اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربیعی: گروه مشاوران کارفرمایان ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی تورم 27 درصدی



 علی ربیعی , ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

ربیعی عنوان کرد: گروه مشاوران کارفرمایان ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی تورم 27 درصدی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه مشاوران کارفرمایان برای رونق اشتغال در این وزارتخانه ایجاد می شود.

 علی ربیعی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران اظهار داشت: این گروه جدای از اتاق تعاون، بازرگانی و... است که کف تولید و صنعت را خوب می شناسند و ماهانه جلساتی را با این گروه برگزار می کنند.

وی مساله اصلی کشور را اشتغال بیان کرد و گفت: دولت در این عرصه حتما باید موفق شود، زیرا این موفقیت سبب عزت نظام خواهد شد.

ربیعی عنوان کرد: شرایط خاص و اجتماعی به نحوی است که چاره ای جز موفقیت نداریم و باید درست کار کرده و از فرصت ها استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تقویم ها و تعطیلات مختلف برنامه ریزی را با مشکل مواجه کرده، تصریح کرد: تقویم بین التعطیلات از دیگر مشکلات است و باید نگاه به کار عوض شود.

وی با اشاره به اینکه کار ثروت کشور است، گفت: وضع مناسبی در این حوزه نداریم و وضعیت کشور در این بخش زیبنده نیست.

ربیعی با بیان اینکه کشور با وضعیت کنونی کار جلو نمی رود، ادامه داد: مساله را باید خودمان حل کنیم و در این راه دست به دست هم بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساله اصلی کشور و دولت را اشتغال اعلام کرد و گفت: باید موانع تولید رفع شود و امنیت روانی را برای نیروی کار فراهم کنیم.

وی با عنوان اینکه منابع محدود است، تصریح کرد: فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از شانس تحریم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

ربیعی با بیان اینکه خصوصی سازی اعتقاد دولت است، تصریح کرد: باید سرمایه در اختیار مردم را جذب کنیم و به افراد توانمند فرصت کار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: دولت در پی کوچک شدن است و چاره ای نداریم تا امکانات را به بخش های مختلف ارائه دهیم.

وی احتمال تورم پیش بینی شده برای سال آتی را 27 درصد بیان کرد و گفت: امیدواریم این نرخ احتمالی را کاهش دهیم.

ربیعی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تورم همراه با رکود برای کشور خوب و زیبنده نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وابستگی به خارج را از دیگر مشکلات دانست و گفت: این امر مخالف شعار اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه ها عنوان کرد: یارانه ها عدالت درست نکرد و به رفاه هم گره نخورد که این نتیجه بی تدبیری و تعطیلی مراکز فکر است.

ربیعی باتاکید بر اینکه فرهنگ کار را باید عوض کرد، عنوان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی باید نوع نگاه به کار را تغییر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که در مشاغل پایین دست نیروی کار کمی وجود دارد، اضافه کرد: باید استراتژی بردن کار به سمت تعاونی های بزرگ و تقویت مشاغل کوچک را اجرایی کنیم./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
کاهش 3 دهم درصدی تورم نسبت به ماه گذشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز که گرانی نیست! / تورم، توهم است!



   تورم,افزایش تورم,علت افزایش تورم,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی

 

بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز که گرانی نیست! / تورم، توهم است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارژنگ حاتمی:در روزنامه ایران می خوانیم: «دولت فضای کاذب گرانی را می شکند.» کمی متعجب می شویم و هر چه دور و برمان را نگاه می کنیم خبری از گرانی نمی بینیم و نمی دانیم وقتی گرانی کاذب نداریم دولت می خواهد چه چیز را بشکند؟!

 

بعدش هم به بالا رفتن 400 درصدی قیمت موز و 20 درصدی قیمت برنج و روغن و شکر و... آن هم در یکماه که گرانی نمی گویند! سالیانه به حقوق کارمندان 15 درصد افزوده می شود، حالا اشکالی ندارد که هر ماه، اقلام خوراکی 20 درصد گران شود!

 

پرسش اساسی: اگر یک کالا در یکسال قیمتش 2 برابر شده باشد، چطور می شود که نرخ تورم 21درصد باشد؟!

