اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی‌ هاشمی با عربستان برای انتقال اجساد


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به جلسه امروز ولیعهد عربستان که در جده و با حضور جمعی از مقامات ارشد، وزیران و مسوولان امنیتی این کشور به مدت سه ساعت به منظور بررسی فاجعه منا برگزار شد، گفت: در ادامه این جسله دیداری با همتای سعودی خود داشتم که دو ساعت طول کشید. وزیر بهداشت عربستان در این دیدار پیام تسلیت پادشاه، هیات وزیران و مردم این کشور را تقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت و مردم ایران کرد و گفت که قلب آن‌ها نیز از این فاجعه مالامال اندوه است.

او درباره رایزنی‌ها و تعاملات صورت گرفته در دیدار با وزیر بهداشت عربستان، اظهار کرد: قرار شد زائران ایرانی جان باخته‌ای که هویت‌شان مشخص شده به جده و از آنجا به ایران منتقل شوند. درباره مفقودین ایرانی نیز قرار شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: براساس این تعاملات مقرر شد ادامه شناسایی اجسادی که هویت‌شان مشخص نشده، اما چهره و مشخصات نزدیک به ایرانی‌ها را دارند، در داخل کشور صورت گیرد.

به گفته هاشمی، انتقال اجساد زائران به ایران توسط هیأتی متشکل از چند نماینده از وزارت حج، معاون ارشد و قائم مقام وزیر حج، تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی عربستان به همراه هیات تشکیل شده در سازمان حج و مرکز پزشکی حج و زیارت ایران به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: قرار است بیانیه‌ای از طرف وزارت بهداشت عربستان به منظور تشریح تفاهم‌ها و ارتقا همکاری‌های دو کشور ابلاغ شود تا نسبت به پیگیری این تفاهم‌ها اطمینان حاصل شود.


ویدیو مرتبط :
انتقال اجساد سرنشینان هواپیمای مالزی به مقصد نامعلوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدم همکاری عربستان برای انتقال اجساد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به آخرین اخبار در باره حادثه منا با بیان اینکه سرنوشت 150 نفر از حجاج ایرانی نامشخص است، اظهار داشت: تعداد اندکی از فوت شدگان این حادثه با نظر و رضایت خانواده هایشان در عربستان دفن شده اند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آماری که از طریق سازمان حج و زیارت و سازمان هلال احمر اعلام شده است، گفت:متاسفانه همچنان تعدادی از مفقودین ما شناسایی نشده اند. البته اخیرا بیمارستانی شناسایی شده است که در آن تعدادی از زائران مسدوم شده در آنجا نگهداری می شود.

وی ادامه داد: ممکن است در این بیمارستان تعدادی از مسدومین و مفقودین ایرانی نیز وجود داشته باشد. مسئولان مربوط در حال بررسی و شناسایی مسدومین در آن بیمارستان هستند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در روزاهای اخیر میزان همکاری دولت سعودی با ایران کاهش یافته است، اظهار داشت: متاسفانه از طرف دولت عربستان نسبت به انتقال اجساد حادثه منا همکاری لازم صورت نمی گیرد. در مجموعه وضعیت 150 مفقودین و اجساد ایرانی در عربستان بلاتکلیف است.

نوش آبادی عنوان کرد: لازم است دولت عربستان نسبت به شناسایی مفقودین و اجساد حادثه دیدگان منا بیش از گذشته با ما همکاری داشته باشند تا خانواده ها از نگرانی بیرون بیایند. به دلیل عدم همکاری سعودی ها نتوانستیم آنچه که جزو حقوقمان در ارتباط شناسای مفقودین و انتقال پیگیرها بوده را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد اندکی فوت شدگان این حادثه با نظر و رضایت خانواده ها در عربستان دفن شده اند، گفت: تعداد انگشت شماری دفن شده اند اما بدون مجوز و رضایت انان دفن ایرانی ها در ریاض صورت نمی گیرد.

معاون پارلمانی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه ممکن است به اشتباه اجسادایرانی ها دفن شده باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ازاجساد اثر انگشت و یک ناخن جهت آزمایش DNAگرفته شده است انکان شناسایی آنها و انتقال اجساد پاک حجاج به خاک ایران وجود دارد.

 

اخبار اجتماعی - خانه ملت