اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربیعی: 2 میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع خارجی است



نرخ بیکاری ,اتباع خارجی

ربیعی: 2 میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع خارجی است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون 2 میلیون فرصت شغلی کشور در اختیار اتباع خارجی است.

ˈعلی ربیعیˈ شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک توسعه تعاون که در مجموعه تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جریمه 55 هزار تومانی کارفرمایان برای به کارگیری اتباع خارجی افزود: استفاده از نیروی کار ارزان خارجی با بهره وری بالا در مشاغل پایین و عدم تمایل نیروی کار ایرانی به کار در مشاغل پایین از جمله مواردی است که حضور اتباع خارجی را در برخی مشاغل افزایش داده است.

وی بیان داشت: در صورتی که سخت گیری در این بخش صورت نگیرد، تعداد نیروی کار خارجی در این گونه مشاغل افزایش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از این گفت و گو با اشاره به این که سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است، از اهتمام دولت یازدهم برای ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور خبر داد.

ربیعی در خصوص اهمیت اصلاح نظام مالیاتی در بخش تعاون گفت: سهم تعاون از خصوصی سازی صفر است، اما نگاه دولت به آن سمت است که سهم بخش تعاون در اقتصاد را در این زمینه ارتقا بخشد.

وی گفت: شرکت های تعاونی مصرف در مورد مالیات شفاف عمل می کنند، اما فروشگاههای کوچک در اجرای قانون کاستی هایی دارند.

ربیعی تاکید کرد اصلاح نظام مالیاتی در بخش تعاون گامی مهم است. اگر اصلاح نگرشی چه در مجلس و چه در قوای مربوطه صورت گیرد تعاون می تواند توزیع عادلانه ثروت را به همراه داشته باشد.

وی مهمترین تعاونی ها را تولیدی و خدماتی نام برد اما خاطرنشان کرد که بررسی ها نشان می دهد ماندگاری تعاونی های مصرف بالا است.

به گفته مقام عالی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تعاونی ها بنا به شرایط خاص نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور بیابند.

ربیعی با تاکید بر این که تعاون بیانگر توزیع عادلانه ثروت است، اضافه کرد: توزیع عدالت جویانه ثروت در قانون اساسی کشور که سندی بالا دستی است نیز تاکید شده است و تعاون به عنوان مفهومی مدرن به عدالت و توزیع ثروت در جامعه توجه دارد.

وی افزود: فرهنگ تعاون و کار جمعی در کشور باید ارتقا یابد. فرهنگ کار جمعی همواره در فرهنگ ملی و مذهبی ما تاکید شده است، اما متاسفانه قواعد بازی اقتصاد تاکنون به گونه ای بوده است که ما در فرهنگ تعاون با مشکل روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه گزارش ها حاکی از این است که خصوصی سازی در سالهای گذشته سهم ناچیزی از کوچک سازی دولت را به خود اختصاص داده، افزود: متاسفانه بیشترین سهم از اقتصاد در خصوصی سازی نصیب نهادهای شبه دولتی شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سهم تعاون از خصوصی سازی صفر است و اکنون نگاه دولت به آن سمت است که بخش تعاون را در این زمینه ارتقا دهد.

ربیعی با تاکید بر اینکه اگر نگاه به بخش تعاون فقط اقتصادی باشد، موجب ضرر است، افزود: نگاه به بخش تعاون علاوه بر اقتصادی باید اجتماعی نیز باشد.

وی ضمن اشاره به این که خصوصی سازی باید با توزیع عادلانه ثروت همراه باشد، بیان کرد: توانمند سازی تعاونی ها یکی از اقدامات موثری است که در دستور کار داریم. قصد داریم با جذب فارغ التحصیلان در شرکت های تعاونی اشتغال را گسترش دهیم و همچنین در مشاغل کوچک از تعاونی ها بهره بگیریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه توانمندسازی تعاونی ها برای رسیدن به سهم 25 درصدی از اقتصاد را در دستور کار داریم، اظهار داشت: ارتقای بخش تعاون یکی از اهداف دولت است که با برنامه های متنوع دنبال خواهیم کرد.

با حکم ربیعی ، دکتر «محمدعلی سهمانی» به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون منصوب شده است. این مسوولیت را پیش از این ماشاالله عظیمی عهده دار بود.

سهمانی 8 سال عضو هیئت مدیره بانک مسکن بوده و دارای مدرک دکترای حسابداری است.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
دانلود مبانی نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد فرسودگی شغلی و حمایت شغلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر



 

 

شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر

 

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور ضمن اعلام شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر این دانشگاه، داشتن حداقل معدل کتبی 14 را برای دیپلم سه ساله نظام جدید رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی این داوطلبان الزامی اعلام کرد.

محمد‌هادی امین‌ناجی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور، منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر است، گذرنامه دارای پروانه اقامت با حداقل 6 ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1390صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آمایش مرحله هفتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور را از مدارک معتبر اقامتی معرفی کرد.

به گفته وی فقط اتباع غیرایرانی مقیم که از مدارس رسمی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، فارغ التحصیل شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی سال 1390 دانشگاه پیام‌نور هستند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: ثبت‌نام پذیرفته شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنها بر اساس مفاد شیوه نامه ثبت‌نام و پذیرش شدگان غیرایرانی که به تصویب کارگروه دانشجویان غیرایرانی رسیده است، انجام می‌شود.

وی با تأکید براینکه تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ممنوع است، گفت: اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنها « کأن لم یکن » تلقی می‌شود.

امین‌ناجی داشتن حداقل معدل کتبی 14 را برای دیپلم سه ساله نظام جدید رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی این داوطلبان الزامی اعلام کرد و گفت: در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش آموزش کشور، با معدل مندرج در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه با پذیرفته شدگان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

وی تأکید کرد که اگر در حین تحصیل پذیرفته شدگان غیرایرانی، محرز شود که دانشجو دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر بوده و مجدداً با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل وی ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود.../تحلیل:عصرایران