 

الف. کدوم کالا قیمتش در مقایسه با فروردین 90 دوبرابر شده؟! چرا نشر اکاذیب می کنی؟!

 

ب. تورم همون 21 درصد هست! اسنادش هم موجوده!

 

ج. سؤال مشکل دارد! هیچ کس در کشور ما شب گرسنه نمی خوابه و اصلا فقیر نداریم!

 

پرسش اساسی: اگر قبول کنیم به قول روزنامه ایران گرانی به صورت کاذب وجود دارد چه نتیجه ای می گیریم؟!

الف. دولت سرش شلوغ هست و فرصت برای نظارت بر قیمتها ندارد، به همین دلیل قیمت ها به صورت کاذب افزایش یافته است!

ب. کی به کیه؟! تاریکیه! هر صنفی و هر مغازه ای واسه خودش یه قیمتی رو اعلام می کنه!

ج. به به! پس روزنامه دولت هم قبول کرد گرونی وجود داره! تبریک!

پرسش اساسی: با توجه به اینکه در خبرها می خوانیم: «نظارت دقیقی بر تعرفه دریافتی دندانپزشکان وجود ندارد.» کدام گزینه درست است؟!

روزنامه ای نوشت: تورم، توهم است!

مهدی محمدی - همین طور که داریم روزنامه دولتی ایران را می خوانیم، در صفحه سوم آن در یک ستون طنز ، می بینیم که نویسنده، منتقدان گرانی ها را به سخره گرفته است.

نویسنده که دلش نمی خواسته تورم را قبول کند، از آن با نام بالا رفتن توهمی تورم، یاد کرده است!

نویسنده همچنین معتقد است دولت در گرانی ها بی تقصیر است و چون انتقاد از دولت هزینه ای ندارد، همه دارند از دولت انتقاد می کنند.

 

در قسمتی از این ستون روزنامه می خوانیم:

«در پی توهم بالا رفتن میزان تورم، هزینه انتقاد از ماکتین و ساکتین فتنه به صورت سرسام آوری افزایش یافته و منتقدین بهتر است سرگرم انتقاد از افراد بی هزینه، مخصوصا دولتی ها شوند!» (ایران، یکشنبه 27 فروردین91)

 

با خواندن این مطلب روزنامه دولتی، متوجه این نکات می شویم:

1- تورم، وجود خارجی ندارد و کسی که حرف از گرانی می زند، متوهم است. اما در عوض، خانه های هزار متری، یک میلیون تومانی که قرار بود به تازه متولدین تعلق بگیرد، ایجاد چند میلیون شغل و سایر وعده های رئیس جمهور عین واقعیت است. واقعیتی که مردم از درکش عاجزند.

2- این نکته که تورم یک توهم است، باید به کاسبها گوشزد شود و از آنها خواسته شود از خواب غفلت بیدار شوند. به نظر شما اینکه چاقاله بادام، کیلویی 20هزار تومان شده است، توهم یا خواب و خیال نیست؟!

3- همچنین، اگر به ارز نیاز داشتید، صفحه اقتصادی روزنامه ایران را به صرافی ها نشان دهید، در این صفحه این قیمتها به چشم می خورند:

یورو:16030 ریال

پوند:19330ریال

البته فقط مواظب باشید، پس از اینکه این قیمتها را به صرافی ها نشان دادید، زود فرار کنید،؛ چون ممکن است عصبانی شوند و تا ته خیابان فردوسی با لنگه کفش دنبالتان کنند.

به هر صورت خیلی ها هستند که هنوز توی توهم هستند.

الف. نه اینکه روی بقیه قیمتها نظارت دقیق هست!

ب. مردم که دندون نمی خورند! پس مشکلی هم نداره که تعرفه دندانپزشکی بالا بره!

ج. فقط مرفهان بی درد هستند که اقدام به عصب کشی و پر کردن دندان می کنند، بذار اینقدر تعرفه های دندانپزشکی بالا بره که جونشون در بیاد و اونها هم مثل فقیر فقرا وقتی دندوناشون درد کرد، بکشنش!/انتخاب