اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربودن مسافران برای اخاذی از خانواده‌هایشان/ 8 جوان شرور به دام پلیس آگاهی افتادند + تصاویر



 8 جوان که با ربودن مسافران و از خانواده‌های آنان در ازای آزادی فرزندشان اخاذی می‌کردند، با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در مورخه 20/07/1393 ، وقوع یک فقره "زورگیری منجر به ربایش (آدم ربایی) در پوشش مسافرکشی" به کلانتری 154 چیتگر اعلام شد ؛ شاکی در اظهاراتش عنوان داشت که توسط چهارسرنشین یک دستگاه خودرو پیکان آبی رنگ مورد زورگیری ، ربایش و اخاذی قرار گرفته است . 
 
پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی


اظهارات شاکی ( مالباخته ) : 
شاکی پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : " در ساعت 19:00 مورخه 19/07/1393 ، قصد بازگشت به منزل را داشتم ؛ به همین علت ، در کیلومتر 9  جاده قدیم به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پیکان آبی رنگ با چهارسرنشین شدم . زمان سوار شدن یکی از سرنشینان صندلی عقب به بهانه اینکه کمی جلوتر پیاده می شود ، از ماشین پیاده و به این شیوه مرا در بین دو سرنشین صندلی عقب قرار دادند . به محض حرکت ماشین ، ناگهان تیزی چاقو را از سوی هر دو سرنشین عقب ماشین در  پهلوهای خود احساس کردم که با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور کردند که تمامی وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و کارت عابر بانک خودم را تحویل دهم . سارقین پس از سرقت عابربانک ، مرا مجبور کردند تا با خانواده ام تماس گرفته و از آنها بابت آزادی خودم درخواست پول نمایم و خانواده ام نیز با اطلاع از این موضوع مبلغ مورد درخواست سارقین را پرداخت کردند ". 
 
شاکی در ادامه اظهاراتش و در خصوص نحوه آزادی اش به کارآگاهان گفت : " تا زمان واریز پول به حساب عابر بانک ، سارقین مرا در داخل ماشین نگهداشته و در خیابان می چرخیدند؛پس از آنکه خانواده ام با شماره تلفن همراهم تماس گرفته و واریز پول را اعلام کردند ، یکی از سارقین به عابربانک مراجعه و از وصول پول اطمینمان پیدا کرد ؛ پس از آن مرا در در تاریکی شب و در بیابان های اطراف جاده کرج رها کردند اما پیش از آن به چشمانم افشانه اشک آور زدند و پس از آن از محل دور شدند " . 
 
شناسایی و دستگیری اولین متهم پرونده : 
با توجه به اظهارات شاکی پرونده و همزمان با انجام چهره نگاری ، کاراگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وجوه داخل حساب ،  در شعبه بانکی منطقه قلعه حسن خان برداشت شده است ؛ با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر برداشت کننده وجه نقد از حساب مالباخته شدند . 
 
مالباخته با مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته بانکی ، یکی از سرنشینان صندلی عقب خودرو پیکان آبی رنگ را مورد شناسایی قرار داد و به کارآگاهان عنوان داشت : "صاحب تصویر همان شخصی است که با تهدید قمه مرا مجبور کرد تا با خانواده ام تماس گرفته و از آنها درخواست پول نمایم " . 
 
با شناسایی تصویر یکی از سارقین و با بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس ، مجرم سابقه دار "نادر . الف" (22 ساله) که پیش از این سابقه سرقت موتورسیکلت در سوابقش ثبت شده بود ، شناسایی و تصویر وی نیز توسط مالباخته مورد شناسایی کامل قرار گرفت . 
 
با شناسایی "نادر . الف" به عنوان یکی از متهمین پرونده ، مخفیگاه وی در منطقه قلعه حسن خان شناسایی ، در مورخه 08/10/1393 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چندین قبضه سلاح سرد ( چاقو و قمه ) ، افشانه اشک آور و همچنین عابربانک مالباخته کشف شد .

