دارو مصرف می‌کند.

به گزارش فارس ، حمید خیری چهارشنبه شب در حاشیه نشست سالانه انجمن داروسازان ایران در سنندج در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: استراتژی اساسی انجمن داروسازان ایران اصلاح سیاست‌گذاری است نه اجرای آن و در این راستا گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری در حوزه دارویی باید عملا اصلاح شود، گفت: مشکلات زیادی در این حوزه در کشور وجود دارد، که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب آنها را اصلاح کرد.

به گفته این عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، کشور ایران در زمینه مصرف دارو بعد از چین رتبه دوم را در جهان دارد و هر ایرانی در سال 340 بار دارو مصرف می‌کند.

80 درصد داروهای قاچاق در کشور تقلبی است

خیری با اشاره به اینکه میزان قاچاق دارو در کشور ما نسبت به کشورهای همجوار کمتر است، تصریح کرد: 80 درصد داروهایی که به عنوان داروی قاچاق در کشور داروهای تقلبی است.

وی با بیان اینکه برخی داروهای کمیاب که مردم برای دستیابی به آنها سر از باز سیاه در می‌آورند تقلبی است، افزود: داروهایی که از سایر کشورها وارد می‌کنیم، باید بعد از یک مدت در درون ساخته شود.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه انجمن داروسازان ایران مشکلات متعددی دارد، گفت: بحث مالیات و عدم پرداخت بیمه داروخانه از مهم‌ترین مشکلاتی است که در حوزه داروسازی با آن مواجه هستیم.

به گفته وی، پتانسیل اقتصادی داروخانه‌ها وابسته به فروش نفت نیست، بیمه‌ها باید آنچه را که داروخانه‌ها به آنها ارائه می‌کنند، بازپرداخت کنند این در حالی است که اغلب بیمه‌ها بدهی چند ماهه به داروخانه‌ها دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه دارو یک بحث استراتژی است، گفت: وقتی پتانسیل اقتصادی داروخانه‌ها دچار اختلال شود ارائه خدمات نیز دچار اختلال خواهد شد.

به گفته خیری، اگر ساختار بیمه‌گر به وظایف و تعهدات خود در مورد داروهای گران قیمت عمل نکند داروخانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ورشکست خواهند شد.

سیاست دولت تولید دارو در داخل کشور است

وی در ادامه در مورد دلیل عدم آزاد کردن ورود داروهای کمیاب به کشور گفت: سیاست دولت بر تولید دارو در داخل کشور است و امسال نیز این سیاست را با وضوح بیان کرده است.

این عضو هیأت مدیره افزود: اما تعدادی از داروها که نظریه قطعی در بحث درمان برخی از بیماری‌ها دارد ناگزیر باید وارد شود و در همین راستا نیز قراردادهایی با برخی از کشورها همچون فرانسه منعقد شده است.

به گفته وی، بر اساس سیاست‌های کلی در بحث ورود این داروها نیز باید در مدت زمان خاصی بستر تولید آنها در کشور فراهم شود.

خیری در مورد اقدامات انجمن داروسازان ایران در بحث فرهنگ‌سازی برای درست مصرف کردن داروها، گفت: مصرف خودسرانه دارو در کشور ما عمری تاریخی دارد و مهم‌ترین دلیل آن بحث فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی است و رسانه‌ها باید بیش از پیش به این موضوع بپردازند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در پایان در مورد ظرفیت‌های موجود در کردستان در حوزه گیاهان دارویی اظهار کرد: تاکنون به این موضوع ورود پیدا نکرده‌ایم، ولی رصد این مهم را در دستور کار انجمن داروسازان ایران قرار خواهیم داد.

 


ویدیو مرتبط :
بیش از 60 درصد قاچاق کشور در تهران به مصرف می رسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رتبه ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی/ ۸۰ درصد این محصولات قاچاق اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,  مصرف لوازم آرایشی

 

اخبار اجتماعی - رتبه ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی/ ۸۰ درصد این محصولات قاچاق اند

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، اظهارداشت: ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

حسین نورالدین حاج حسینی در نشست خبری نخستین جشنواره، همایش ملی و نمایشگاه سلامت، بهداشت و زیبایی کشور که قرار است از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه امسال در جزیره کیش برگزار شود، افزود: با توجه به کاهش سن آرایش در کشور و رتبه بالایی که در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا داریم، می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار کرد که سمت اصلاح روش‌های استفاده از این قبیل محصولات رفت.

وی با اعلام اینکه سن آرایش به مرز ۱۳ تا ۱۵ سالگی رسیده است، گفت: در خصوص مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، رتبه دوم خاورمیانه و رتبه چهارم دنیا را داریم.

حاج حسینی افزود: سرانه مصرف لوازم آرایشی در بین خانم‌های ایرانی ۵ برابر زنان در منطقه خاورمیانه است.

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به آمارهایی که در ارتباط با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور ارائه می‌شود، گفت: ۸۰ درصد این محصولات که در بازار کشور وجود دارد، به صورت قاچاق می‌آید و اغلب در داخل کشور بسته بندی می‌شوند.

حاج حسینی از رونمایی دو جلد کتاب تحت عنوان «استانداردی بر زیبایی» و «احکام آرایش»، در حاشیه برگزاری جشنواره سلامت، بهداشت و زیبایی در کیش خبر داد و افزود: می‌بایست با رفتار ایجابی، سعی در اصلاح روند استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور شد.

وی همچنین از ارائه مدل «آرایش به سبک ایرانی» در این جشنواره خبر داد و گفت: اولین آموزشگاه مراقبت زیبایی ایرانی - اسلامی، سال گذشته در تهران راه اندازی شده است.

حاج حسینی، هدف از برگزاری نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور در جزیر کیش را، معرفی و حمایت از محصولات ایمن و سالم و آشنایی مردم با این قبیل محصولات دانست.

در ابتدای این نشست نیز حسین علی تقی تهران مدیرعامل موسسه آوزشی علوم و فنون کیش، با عنوان این مطلب که یکی از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم، توجه به حوزه سلامت است، گفت: دولت یازدهم، توجه ویژه‌ای به عمومی کردن سلامت با رویکرد علمی و آموزشی دارد.

وی، توجه به بهداشت پوست و مو و زیبایی را یکی از اهداف این جشنواره و همایش ملی عنوان کرد و افزود: وزات بهداشت و سازمان غذا و دارو، از جمله دستگاه‌هایی هستند که ما را در برگزاری این جشنواره همراهی می‌کنند.

اخبار اجتماعی - مهر