اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه اندازی پورتال اطلاعاتی زنان کشور


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از راه اندازی پورتال اطلاعاتی زنان کشور در هفته دولت امسال خبر داد.

ایرنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از راه اندازی پورتال اطلاعاتی زنان کشور در هفته دولت امسال خبر داد.

شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اردبیل افزود: در این پورتال اطلاعات تمامی زنان کشور در همه حوزه ها و تخصص ها ثبت می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بانک اطلاعاتی در خصوص زنان استان های مختلف کشور نداشته ایم ، ادامه داد: این موضوع باعث بروز مشکلاتی در نحوه گزینش و معرفی بانوان برجسته و نخبه به پست های مهم شده است.

وی گفت: با راه اندازی پورتال اطلاعاتی بانوان کشور تمامی اطلاعات مربوط به زنان برجسته ، نخبه ، خانه دار و شاغل قابل دریافت می شود.

مولاوردی افزود: در این پورتال بخش هایی نیز برای ارتباط با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری و خود رییس جمهوری تعبیه شده و بانوان می توانند از طریق این پورتال با این نهادها ارتباط داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این حوزه گفت: بررسی طرح ها و لوایح تامین امنیت زنان در برابر خشونت ، حمایت از کودکان ، بیمه زنان خانه دار ، افزایش زمان مرخصی زایمان و اعمال حق عائله مندی در حقوق کارمندان زن در دست بررسی این حوزه برای تصویب است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم در این جلسه میزان اشتغال به کار زنان استان را 13 درصد اعلام کرد و گفت: 44/25 درصد از زنان استان بیسواد هستند که میانگین کشوری بیسوادی زنان 9/18 درصد است.

ماریا موسوی با اشاره به ازدواج 9درصدی دختران استان اردبیل در سنین زیر 15 سال افزود: میانگین ازدواج دختران در کشور در سنین زیر 15 سال پنج درصد است.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی استان اردبیل گفت: هم اکنون استان اردبیل با معضلات اجتماعی زیادی در حوزه بانوان دست و پنجه نرم می کند و در حال حاضر رتبه 11 کشوری را در بحث طلاق به خود اختصاص داده است.


ویدیو مرتبط :
اطلاعاتی کامل درباره ی رفع فیلترینگ در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی بیمارستان جامع زنان در کشور


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: یکی از آرزوهای من راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان بود که به زودی شاهد راه‌اندازی آن ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها هستیم.

خبرگزاری تسنیم: سیدحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، اظهار داشت: خوشحالم در آستانه روز پزشک خدمت شما رسیدیم؛ وجود پزشکان حاضر در خانواده حضرتعالی سبب درک بیشتر خدمات و مشکلات این قشر زحمتکش توسط حضرتعالی شده است.

وی در پاسخ به درخواست آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درباره اهتمام بیشتر به مسائل زنان در زمینه پزشکی، گفت: یکی از آرزوهای من راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان بود‌، به‌لطف خداوند انشاءالله به‌زودی شاهد راه‌اندازی این بیمارستان ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارائه خدمات در بیمارستان جامع زنان به شکلی است که از در ورودی تا جراحی‌های حساس همه بر‌عهده خود بانوان است.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده سفری به شهرستان گلپایگان خواهم داشت و مشکلات آن‌جا را مورد بررسی قرار می‌دهم.