اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه تحصیل آسان در دانشگاه خارجی چیست؟


محققان آلمانی نخستین سرویس ترجمه خودكار با قابلیت ترجمه همزمان دروس دانشگاهی را طراحی كرده اند كه می تواند موانع زبانی پیش روی دانشجویان خارجی را بر طرف كند.

خبرگزاری ایسنا: محققان آلمانی نخستین سرویس ترجمه خودكار با قابلیت ترجمه همزمان دروس دانشگاهی را طراحی كرده اند كه می تواند موانع زبانی پیش روی دانشجویان خارجی را بر طرف كند.

پروفسور «الکس وایبل» استاد علوم رایانه موسسه تكنولوژی کارلسروهه آلمان (KIT) و طراح این سیستم بیش از 20 سال بر روی توسعه فناوری ماشین های ترجمه مطالعه كرده است.

«وایبل» تأكید می كند: اگرچه این سیستم ترجمه همزمان بدون نقص نیست، اما می تواند كمك موثری برای دانشجویان خارجی به منظور فهم بهتر دروس دانشگاهی باشد.



نخستین نمونه از سرویس ترجمه خودكار، دروس دانشگاهی را از آلمانی به انگلیسی ترجمه می‌كند و در آینده نیز نسخه هایی با قابلیت ترجمه به زبان های مختلف دنیا طراحی خواهند شد.

سیستم بصورت خودكار، درس ارائه شده در كلاس را ضبط كرده و نسخه متنی از آن آماده می كند؛ بصورت همزمان متن به زبان انگلیسی ترجمه شده و دانشجو می‌تواند متن ترجمه شده را بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ خود مشاهده كند.   


ویدیو مرتبط :
استقبال دانشجویان خارجی در تحصیل زبان فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تحصیل خارجی ها در دانشگاه پزشکی


رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحصیل 804 دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: بیشترین تعداد دانشجوی خارجی از کشور افغانستان بوده و بیشتر افراد در رشته پزشکی مقطع دکتری حرفه ای تحصیل می کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحصیل 804 دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: بیشترین تعداد دانشجوی خارجی از کشور افغانستان بوده و بیشتر افراد در رشته پزشکی مقطع دکتری حرفه ای تحصیل می کنند.

دکتر سلیمان احمدی افزود: وزارت بهداشت با وزارت علوم کارگروه مشترکی در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی از طریق بورسیه های نوع الف و ب دارد که بر همین اساس اکنون 804 دانشجوی خارجی در 15 دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشجویان بیشتر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در مقطع دکتری حرفه ای تحصیل می کنند و شرط پذیرش آنها بازگشت به کشورشان پس از پایان تحصیل است که بتوانند خدمات پزشکی خود را  در کشورشان ارائه دهند.

احمدی اظهار داشت: بر اساس مصوبات قانونی وزارت بهداشت سالانه بیش از 250 دانشجوی بورسیه در رشته های علوم پزشکی به دلیل محدودیت ظرفیت نمی پذیرد.

وی تاکید کرد: بیشتر این دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، شهیدبهشتی، تهران، اصفهان و شیراز درس می خوانند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: بر اساس آمار موجود دانشجویان خارجی از 24 کشور هستند که بیشترین تعداد به ترتیب به افغانستان با 316 دانشجو، سوریه با 167 دانشجو، لبنان با 65 دانشجو، عراق با 57 دانشجو، یمن با 48 دانشجو، پاکستان با 33 دانشجو ، فلسطین با 32 دانشجو و تاجیکستان با 31 دانشجو اختصاص دارد.

جدول آماری تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی به تفکیک کشورها

نام کشورها و میزان دانشجویان

نام کشورها و میران دانشجویان

نام کشورها و میران دانشجویان

آذربایجان : 4 نفر

سوریه : 167 نفر

کنیا : 3 نفر

افغانستان : 316 نفر

سوئد : 1 نفر

کویت : 1 نفر

اردن : 1 نفر

سومالی : 6 نفر

فلسطین : 32 نفر

بحرین : 3 نفر

سریلانکا : 2 نفر

لبنان : 65 نفر

پاکستان : 33 نفر

سودان : 5 نفر

مالزی : 3 نفر

تایلند : 2 نفر

عراق : 57 نفر

مصر : 2 نفر

تاجیکستان : 31 نفر

عمان : 3 نفر

هند : 4 نفر

ترکیه : 10 نفر

عربستان : 5 نفر

یمن : 48 نفر


وی افزود: سایر کشورها کمتر از 10 دانشجو در ایران دارند. از کشورهایی که تنها یک دانشجو در ایران دارند می توان به اردن، سوئد و کویت اشاره کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: از میان این دانشجویان 379 نفر زن و 425 نفر مرد هستند. همچنین 630 دانشجو مجرد و 174 دانشجو متاهل هستند.

وی یادآور شد: از میان دانشجویان 442 نفر در رشته دکتری حرفه ای پزشکی، 34 نفر در رشته دکتری حرفه ای داروسازی، 8 نفر در رشته دکتری حرفه ای دندانپزشکی، 257 نفر در مقطع کارشناسی، 63 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تحصیل می کنند.