اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی صالحی و مونیز با حضور معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا+تصاویر



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا با حضور معاونان وزرای خارجه دو کشور به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به لوزان، در ادامه رایزنی ها در پنجمین روز مذاکرات جاری در لوزان و در آخرین ساعات رو شنبه دقایقی قبل علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا به همراه سید عباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه برای دومین بار طی روز شنبه وارد گفتگو شدند.


صالحی و مونیز به همراه معاونان بعدازظهر شنبه نیز به مدت دو ساعت درباره ابعاد فنی موضوع هسته ای ایران گفتگو کردند صالحی و مونیز از روز پنجشنبه نیز چندین دور با یکدیگر به صورت دوجانبه و همچنین در قالب مذاکرات وزرای خارجه به گفت‌وگو پرداختند. دیروز (شنبه) نیز صالحی و مونیز سه دور مذاکره دوجانبه داشتند و البته در نشست‌های وزرای خارجه نیز حضور یافتند.


رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر به لحاظ فنی و حقوقی به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم. یکی دو مورد وجود دارد که پیچی خورده که باید ببنیم می‌توانیم در بعد فنی، الان محاسباتمان را انجام می‌دهیم آنها هم محاسبات خودشان را دیروز ارائه کردند، ببینیم می‌توانیم در این یکی دو مورد به فهم مشترکی برسیم. اگر این حاصل شود می‌توان گفت در موضوعات فنی به فهم مشترک رسیده‌ایم البته این به مفهوم توافق نیست.


صالحی افزود: توافق آخرین مرحله است و وقتی که همه ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی کاملا روشن شده باشد.


وی درباره اینکه آیا پیچی که گفتید وجود دارد منتظر حضور سایر وزرای خارجه است؟ گفت: الان داریم تلاش می‌کنیم که وقتی وزرا حاضر می‌شوند آنها وارد جزییات بشوند و بخواهند جزییات را مرور کنند. علی القاعده باید ببینیم قبل از ورود وزرا می‌توانیم به جمع بندی واحدی برسیم و به فهم مشترکی در مجموعه زمینه‌ها برسیم. تلاش خود را انجام می‌دهیم.


صالحی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رسیدن به راه‌حل گفت: امیدواریم به راه‌حل‌ها دست یابیم. من خوشبین هستم.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و سوریه در دمشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایزنی‌ سه‌جانبه معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون اشتون



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 1+5

اخبار سیاست خارجی - رایزنی‌ سه‌جانبه معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون اشتون

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و نیز معاون کاترین اشتون در چهارمین روز مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، چهارمین روز از مذاکرات ایران و 1+5 با دیدار عراقچی و اشمید برای ادامه نگارش متن توافق جامع آغاز شد که تا عصر امروز ادامه داشت.

 

در چارچوب این مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون و ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از ساعت 15 به وقت وین دیدار و گفت‌وگو کردند. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا