اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربوده شدن کارکنان صلیب سرخ در صنعا



اخبار,اخبار حوادث , حوادث روز

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ربوده شدن دو نفر از کارکنان خود از سوی مردان مسلح در صنعا خبر داد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ربوده شدن دو نفر از کارکنان خود از سوی مردان مسلح در صنعا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعا،  مردان مسلح دو تن از کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ را در مسیر کار در پایتخت یمن، صنعا ربودند. هر چند یکی از آنان چند ساعت بعد بدون هیچ آسیبی آزاد شد، اما نفر دوم که یک تبعه تونسی است، همچنان در دست آدم ربایان است.

«آنتوان گراند» ریاست نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: ما نمی دانیم چه کسانی مسئول این آدم ربایی هستند، اما از کسانی که مسئول آن هستند می خواهیم تا همکارمان را هر چه زودتر آزاد کنند. البته از این که یکی از همکاران مان آزاد شده خوشحال هستیم و اکنون امیدواریم که نفر دوم هم آزاد شود. ما در یمن در حال ارائه کمک های بشردوستانه به مردم هستیم. اقداماتی از این دست بر علیه کارکنان سازمان های بشردوستانه فقط کار ما را برای کمک رسانی به افراد نیازمند مشکل تر می کند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال حاضر جابه جایی کارکنان خود را در یمن به حالت تعلیق درآورده است. در طول چند ماه گذشته، چندین حادثه امنیتی برای کارکنان سازمان اتفاق افتاده است. در ماه سپتامبر، دو نفر از کارکنان سازمان در حال سفر با یک کاروان کمکی از صعده به صنعا هدف قرار گرفته و کشته شدند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ بیش از ۵۰ سال است که در یمن حضور داشته و به کسانی که از درگیری های مختلف صدمه دیده اند کمک رسانی کرده است. این کمک رسانی شامل تأمین داروهای ضروری برای بیمارستان ها؛ بازدید از زندانیان؛ بازسازی و ترمیم شبکه های آب و برق؛ و توزیع غذا و آب بین ساکنان مناطقی بوده است که بیشترین خسارات را متحمل شده اند. از زمان آغاز درگیری بیش از دو میلیون یمنی از این خدمات بهره مند شده اند.

 

 اخبار اجتماعی   - مهر 


ویدیو مرتبط :
تبلیغ بسیار زیبا برای صلیب سرخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرود نخستین هواپیمای صلیب سرخ در صنعا


منابع رسانه‌ای از فرود نخستین هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه وابسته به کمیته جهانی صلیب سرخ در شهر صنعا خبر دادند.

خبرگزاری مهر: کمیته جهانی صلیب سرخ از فرود اولین هواپیمای حامل کمک های بشر دوستانه وابسته به این نهاد در شهر صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقامات آل‌سعود اعلام کرده‌اند که این هواپیما حق ندارد هیچیک از شهروندان مجروح یمنی را برای مداوا از این کشور خارج کند.

گفتنی است، پیش از این مقامات سعودی از ورود هرگونه کمک های غذایی و دارویی به یمن جلوگیری می کردند.