اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط


گروهی از مهندسان هوا و فضا برای نجات مسافران هواپیماهای مسافربری طرحی جدید ارائه کرده‌اند. در این طرح کابین مسافران می‌تواند در موقع خطر جدا شده و با استفاده از چتر نجات فروید بیاید.

خبرآنلاین: گروهی از مهندسان هوا و فضا برای نجات مسافران هواپیماهای مسافربری طرحی جدید ارائه کرده‌اند. در این طرح کابین مسافران می‌تواند در موقع خطر جدا شده و با استفاده از چتر نجات فروید بیاید.

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

این کابین جدا شدنی هواپیما می‌تواند در هر زمان از جمله هنگام برخاست، موقع پرواز یا فرود از هواپیما جدا شده و اجازه دهد تا مسافران با خیال راحت در آب یا در زمین فرود بیایند. این کار توسط چترهای نجات متصل به کابین که به طور خودکار و با جدا شدن کپسول پایینی از هواپیما باز می‌شوند، صورت می‌گیرد.

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

در طراحی این فناوری از الیاف کولار و ترکیبات کربن برای بدنه، بال‌ها، فلپ‌ها، باد شکن‌ها، شهپرها و دم استفاده خواهد شد که این امر تا حدی می‌تواند سنگینی وزن چترهای نجات را جبران کند.


ویدیو مرتبط :
نجات یك هواپیمای در حال سقوط توسط یك وانت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم نجات به نقطه سقوط هواپیمای مسافربری روسی رسید/همه مسافران کشته شده‌اند+تصویر



تیم نجات به نقطه سقوط هواپیمای مسافربری روسی رسید/همه مسافران کشته شده‌اند

خبرگزاری فارس: آژانس امداد و نجات ملی اندونزی با اشاره به اینکه موفق شده‌اند به نقطه سقوط هواپیمای مسافربری روسی در ارتفاع 2200 متری متری کوه‌های "سالاک" برسند اعلام کرد که هیچ یک از مسافران زنده نیستند و همگی آنها کشته شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هواپیمای سوخو100 روسیه دیروز در حوالی ساعت 14 به وقت محلی از صفحه رادار محو شد و امروز لاشه آن در ارتفاعات کوه‌های جاکارتا پایتخت اندونزی پیدا شد.

"ولادیمیر پریسیا ژنیوک" رئیس شرکت هواپیمایی سوخو گفت: این هواپیما حامل روزنامه نگاران و تجار اندونزیایی، هشت روسی از جمله مقامات سفارت، دو ایتالیایی، یک فرانسوی و یک آمریکایی بود.

"گاگا پاراکوزو" سخنگوی آژانس امداد و نجات اندونزی نیز گفت: ما هیچ یک از مسافران را زنده پیدا نکردیم.

درحال حاضر آمبولانس‌ها و هلیکوپترهای اعزام شده به محل به همراه تیمهای امداد و نجات در حال یافتن اجساد مسافرین این هواپیما هستند.

عکس منتشر شده توسط نیروی هوایی اندونزی نشان می‌دهد که این هواپیما به لبه یکی از صخره‌های کوه‌های سالاک برخورد کرده و قطعه قطعه شده است./فارس

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب