اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رتبه اقتصادی عربستان کاهش می‌یابد؟


موسسه رتبه‌بندی اعتباری «فیچ» پیش بینی خود را درباره آینده اقتصاد عربستان سعودی اصلاح کرد و آن را از «باثبات» به «منفی» کاهش داد.

العالم: موسسه رتبه‌بندی اعتباری «فیچ» پیش بینی خود را درباره آینده اقتصاد عربستان سعودی اصلاح کرد و آن را از «باثبات» به «منفی» کاهش داد.

با این حال موسسه فیچ رتبه اقتصاد عربستان را در سطح «AA» حفظ کرد.

فیچ پیش بینی کرده جایگاه مالی عربستان دچار تزلزل شود و تلاش این کشور برای تامین کسری بودجه خود موجب کاهش چشمگیر ذخایر ارزی آن شود. ذخایر ارزی عربستان عامل اصلی حفظ رتبه اعتباری این کشور به شمار می رود.

فیچ اعلام کرد: کاهش قیمت نفت و افزایش هزینه های عربستان پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان موجب تشدید کسری بودجه عربستان شده است و پیش بینی می شود کسری بودجه این کشور در سال 2015 به 14.4 درصد تولید ناخالص داخلی عربستان برسد.


ویدیو مرتبط :
کاهش رتبه الکسا در عرض مدت یک ماه کاهش 100% تضمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فاش شدن 2 سال فعالیت "گروه جنگ اقتصادی علیه ایران" : عربستان و امارات هم عضو هستند



 

فاش شدن 2 سال فعالیت گروه جنگ اقتصادی علیه ایران  : عربستان و امارات هم عضو هستند

 

حدود 11 کشور و سازمان بین المللی برای پیگیری و تبادل نظر درباره تحریم ایران نشستی را در رم ایتالیا برگزار کردند.

به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک ایتالیا گفت:" دیپلمات هایی از آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای هم پیمان دیروز سه شنبه درباره افزایش فشارها علیه ایران برای اجبار این کشور به از سرگیری مذاکرات هسته ای توافق کردند."

این دیپلمات ها در قالب مجموعه ای به نام "گروه کشورهای هم نظر" در نشستی در شهر رم ایتالیا اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی کردند. تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا یکی از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

رسانه های دیگر گفته بودند در نشست رم این موضوع بررسی می شود که چگونه می توان همزمان با تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، از صعود قیمت های جهانی نفت جلوگیری کرد و صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا را جایگزین کرد.

"گروه کشورهای هم نظر" شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، امارات و عربستان سعودی و چند کشور دیگر است. گروه کشورهای هم نظر را می توان گروه کشورهای حاضر در جنگ اقتصادی علیه ایران دانست.

امارات و عربستان از صادرکنندگان بزرگ نفت خام و کره جنوبی و ژاپن از مصرف کنندگان عمده نفت خام ایران هستند.

رویترز اضافه کرد: این مجموعه غیررسمی، از دو سال پیش نشست های خود را برگزار می کردند که هدف آن تبادل اطلاعات و بحث و بررسی گام های آینده در روند تحریم ایران است.

این منبع آگاه ادامه داد: "شرکت کنندگان در این نشست دوباره بر ضرورت پایبندی ایران به تصمیمات سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند و از ایران خواستند به مطالبات برای ارائه توضیحات کامل و فوری درباره برنامه هسته ای خود عمل کند."

وی بدون ارائه جزئیات بیشتری گفت: "حاضران در نشست رم بر پافشاری جدی خود برای ادامه فعالیت و همکاری با هدف تقویت اعمال فشارها علیه ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای تاکید کردند."

ایران بارها ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گفته است که توضیحات گسترده ای را در این باره در اختیار آژانس بین المللی انرژی هسته ای قرار داده است.

نشست رم به صورت بسته و غیرعلنی و با حمایت وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد.

منابع دیپلماتیک پیش از این گفته بودند حاضران در نشست رم نظرات مختلف درباره احتمال تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا را بررسی می کنند.

این احتمال وجود دارد که در نشست آینده وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی (ژانویه 2012) تحریم واردات نفت خام از ایران تصویب شود.

اتحادیه اروپا به دنبال تحریم واردات نفت ایران است اما نگران است با این اقدام، قیمت نفت در بازارهای جهانی به صورت جهشی افزایش یابد.

همچنین تاکنون جایگزینی برای حدود 500 هزار بشکه نفت خام صادراتی ایران به اروپا پیدا نشده است.

پیش از این برخی منابع خبری گفته اند که آمریکا و اروپا به شدت به دنبال افزایش تولید نفت صادرکنندگان بزرگ این ماده مانند عربستان، کویت و امارات با هدف جایگزینی نفت خام ایران هستند.../