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 
شناسایی سه عضو دیگر گروه : 
با دستگیری نادر و شناسایی وی از سوی مالباخته ، متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت سه همدست خود بنام های مرتضی ( 27 ساله ) ، آرش ( 23 ساله ) و ساسان ( 21 ساله ) را معرفی کرد . متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "هر چهار نفرمان بچه های منطقه قلعه حسن خان هستیم که در یک باشگاه ورزشی با همدیگر دوست شده بودیم تا اینکه تصمیم به سرقت به شیوه زورگیری گرفتیم " .
 
در ادامه تحقیقات ،کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه سه متهم تحت تعقیب پرونده در دو منطقه "صفادشت شهریار" و "شهر کرج" کرده ، با اخذ نیابت قضایی اقدام به دستیگری هر سه متهم در مورخه 15/10/1393 کردند . 
 
سه متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره پنجم و اطلاع از اعترافات صریح همدست خود  ، اظهارات نادر را به صورت کامل تأیید و در اعترافات خود به دهها فقره زورگیری های مشابه اعتراف کردند . 
 
 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 
شناسایی شکات جدید : 
با بررسی اعترافات و اموال مسروقه ی بدست آمده از متهمین و همچنین شناسایی پرونده های مشابه که مالباختگان و شکات آنها در مناطق غربی تهران بویژه در محدوده میدان آزادی بدین شیوه و شگرد مورد سرقت ، زورگیری و اخاذی قرار گرفته بودند ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که توسط متهمین مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند . 
 
شناسایی اعضای گروه زورگیر و آدم ربایی جدید : 
در بررسی یکی از سرقت های بعنف همراه با آدم ربایی ، پرونده ای از اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اختیار اداره پنجم قرار گرفت که طی آن آدم ربایان قصد اخاذی 10 میلیون تومانی از خانواده یکی از شکات را داشته اند که بواسطه اطلاع یکی از بستگان نزدیک شاکی که در نیروی انتظامی مشغول به خدمت می باشد ، این خانواده از پرداخت پول به سارقین خودداری کرده و موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع داده بودند . 
 
شاکی این پرونده پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی یکی از متهمین ( ساسان ) در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " این شخص ( ساسان ) به همراه سه نفر دیگر اقدام به سرقت وجوه نقد همراه و ربایش بنده کرده است " . 
 
با توجه به شناسایی ساسان توسط شاکی جدید پرونده ، تحقیقات پلیسی جهت شناسایی اعضای گروه جدید سارقین بعنف در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت ؛ ساسان نیز که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به عضویت در گروه دیگری از سارقین بعنف اعتراف و سه همدست خود بنام های "احد . ق" (20 ساله) ، "مهران . ع" (20 ساله) ، "سجاد . ع" (20 ساله) را معرفی کرد . 



اخبار,اخبارحوادث,اخاذی

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی


اظهارات شاکی جدید پرونده : 
شاکی پرونده که هنوز آثار کبودی ناشی از ضرب و شتم توسط سارقین بر روی بدنش به وضوح دیده  می شد ، پس از شناسایی ساسان به کارآگاهان گفت : در مورخه 14/10/1393 از میدان آزادی به مقصد خیابان خلیج سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با چهار سرنشین شدم که در طی مسیر ناگهان  دو سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقو اقدام به سرقت تمامی وجوه نقد همراهم کردند . آنها پس از سرقت عابر بانک مرا مجبور کردند تا با خانواده ام تماس بگیرم و یکی از آنها به پدرم عنوان داشت که اگر مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت نکند ، آنها مرا خواهند کشت ؛ مدتی از تماس آدم ربایان با خانواده ام گذشت و نهایتا پدرم به آنها عنوان داشت که در آن مدت کوتاه قادر به تهیه مبلغ مورد درخواست آنها نیست" . 
 
