اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رتبه ایران در فهرست بهترین گذرنامه‌های دنیا


گذرنامه ایرانی رتبه 86 را در رده بندی بهترین گذرنامه های جهان کسب کرد.

عصر ایران: گذرنامه ایرانی رتبه 86 را در رده بندی بهترین گذرنامه های جهان کسب کرد.

سایت خبری استار تایمز سنگاپور نوشت: در این فهرست گذرنامه کشورهای مختلف براساس امکان ورود به کشورهای دیگر بدون دریافت ویزا (روادید) دست بندی و رتبه بندی شده اند.

در این بررسی، تمامی کشورها در 93 رتبه، جای گرفته اند. رتبه نخست (بهترین گذرنامه) به طور مشترک به سه کشور " فنلاند، سوئد و انگلیس" اختصاص یافت زیرا دارندگان گذرنامه یکی از این کشورها می توانند بدون کسب ویزا، وارد 173 کشور جهان شوند. این رقم بالاترین تعداد در جهان است.

در رتبه 2 بهترین گذرنامه های جهان هم چهار کشور دانمارک، آلمان، لوکزامبورگ و آمریکا قرار دارند که دارندگان گذرنامه آنها می توانند بدون ویزا وارد 172 کشور شوند.

سه کشور آنگولا، جیبوتی و میانمار در این دست بندی (رتبه 86) در کنار ایران قرار گرفته اند و دارندگان گذرنامه این چهار کشور می توانند بدون دریافت ویزا وارد 40 کشور شوند.

بدترین رتبه (جایگاه 93) نیز برای افغانستان اختصاص داده شده و دارندگان این گذرنامه می توانند بدون ویزا به کمترین تعداد از کشورهای جهان یعنی 28 کشور وارد شوند.

در جایگاه 92 هم گذرنامه عراق قرار دارد که دارنده آن می تواند بدون دریافت ویزا تنها وارد 31 کشور شود.

کل گذرنامه های مورد بررسی در 93 رتبه و جایگاه منتشر شده است. در میان کشورهای عربی، گذرنامه کویت بهترین شناخته شده است.

فهرست کامل رتبه بندی بهترین و بدترین گذرنامه های کشور به شرح زیر است:

رتبه ایران در فهرست بهترین گذرنامه‌های دنیا


ویدیو مرتبط :
فهرست جنایان آمریکا علیه مردم ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران؛ رتبه اول مصرف تریاک در دنیا



ایران؛ رتبه اول مصرف تریاک در دنیا

مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور گفت: اکنون بحران کشور، مصرف تریاک، هروئین و شیشه است.

به گزارش ایسنا، قدیرزاده در همایش «آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی» افزود: از زمان صفویه تاکنون ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده تریاک بوده است. این در حالی است که در دنیا حشیش، بیشترین مصرف را دارد.

وی اظهاركرد: در حال حاضر در دنیا مصرف تریاک دارای رتبه چهارم است، ولی ایران در این زمینه رتبه اول را دارا است.

قدیرزاده، با بیان اینکه روانگردان‌ها منشا مرفین ندارند، ولی مواد مخدر منشا مرفین دارند، تصریح کرد: مواد روانگردان، مواد شیمیایی هستند که روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و باعث علائم اولیه چون سرخوشی، تمرکز حواس، افزایش هوشیاری و افزایش انرژی می‌شود و قشر دانشجو و دبیرستانی، ورزشکاران، کارگران و همچنین بانوان برای لاغری، افرادی هستند که گرایش بیشتری به مصرف روانگردان‌ها نشان می‌‌دهند./ایسنا