اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی «اپل» برای ورود رسمی به بازار ایران


بر اساس گزارشی که امروز (۲۹ اکتبر) در وال استریت ژورنال منتشر شده، به نظر میرسد اپل در حال صحبت با توزیع کنندگان محصولاتش در ایران است و این امید می رود که آیفون در‌ آینده نزدیک به صورت رسمی و از سوی اپل در ایران توزیع شود.

دیجیاتو: بر اساس گزارشی که امروز (۲۹ اکتبر) در وال استریت ژورنال منتشر شده، به نظر میرسد اپل در حال صحبت با توزیع کنندگان محصولاتش در ایران است و این امید می رود که آیفون در‌ آینده نزدیک به صورت رسمی و از سوی اپل در ایران توزیع شود.

 در این گزارش آمده که مقاماتی رسمی از سوی اپل با توزیع کنندگانی در ایران در خصوص توزیع رسمی محصولات تحت عنوان ‘نمایندگان فروش’ مذاکره کرده است.

در مقاله وال استریت ژورنال آمده:


«در این گفتگو که در کوپرتینو انجام شده اپل امکانات و قابلیت های شرکای ایرانی خود را برای فروش محصولات اپل تحت عنوان نمایندگی فروش مورد بررسی قرار داده است. فعلا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران -از طریق این نماینده ها- به فروش می رسد. مدلی که اپل پیش از این در کشورهایی در اروپا و آسیا برای فروش محصولاتش پیاده کرده است.»

پیش از این در ماه می ۲۰۱۴ دولت آمریکا مجازات هایی را برای شرکت های آمریکایی که با ایران وارد معامله شوند وضع کرده بود اما این قوانین در حال تغییر هستند و بدین ترتیب این امکان وجود دارد که برخی ابزارهای الکترونیکی، نرم افزارها و ابزارهای ارتباطی توسط این شرکت ها به ایران فروخته شوند.

برداشتن محدودیت های مذکور که به واسطه تحریم ایران اعمال شده بودند می تواند برای اپل فرصتی مناسب باشد که با اعطای نمایندگی فروش به توزیع کنندگان ایرانی محصولات خود را در یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه بفروشد.


ویدیو مرتبط :
ورود سرویس موسیقایی شرکت اپل به بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپل برای ورود به بازار ایران وارد مذاکره شد


وال استریت ژورنال اعلام کرد شرکت آمریکایی اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای صادرات محصولات خود به این کشور است.

خبرگزاری تسنیم: توافق هسته ای اخیر بین ایران و غرب ظاهرا پیامدهای دیگری علاوه بر امن تر کردن جهان در پی دارد. بخشی از این توافق  شامل لغو تحریم ها در زمینه تجارت با ایران است که درها را برای حضور محصولات شرکت اپل در این کشور باز می کند.

شرکت اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای صادرات محصولات خود به این کشور است. گفت و گوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

قبل از ورود شرکت های غربی به بازار ایران، این کشور باید تبعیت خود از توافق را به اثبات برساند. این روند ممکن است تا سال 2016 ادامه پیدا کند.

ظاهرا این اولین باری نیست که اپل به فکر حضور در بازار ایران افتاده است. در حالی که کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای در حال چانه زنی با ایران بودند، بر اساس گزارش ها شرکت اپل در طی 2 سال گذشته در انتظار لغو تحریم ها بوده است. یک مقام شرکت اپل گفته بود، با توزیع کنندگان ایرانی در لندن دیدار کرده تا در مورد قراردادهای احتمالی برای صدور محصولات با ایران با آنها گفت و گو کند.

هرچند توافق کلی هنوز در این باره به دست نیامده، اما در ماه می 2014 تحریم ها در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی مصرفی و نرم افزار به ایران برداشته شده است. بر اساس این گزارش همچنین اپل با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص فعالیت در ایران مشورت کرده است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، محتمل ترین سناریو این خواهد بود که اپل به جای ایجاد فروشگاه های خود در ایران، خرده فروش هایی در این کشور انتخاب کند که منحصرا محصولات این شرکت را به فروش برسانند.