شاکی در خصوص آثار کبودی ناشی از ضرب و شتم بر روی بدنش نیز به کارآگاهان گفت : "سارقین زمانیکه از دریافت پول و اخاذی از خانواده ام ناامید شدند ، مرا به باغ های منطقه شهریار برده و  در تاریکی شب ، شروع به ضرب و شتم شدید من کرده و پس از آن از محل دور شدند" . 
 
دستگیری اعضای دومین گروه سارقین بعنف : 
با بهره گیری از اعترافات بدست آمده از "ساسان" و شناسایی هویت سه عضو گروه جدید سارقین بعنف که به شیوه آدم ربایی اقدام به اخاذی از مالباختگان خود کرده بودند ، مخفیگاه آنها در منطقه قلعه حسن خان شناسایی و هر سه نفر آنها در مورخه 28/10/1393 دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
این سه متهم در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به دهها فقره زورگیری و ربایش افراد به شیوه مسافرکشی ، آخرین عضو گروه بنام محسن . س ( 21 ساله ) را نیز معرفی کردند که بلافاصله این متهم در مورخه 30/10/1393 در منطقه رباط کریم شناسایی ، دستگیر و به اداره پنجم پیلس آگاهی تهران بزرگ منتقل شـد . 
 
متهمین این گروه از سارقین بعنف در خصوص نحوه سوار کردن شکات به خودرو عنوان داشتند که در برخی از سرقت های خود و جهت ایجاد اعتماد و راضی کردن مالباختگان جهت نشستنِ مابین دو سرنشین صندلی عقب ، یکی از متهمین اقدام به پوشیدن لباس سربازی می کرده تا شکات به تصور سرباز بودن وی ، به اظهاراتش مشکوک نشده ، به راحتی سوار ماشین شده و در بین دو سرنشین صندلی عقب قرار بگیرند .

 

اخبار,اخبارحوادث,اخاذی


سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح هر هشت متهم دستگیر شده در خصوص ارتکاب دهها فقره زورگیری و اقدام به آدم ربایی جهت اخاذی ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت ، تهدید ، ضرب و شتم و اخاذی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

 

 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
پلیس و معترضان ترک به جان هم افتادند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیری پس از فهمیدن موجودی حساب/ فروشندگان قلابی خودرو به دام پلیس افتادند + تصاویر



دو پسر شرور که در قالب فروش خودرو،‌ پس از فهمیدن موجودی حساب خریدار دست به زورگیری می‌زدند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پنجم اردیبشت ماه فردی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأمورین اعلام کرد که توسط دو نفر مورد زورگیری قرار گرفته و این افراد پس از زورگیری عابربانک ، بلافاصله اقدام به برداشت و انتقال تمامی وجوه نقد داخل حساب وی کرده اند .

پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت .

اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش و طی تماس تلفنی چند نفر مبنی بر فروش یک دستگاه خودرو سواری ، با آنها جهت بازدید و خرید خودرو در محدوده فلکه سوم تهرانپارس قرار گذاشتم ؛ دو نفر جوان به محل قرار آمدند و پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو عنوان کردند که پول خودرو را به صورت کاملا نقد می خواهند و اگر قرار است که فروش به صورت شرایطی (قسطی و ...) صورت گیرد ، آنها به هیچ عنوان حاضر به معامله نیستند ؛ من نیز با توجه به شرایط مناسب خرید خودرو ، برای اطمینان دادن به نقد بودن معامله و برای اثبات حرف خود ، بهمراه یکی از این دو جوان به محل دستگاه خودپرداز مراجعه و برگه موجودی حساب خود را به این شخص نشان دادم و او نیز از وجود پول در حساب بنده اطمینان پیدا کردند " .

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : هنوز چند متری از محل دستگاه خودپرداز دور نشده بودیم که ناگهان همان جوانی که برگه موجودی حساب خود را به او نشان داده بودم ، بهمراه دوست خود به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت عابربانک از من نموده و به سرعت از محل دور شدند" .

