اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رتبه ایران در اینترنت: 112


در تازه ترین نقشه جهانی نفوذ اینترنت کشورهای دارای ضریب نفوذ بالا معرفی شده اند ضمن اینکه رتبه ایران نیز در این رتبه بندی ۲۹ درصد رشد داشته است.

خبرگزاری مهر: در تازه ترین نقشه جهانی نفوذ اینترنت کشورهای دارای ضریب نفوذ بالا معرفی شده اند ضمن اینکه رتبه ایران نیز در این رتبه بندی ۲۹ درصد رشد داشته است.

این نقشه که توسط Internet Society ارایه شده بازگوکننده وضعیت نفوذ اینترنت در گوشه و کنار جهان است.

نقشه جدید این سازمان نشان می دهد ضریب نفوذ اینترنت در ایران طی سه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته و به ۳۱.۴ درصد رسیده است تا بدین ترتیب در رتبه ۱۱۲ جهان و بالاتر از کشورهایی نظیر تایلند، الجزایر، اندونزی و هند قرار گیرد.

در این نقشه ایسلند با ۹۶.۵ درصد در رتبه نخست و برمودا با ۹۵.۳ درصد در رتبه دوم قرار دارند. همچنین نروژ و سوئد به ترتیب با ۹۵.۱ و ۹۴.۸ در رتبه های سوم و چهارم جای گرفته اند.

دانمارک، آندورا، هلند، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، فنلاند، موناکو، جزایر فارو و بحرین رتبه های (بعضا مشترک) پنجم تا دهم این نقشه را به خود اختصاص داده اند.

این نقشه نشان می دهد بحرین (۱۰)، امارات (۱۲) و ژاپن سه کشور نخست آسیا در زمینه نفوذ اینترنت به شمار می آیند.

اریتره با ضریب نفوذ ۹ دهم درصد در انتهای این جدول (رتبه ۱۸۰) قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
ویدئویی که در 24 ساعت 112 میلیون بار در اینترنت تماشا ش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رتبه سرعت اینترنت ایران در دنیا



اخبار,اخبار اجتماعی,سرعت اینترنت ایران

 

اخبار اجتماعی - رتبه سرعت اینترنت ایران در دنیا

اطلاعات تازه‌ای که توسط گروه اوکلا (Ookla) در مورد سرعت دانلود از اینترنت در کشورها و مناطق مختلف جهان منتشر شده نشان می‌دهد که هنگ‌کنگ به عنوان پرسرعت‌ترین مکان در رتبه اول و کوبا به عنوان کم‌سرعت‌ترین در رتبه ۱۸۶ قرار دارد؛ ایران در این میان رتبه ۱۷۰ را به خود اختصاص داده‌است.

 بر پایه اطلاعات جدول منتشر شده توسط اوکلا، در حالی که سرعت دانلود در هنگ‌کنگ ۷۰٫۸۷ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است این سرعت در ایران تنها ۲٫۴۳ مگابیت بر ثانیه‌ است.

در این جدول، پس از ایران، پاکستان در وضعیت بدتری قرار گرفته و پس از آن به ترتیب سوازیلند، گینه استوایی، بوتسوانا، مصر، ونزوئلا، سودان، بولیوی، گامبیا، الجزایر، سوریه، چند کشور آفریقایی، و دست آخر افغانستان و کوبا قرار دارند.

در صدر این جدول نیز پس از هنگ‌کنگ، به ترتیب سنگاپور، رومانی، کره جنوبی و سوئد، و پس از آن کشورهایی چون ژاپن، هلند، و بیشتر کشورهای اروپایی قرار گرفته‌اند.

رتبه ایالات متحده آمریکا در این جدول ۳۲، رتبه روسیه ۳۴ و رتبه اسرائیل ۳۸ است.

در میان کشورهای همسایه یا هم‌منطقه با ایران عربستان بهترین وضعیت را دارد و پس از آن ارمنستان، ترکیه و قطر قرار دارند.

عراق با رتبه ۱۴۲، بنگلادش با رتبه ۱۶۷، و ازبکستان با رتبه ۱۶۹ نیز در وضعیتی بهتر از ایران قرار گرفته‌اند.

این داده‌ها توسط گروه اوکلا از طریق آزمودن تعداد زیادی از بارگیری‌های فایل طی ۳۰ روز گذشته در جهان و محاسبه میانگین سرعت این دانلودها به‌دست آمده و فاصله متوسط بین رایانه‌ها و سِرورها نیز کمتر از ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) در نظر گرفته شده‌است.

گروه اوکلا که مقر آن در سیاتل آمریکا است این داده‌ها را در وب‌سایتی به نام «نت‌ایندکس» منتشر می‌کند؛ نمودار منتشره در این وب‌سایت «نت‌ایندکس» که در سال ۲۰۱۲ انتشار یافت نشان می‌داد که ایران در آن سال از نظر متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در میان ۱۷۲ کشور جهان، در جایگاه ۱۵۵ قرار داشت.

بر این اساس، آمارهای اوکلا نشان می‌دهد که طی ۳۰ روز اخیر مورد محاسبه در تحقیقات اوکلا، وضعیت سرعت دانلود در ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدتر شده و این در حالی است که سه ماه و نیم پیش محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، وعده داد که سرعت و پهنای باند اینترنت در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

وی روز دوشنبه نیز وعده داد که در چند ماه آینده پهنای باند در ایران سه برابر افزایش خواهد یافت.

با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران که بر ضرورت عبور از فضای امنیتی تاکید کرده‌است، امیدها نسبت به بهبود وضعیت اینترنت نیز افزایش یافت و وعده‌های وزیر ارتباطات و فناوری دولت او نیز در همین راستا بود.

اخبار اجتماعی -  انتخاب