اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا خرداد


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاكید كرد: با راه‌اندازی شبكه ملی اطلاعات ظرفیت پهنای باند 10 برابر ارتقاء خواهد داشت.

 
 
 
 
 
 
ایسنا :وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاكید كرد: با راه‌اندازی شبكه ملی اطلاعات ظرفیت پهنای باند 10 برابر ارتقاء خواهد داشت.
رضا تقی‌پور اظهار كرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با فازبندی اجرای پروژه شبكه ملی اطلاعات، مردم پی خواهند برد كه این شبكه نیز دست كمی از اینترنت ندارد و كلیه اطلاعات مورد نیاز آن‌ها برروی این بستر موجود خواهد بود و با سرعتی بالا خدمات مختلف را دریافت خواهند كرد.

تقی‌پور با بیان این‌كه از طریق این شبكه افزایش پهنای باند را شاهد خواهیم بود، گفت: ‌افزایش ضریب امنیت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های اصلی محتوا و زیرساخت‌های شبكه از دیگر اموری است كه از طریق این شبكه انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تاكید مجدد بر این ‌كه شبكه ملی اطلاعات به هیچ عنوان دسترسی به اینترنت را محدود نمی‌كند، گفت:‌ شبكه ملی اطلاعات، شبكه‌ای گسترده و قادر به پوشش‌دهی كل فضای ICT است كه برروی یكی از لایه‌های متنوع آن دسترسی به اینترنت دیده شده است و بستری امن را برای تبادلات اطلاعات به ارمغان می‌آورد.

وی درباره برخی اظهارات پراكنده درباره شبكه ملی اطلاعات اظهار كرد: شبكه ملی اطلاعات برای نخستین بار در قانون برنامه پنجم توسعه دیده شد و هدف از راه‌اندازی آن، شبكه‌ای با مدیریت داخلی است تا محتوای بومی را دربربگیرد و نیاز كاربران را در داخل كشور برآورده كند و به هیچ عنوان با راه‌اندازی آن، تغییر در دسترسی به اینترنت صورت نخواهد گرفت.

او درباره برنامه‌های اجرا شده در راستای شبكه ملی اطلاعات تصریح كرد: در حال حاضر جلوتر از برنامه هستیم و مقدمات اجرای این شبكه ایجاد شده است و فاز یك آن در نیمه اول سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.



ویدیو مرتبط :
‫تیزر شبکه ملی اطلاعات‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قبل از شهریور


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا قبل از شهریور ماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا قبل از شهریور ماه خبر داد.
 
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره زمان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: زیر ساخت‌های شبکه ملی اطلاعات تقریبا به‌طور کامل تکمیل شده است و همه چیز برای آغاز کار آن مهیاست.

وی افزود: امیدواریم تا قبل از شهریور ماه شاهد راه‌اندازی کامل این شبکه اطلاعاتی در داخل کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال دیگری درباره پرتاب ماهواره‌های ساخت داخل به فضا گفت: متولی اصلی پرتاب ماهواره به فضا سازمان فضایی کشور است و پرتاب ماهواره تنها دو هفته قبل از پرتاب آن نهایی می‌شود.

تقی‌پور تصریح کرد: ما امیدواریم امسال به قول‌های خود درباره پرتاب ماهواره از جمله ماهواره‌ای که در آینده نزدیک قرار است، پرتاب شود، عمل کنیم.