تحقیقات پلیسی :
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک متعلق به مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مبلغ 64 میلیون تومان پول داخل حساب مالباخته ، به چندین حساب بانکی دیگر منتقل و نهایتا تمامی این پول ها در چند طلافروشی در جنوب تهران ، صرف خرید سکه از چندین طلافروشی شده است ؛ بلافاصله صاحبان حساب‌های بانکی جدید شناسایی و در تحقیقات بعدی مشخص شد که آنها به هیچ عنوان از وجود حساب بانکی خود که مورد استفاده سارقین قرار گرفته اطلاع ندارند و به احتمال بسیار زیاد ، سارقین با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب های بانکی کرده اند .

اخبار,اخبار حوادث , زور گیری


دستگیری متهمین :
با توجه به شیوه و شگرد سارقین در خرید سکه از طلافروشی های جنوب شهر تهران بویژه در منطقه شهرک ولیعصر و احتمال مراجعه دوباره سارقین به این مغازه ها جهت خرید دوباره طلا در قالب سکه و ... ، کارآگاهان اقدام به ارائه آموزش برای تعدادی از فروشندگان طلا و جواهرات در منطقه شهرک ولیعصر کردند تا در صورت مراجعه دوباره سارقین ، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

ساعت 19:30 مورخه 15 اردیبهشت ماه ، جوانی حدودا 25 ساله با مراجعه به یک مغازه طلافروشی در منطقه شهرک ولیعصر قصد خرید دهها سکه طلا به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان را داشت ؛ صاحب مغازه طلافروشی که به نحوه رفتار این جوان مشکوک شده بود ، با بررسی کارت های عابربانک ارائه شده از سوی این جوان اطمینان پیدا کرد که هیچکدام از کارت ها متعلق به این جوان نمی باشد ؛ لذا با توجه به آموزش های ارائه شده از سوی کارآگاهان و طی تماس صاحب طلافروشی ، موضوع از طریق فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 153 شهرک ولی عصر اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری 153 شهرک ولی عصر در محل طلا فروشی ، جوان خریدار سکه طلا که با مشاهده مأمورین قصد فرار از  داخل طلافروشی را داشت ، دستگیر و به کلانتری منتقل شد .

اخبار,اخبار حوادث , زور گیری


دستگیری دومین متهم  :
با دستگیری امین . خ ( 24 ساله ) و اعترافا صریح وی به زورگیری در منطقه تهرانپارس ، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل و در مواجه حضوری ، توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .

با اعتراف صریح متهم به زورگیری ، دیگر عضو گروه بنام "پرویز . ب" ( 35 ساله ) نیز شناسایی و نهایتا در 24 اردیبهشت ماه در مخفیگاهش واقع در شهرک ولیعصر ، دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

اعترافات متهمین :
"پرویز . ب " در اعترافات خود عنوان داشت : "علاوه بر شناسایی تعدادی از مالباختگان به شیوه کشاندن آنها به محل معامله و اطمینان از وجود پول در داخل حساب بانکی آنها  ، در برخی از سرقت ها نیز در نزدیکی دستگاه های خودپرداز تردد کرده تا نهایتا در زمان مراجعه مالباختگان به این دستگاه ها ، به آنها نزدیک و به "شیوه زاغ زنی" اقدام به برداشت رمز عابربانک آنها می کردم ؛ پس از آن و بهمراه همدست خود ( امین ) و به شیوه زورگیری و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابربانک و در ادامه برداشت وجوه نقد داخل حساب و یا انتقال پول به سایر حساب های بانکی می کردیم " .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به ارتکاب سرقت های به عنف ( زورگیری ) به شیوه و ترفندهای مختلف و همچنین سوابق متهمین در ارتکاب سایر جرایم از جمله کلاهبرداری و احتمال ارتکاب سایر جرایم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران