اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه حل جدید درمان طاسی در مردان


طبق یک مطالعه جدید، می توان با کندن باقی مانده موهای سر به درمان طاسی به صورت جالبی کمک کرد.

خبرگزاری مهر: طبق یک مطالعه جدید، می توان با کندن باقی مانده موهای سر به درمان طاسی به صورت جالبی کمک کرد.

این مطالعه که به سرپرستی پروفسور «چنگ مینگ چونگ» از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به انجام رسیده، نشان می دهد که کندن ۲۰۰ مو از پشت موش باعث تولید دوباره نزدیک به ۱،۳۰۰ مو در آن محل شده است.

طاسی با الگوی مردانه، دلیل ۹۵% طاسی های مردان است. طاسی مردانه که ریزش مو تیپ مردانه است را نمی‌توان یک بیماری محسوب کرد. این وضعیت به طور معمول در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد این وضعیت هستند اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد.

براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق آسیب رسیدن به فولیکول های مو می تواند باعث  به وجود آمدن موهای بیشتر در محیط اطراف آن شود. براساس چنین فرضیه ای تحریک فولیکول های مو با از بین بردن مکانیکی آنها (کندن) می تواند منجر به رشد دوباره موها شود. آنها دریافتند که کندن موها از یک منطقه ۵-۳ میلیمتری باعث می شود که بین ۱۳۰۰-۴۵۰ موی جدید رشد کند.

به گفته پروفسور «کریس میسن»، استاد پزشکی ترمیمی در دانشگاه کالج لندن در انگلیس، این ایده هوشمندانه است اما درمان قطعی طاسی در انسان ها محسوب نمی شود و تحقیقات گسترده ای برای اطمینان از موثر بودن این روش مورد نیاز است.


ویدیو مرتبط :
علت اصلی طاسی مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف راه حل جدید در درمان بیماری MS



 

 

کشف راه حل جدید در درمان بیماری MS

 

مطالعات نشان می‌دهند که علت آسیب سلول‌های عصبی در تصلب بافتی متعدد (MS) می‌تواند با فعال کردن سلول‌های بنیادی در بدن درمان شوند.

 

به گزارش ایسنا‌، MS نوعی بیماری است که با معیوب کردن سیستم ایمنی به غلاف‌های چربی در اطراف بافت‌های عصبی در سلول‌های سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند.

 

MS بر روی توانایی برقراری ارتباط سلول‌های عصبی در مغز و نخاع با یکدیگر تاثیر می‌گذارد و موجب بی‌حسی در اعضا و دشواری در گفتار یا حتی فلج و از دست دادن بینایی می‌شود.

 

درمان‌های رایج که اغلب بی‌تاثیر هستند شامل کم کردن قدرت سیستم ایمنی به منظور جلوگیری آن از آسیب غلاف چربی و سلول‌های سازنده‌ این غلاف می‌شوند‌ اما، این درمان‌ها غلاف چربی آسیب دیده را احیا نمی‌کنند.

 

مطالعه‌ جدید بر روی موش‌ها نشان داد مغز خود بیمار می‌تواند بر روی تولید دوباره‌ این غلاف چربی تحریک شود. فعال کردن شیوه ‌«RXR» که یک مسیر حیاتی برای ایجاد سلول است و موجب تبدیل سلول‌های بنیادی مغز و نخاع به سلول‌های سازنده‌ غلاف چربی می‌شود‌، می‌تواند به سلول‌های بنیادی مغزی کمک کند تا این غلاف چربی را ترمیم کنند.

 

دکتر «رابین فرانکلین» سرپرست این تحقیق از دانشگاه کمبریج گفت‌: این کشف بسیار جالب است چرا که می‌تواند به یافتن داروهای مفید برای ترمیم آسیب‌های این سلول‌های عصبی و حفاظت از آنها در مغز به ما کمک کند.

 

وی ادامه داد‌: ما هشدار می‌دهیم که این مسیر درمانی غیر قابل پیش بینی است اما، می‌توان گفت که حداقل یک شیوه‌ درمانی را برای پیشرفت در این زمینه پیدا کرده ایم.

 

دکتر فرانکلین افزود‌: آزمایشات مقدماتی بر روی این داروها تا 5 سال آینده شروع خواهد شد و درمان این بیماری تا 15 سال دیگر در اختیار افراد قرار می‌گیرد./عصرایران