اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان


نخستین خط مستقیم کشتیرانی ایران و عمان از بندر شهید رجایی به بندرصُحار عمان امروز راه اندازی شد.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : صاحبان کالا و فعالان گمرکی می توانند از این پس هر 15 روز یک بار کالاهای خود را با دو فروند کشتی کانتینربر با ظرفیت هرکدام 100 کانتینر و یک کشتی فله بر3 هزارتنی جابجا کنند.

نوفرستی گفت : با راه اندازی این خط هزینه های حمل و نقل دریایی به عمان تا 40 درصد کاهش می یابد.

وی افزود: توزیع مستقیم کالا به این کشور به ازای هر تن 100 دلار درآمد زایی برای بنادرکشور دارد و زمان جابجایی کالا  نیز از یک هفته به یک روز کاهش می یابد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : در آینده با جذب بار و افزایش سرعت صادرات کالابه کشور عمان، از کشتی‎هایی با ظرفیت بالاتر استفاده می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی خدری جهان دریا که کشتی هایش در این مسیر تردد خواهند کرد گفت: کشتی های کانتینری با پیمودن  180مایل دریایی معادل 290کیلومتر طی 36 ساعت مسیر بندر شهید رجایی را به بندر صحار عمان طی می کند.

خدری گفت: پیش از راه اندازی این خط کالاهای ایرانی به طور غیر مستقیم و از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عمان می شد.

اوایل اردیبهشت امسال با سفر هیئت تجاری عمان به تهران تفاهم نامه ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و اتاق بازرگانی و صنایع عمان و شرکت خدری جهان دریا از بخش خصوصی به امضاء رسید.

نزدیکی بندر صحار به آبراه بین المللی تنگه هرمز  بندرصحار ، رابه رقیب بنادر امارات متحده عربی تبدیل کرده است .

در مراسم راه اندازی خط کشتیرانی ایران -عمان  البوسعیدی رییس سازمان توسعه -تجارت عمان در ایران  وشیرزادیان رییس اتاق بازرگانی ایران- عمان  حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
راه اندازی نخستین خط مستقیم کشتی رانی ایران و عمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح خط مستقیم کشتیرانی ایران - عمان


خط مستقیم کشتیرانی ایران و عمان افتتاح می شود.

خبرگزاری ایسنا: خط مستقیم کشتیرانی ایران و عمان افتتاح می شود.

روز پنجشنبه (24 اردیبهشت) قرار است خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و عمان به طور رسمی شروع به کار کند و در این روز اولین کشتی از طریق این مسیر به سمت بندر صحار حرکت می کند.

به گفته احمد شیرزادگان، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان پیش از این در اوایل اردیبهشت ماه هیات و گروهی از فعالان اقتصادی عمان سفری به ایران داشتند و در زمینه‌هایی از جمله سرمایه گذاری، ساخت و سازو بخش های بانکی و مالی مذاکره کردند. در این دیدار دو تفاهم نامه اقتصادی بین ایران و عمان منعقد شد که یکی از این تفاهم نامه ها ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین دو کشور بود.

وی گفت: راه اندازی این خط کشتیرانی جدید متعلق به یک شرکت خصوصی ایرانی است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان درباره تفاهم نامه دیگر دو کشور گفت: دومین تفاهم نامه ایجاد شرکت مشترک بین بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی عمان است که یادداشت تفاهم آن به امضا رسیده و قراراست بعد از بررسی‌های بیشتر اجرایی شود.