اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد نوزادان در تهران


رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه برخی از نوزادانی متولد می‌شوند که به مواد مخدر اعتیاد دارند که برای درمان این نوزادان باید مراکز ترک اعتیاد همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی شود.

خبرگزاری فارس: فاطمه دانشور در ادامه یکصدوپانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون اساسی رفاه عمومی را به وظیفه دولت قرار داده است گفت: دولت نیز این وظیفه را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده است و در این میان بحث آسیب‌دیدگان اجتماعی به عهده سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با مسائل مختلفی سر و کار دارد گفت: موضوع کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و خیابانی، معلولان و سالمندان و همچنین آسیب‌های نوپدید از جمله موضوعاتی است که بهزیستی در تهران با آن روبرو است و این در حالی است که برخی از آسیب‌ها رو به افزایش است.

دانشور با تاکید براینکه در بحث پیشگیری از آسیب‌ها عملکرد ضعیفی را داشته‌ایم گفت: اگر به این موضوع توجه می‌شد قطعا میزان آسیب‌ها کمتر از شرایط فعلی بود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید براینکه فعالان حوزه اجتماعی از همان ابتدا و از زمان پرداخت یارانه‌های نقدی تاکید داشتند که یارانه‌های نقدی به بدسرپرستان پرداخت نشود گفت: متاسفانه یارانه نقدی به برخی از خانواده‌ها به بدسرپرستان پرداخت می‌شود که همین امر مشکلاتی را برای خانواده‌ها رقم زده است و در این بخش باید فکری جامع و کاملی کنیم.

دانشور ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور باید تسهیلات ویژه‌ای را برای کودکانی که از این مجموعه ترخیص می‌شوند داشته باشد و از آنها حمایت کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس آمارها و گزارشات عمده زیادی از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند و این در حالی است که در بین این افراد پدران و مادرانی پیدا می‌شند که علاوه براینکه خودشان کارتن‌خواب و معتاد هستند. کودک نوزاد آنها نیز به مواد مخدر اعتیاد دارد و ماب اید بتوانیم مرکزی برای ترک اعتیاد نوزادان همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی کنیم.

دانشور ادامه داد: مددکاران اجتماعی باید ویژگی‌هایی را از جمله متخصص بودن و صاحب‌اختیار و مداخله‌گر داشته باشند ضمن اینکه تمهیداتی در نظر گرفته شود که مددکاران بهزیستی بدون موانع قانونی به فعالیت‌های خود بپردازند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه اظهار امیدواری کرد تعامل شهرداری و بهزیستی بیش از گذشته صورت بگیرد و تعامل این دو نهاد تنها بر روی یک کاغذ نباشد ضمن اینکه مددکاران بهزیستی نیز در سامان‌سراها حضور جدی داشته باشند.

دانشور با اشاره به اهمیت موضوع کارتن‌خواب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: در این زمینه باید آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، قوه قضاییه و مدیریت شهری شبکه‌ای را ایجاد کنند تا این شبکه بتواند برنامه‌های مدونی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از اعتیاد بانوان و مرکز ترک اعتیاد تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران هشدار داد: ورود هروئین خیابانی و تریاک آغشته به سرب



عوارض هروئین,موادمخدر

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران هشدار داد: ورود هروئین خیابانی و تریاک آغشته به سرب

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران نسبت به فروش هروئین خیابانی که با مواد روانگردان ترکیب شده هشدار داد و گفت: قاچاقچیان برای افزایش حجم موادمخدر، مواد خطرناکی مانند سرب را به تریاک اضافه می‌کنند.

محمد اسماعیل علیپور  گفت: هرچه موادمخدر گرانتر می‌شود تهیه مواد برای مصرف کننده سخت تر می‌شود و در نتیجه قاچاقچیان برای اینکه بتوانند قیمت موادمخدر را پایین بیاورند، انواع ناخالصی را به مواد اضافه می کنند.

وی ادامه داد: یکی از این ناخالصی ها که به ماده تریاک اضافه می‌شود و بسیار هم خطرناک بوده، سرب است که عوارض شدید خونی را برای معتادان ایجاد کرده است و علائم مسمومیت با سرب را در بسیاری از معتادانی که طولانی‌مدت تریاک مصرف کرده‌اند، مشاهده کرده‌ایم.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: همچنین از داروهای روانگردان برای افزایش حجم موادمخدر استفاده می‌کنند. این مواد روانگردان را در موادمخدر تریاک و هروئین می‌ریزند که به عنوان هروئین خیابانی مطرح شده است.

علیپور تصریح کرد: هروئین خیابانی همچنین به دلیل اینکه قاچاقچیان خرده‌پا این ماده مخدر را از این دست به آن دست می‌دهند به عنوان خیابانی مطرح است و از اول هم ناخالصی داشته اما الان که گران شده قاچاقچیان مجبورند ناخالصی را به آن بیافزایند.

وی افزود: بنابراین هشدار داده می‌شود که علاوه بر عوارض مصرف موادمخدر، عوارض مواد افزودنی نیز وجود دارد که مانند عارضه مصرف سرب می تواند کشنده باشد.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران در مورد عوارض مواد افزودنی روانگردانها به موادمخدر گفت: اگر به تریاک مواد روانگردان اضافه شود و مصرف شود، بسته به نوع روانگردانی که اضافه شده می‌تواند بسیار خطرناک باشد بطوری که مصرف این مواد سیستم عصبی را مختل می کند و حتی کشنده می‌شود.

علیپور ادامه داد: طبق مشاهدات موجود به نظر می‌رسد که آمار مصرف ماده مخدر کراک فروکش کرده و کمتر شده است که البته باید آمارهای رسمی اعلام کنند که در مقابل کاهش مصرف کراک، مصرف چه نوع ماده مخدری افزایش یافته است.

وی افزود: براساس مراجعات معتادان و مشاهدات موجود مصرف هروئین دوباره بازگشته است و بیشتر معتادان به مصرف آن گرایش پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر قیمت شیشه متاسفانه کاهش یافته و نسبت به موج قبلی مصرف شیشه کم شده است./فارس