اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربیعی: در دام روند سابق هدفمندی افتادیم


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دام روند سابق هدفمندی افتاده‌ایم گفت: ما به جای اینکه به دنبال پیدا کردن افراد پردرآمد باشیم بر روی شناسایی دهک‌های پایین جامعه متمرکز شده‌ایم.

خبرگزاری فارس: محمد‌علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت‌ دولت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سیاست رفاه را لازمه جامعه پویا و با سرمایه اجتماعی بالا قلمداد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما 8 میلیون نفر را از بیمه گذرانده‌ایم اظهار داشت: 100 هزار نفر نیز در حال بررسی هستند و با ادامه این روند هیچ ایرانی‌ای وجود ندارد که دارای بیمه نباشد مگر اینکه خودش تمایل نداشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر همین اساس گفت: ما بر آنیم که هر ایرانی‌ که به دنیا بیاید در بیمارستان صاحب دفتر‌چه شود.

ربیعی در ادامه سخنان خود درباره مسکن مهر و برخی از مشکلات کسانی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند افزود: مطالعات بر روی آن انجام شده و مشکلاتی که وجود دارد مربوط به دولت نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر از اظهارات خود با بیان این که گروه های مشکل دار تعاونی‌ها به حداقل رسیده است، تصریح کرد: مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان ربطی به دولت ندارد.

ربیعی همچنین از توزیع گوشت سفید در دو سبد دیگری که تا پایان سال توزیع می شود خبر داد.

وی در ادامه از تشکیل کمیته مشترک دبیرخانه شورای عالی اشتغال و بانک مرکزی خبر داد و گفت: منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه هایی که سقف مشخصی دارند به کمک خواهد آمد اما برای ایجاد اشتغال نباید منتظر کارهای بزرگ باشیم.

وی با بیان این که به سمت حمایت از بنگاه های خرد و کوچک حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: آثار اشتغالی خروج از رکود منهای 5.6 به سرعت قابل مشاهده نیست و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا اتاق بازرگانی ایران همچون اتاق بازرگاین فعال نیست، افزود: باید دانست که قدمت اتاق بازرگانی بسیار زیاد است و به قبل از انقلاب برمی‌گردد اما در مورد اتاق تعاون ایران به این شکل نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد انتخابات اخیر اتاق تعاون اظهارداشت: شعار ما باغبانی بدون مداخله است و انتخابات اخیر اتاق تعاون با حضور سه گرایش موجود در آن برگزار شده است.

ربیعی درباره افزایش دستمزد هم گفت: افزایش دستمزد تابع شرایطی است که هم باید به وضع کارفرمایان و کارآفرینان وهم به کارگران نگاه کرد، با اقداماتی که انجام شد، امسال از ریزش 230 هزار نیروی شاغل جلوگیری کردیم

وی تصریح کرد: به آرمان های کارگری خود وفادارم و می دانم زندگی کارگری سخت است امسال هم نظام سه جانبه گرایی را همچون سال گذشته دنبال می کنیم و امیدوارم تصمیم مناسبی در این باره اتخاذ شود.

وی درباره تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: با جنجال کار را دنبال نمی کنیم نیازی به مصاحبه هر روز نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: متهم پرونده از من شکایت کرده و می خواهد که من وارد ماجرا شوم، قوه قضاییه با عدالت پرونده را دنبال می کند، اصلاحات ساختاری تامین اجتماعی هم دنبال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز یادآور شد: من موسس و رئیس اولین مجمع این انجمن بودم و روزی که وزیر شدم آقای علوی و جنتی را دعوت کردم و گفتم که باید این انجمن احیا شود اما نمی‌خواهم انجمنی روی کار بیاید و دو روز بعد تعطیل شود. شاید برخی اینگونه بخواهند اما من اینطور نمی‌خواهم.   وی با بیان اینکه من می‌خواهم که این انجمن پایدار باشد یادآور شد: اما باید مبانی حقوقی را در نظر گرفت اما این اطمینان را به دوستان می‌دهم که این کار دنبال شده و نتیجه را می‌گیریم. ربیعی در ادامه سخنان خود به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکل ما در تامین اجتماعی این بود که آنجا سیاست‌زده شده بود و ما با حرفه‌ای‌گری خواستیم تامین اجتماعی به رسالت اصلی خود بیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حذف یارانه پردرآمد‌ها نیز خاطرنشان کرد: نظام شناسایی را بر روی شناسایی دهک‌های پایین جامعه استوار کرده‌ایم و حذف افراد نیاز به کار دقیق دارد. ربیعی هدفمندی یارانه‌ها را مسیر غلطی دانست که به طور غیرهدفمند صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
هدفمندی یارانه ها یا هدفمندی سیاست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییرات اساسی در روند اجرای هدفمندی یارانه‌ها



کاهش اعتبارات اجرای هدفمندی در مجلس

واکنش دولت به کاهش اعتبارات اجرای هدفمندی در مجلس

ممبینی مطرح کرد: تغییرات اساسی در روند اجرای هدفمندی یارانه‌ها

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به کاهش ردیف مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه‌ بودجه تصریح کرد: هنوز ابعاد موضوع و میزان یارانه نقدی مشخص نیست و در صورت تصویب این رقم در صحن علنی شاهد تغییرات اساسی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خواهیم بود.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در جلسه‌ روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه 92 مجلس شورای اسلامی اعتبارات مربوط به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با کاهش 70 هزار میلیارد تومانی تصویب شد، اظهار کرد: در لایحه‌ی بودجه سال 92 درآمد 120 هزار میلیارد تومانی را برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پیشنهاد داده بودیم اما روز گذشته در کمیسیون تلفیق رقم 50 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی افزود: از درآمد 120 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، 15 هزار میلیارد تومان برای تولید و هم‌چنین 15 هزار میلیارد تومان برای کمک به طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری که عمدتا مربوط به حقوق کارکنان می‌شد، در نظر گرفته شده بود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تاکید کرد: با وجود طولانی‌شدن بحث و ارائه توضیحات در ابعاد مختلف و آثار اقتصادی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و شیوه‌ی اجرا در نهایت کمیسیون تلفیق مبلغ 50 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد.

ممبینی با بیان این‌که هنوز ابعاد موضوع باز نشده است، تصریح کرد: در واقع مشخص‌نشده که چه میزان به پرداخت یارانه نقدی، بودجه دولت و تولید اختصاص یابد و چگونگی آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی نیز مشخص نیست.

وی افزود: بنا به قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد از منابع مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها برای بخش تولید، 20 درصد کمک به بودجه دولت و 50 درصد برای پرداخت اقشار باید هزینه شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تاکید کرد: هنوز چگونگی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و میزان پرداخت یارانه نقدی مشخص نیست.

ممبینی در پایان با تاکید بر این‌که باید بر روی این رقم تجدید‌نظر شود اضافه کرد: اگر بنا باشد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با این منابع اجرا شود تغییرات اساسی در روند اجرای آن ایجاد خواهد شد./ایسنا