اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌ حل بحران آوارگان از زبان عادل‌ الجبیر


وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه قطری العربی الجدید مدعی شد کشورش کمک زیادی به آوارگان سوری کرده و افزود تنها راه حل بحران آوارگان سوری کناره‌گیری اسد از قدرت است.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در جدیدترین اظهار نظر درباره تحولات سوریه گفته بحران آوارگان سوری با برکناری بشار اسد از قدرت حل می‌شود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه قطری «العربی الجدید»، گفت: عربستان شمار زیادی از آوارگان سوری را در خاک خود جای داده و کمک‌های مالی زیادی به کشورهایی که اردوگاه‌های آوارگان سوری را در خاک خود بنا کرده‌اند ارسال کرده است با این وجود معتقدیم که حل بحران آوارگان سوری با با کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: اگر بشار اسد در قدرت نبود و سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش را ادامه نمی‌داد، شاهد آوارگی 12 میلیون سوری در داخل و خارج از این کشور نبودیم به همین دلیل بشار اسد باید از قدرت کنار برود چه با راهکار سیاسی چه با زور سلاح.

وزیر خارجه عربستان ادعا کرده بعد از برکناری اسد اقتصاد سوریه بازسازی می‌شود و درها به روی آوارگان این کشور باز می‌شود تا به کشور خود باز گردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در حمایت از آوارگان سوری و انتقادهایی که به این کشور درباره عدم استقبال از آوارگان در خاک عربستان شده است؛ گفت: عربستان نقش مهمی در کم کردن رنج آوارگان سوری بازی می‌کند و طی مدت زمان گذشته دو میلیون ویزای ورود به خاک عربستان به آوارگان سوری اعطا کرده است و در حال حاضر دست کم 700 هزار آواره سوری به جای حضور در اردوگاه‌ آوارگان در شهرهای عربستان اسکان داده شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
راه حل بحران سوریه از زبان رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الجبیر: برکناری اسد و خروج نیروهای خارجی شروط اصلی حل بحران سوریه است



اخبار,اخباربین الملل ,وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه حل سیاسی بحران سوریه باید براساس بندهای توافق‌نامه ژنو 1 صورت گیرد، تاکید کرد: اسد دو راه دارد یا برکناری از قدرت به شکل سیاسی و یا شکست در میدان‌های جنگ.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در این اظهارات که در بعد از پایان مذاکرات وین ایراد کرد، مدعی شد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یا باید از طریق روند سیاسی برای حل بحران این کشور از قدرت کنار برود یا در میدان‌های جنگ شکست بخورد.

خبرگزاری عربستان به نقل از الجبیر نوشت: راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه باید براساس اصول قطعنامه ژنو 1 باشد و بشار اسد جایی در سوریه ندارد.

وزیر خارجه عربستان عنوان داشت: چیزی که ما به همه اعلام کردیم این است که اسد یا باید از طریق روند سیاسی کنار برود و یا در جبهه‌های جنگ شکست بخورد. ظرف چند روز آینده از میزان جدیت و تمایل ایران و روسیه در رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه آگاه خواهیم شد.

الجبیر ادامه داد: دو محوری که روی آن اختلاف وجود دارد یکی موعد و ابزار برکناری بشار اسد و دیگری موعد و ابزار عقب‌نشینی نیروهای خارجی از سوریه به ویژه نیروهای ایرانی هستند و تحقق این دو محور شرط اصلی برای ادامه مذاکرات در جهت حل بحران سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر سر موعد و ابزار برکناری اسد و ابزار و موعد خروج نیروهای خارجی حاضر در سوریه توافق نشود هیچ‌گونه توافقی درباره سوریه و روند سیاسی این کشور نخواهد شد. ما در مورد همه چیز در صحبت‌هایمان در نشست وین شفاف بودیم.

نشست وین از روز جمعه با حضور 17 کشور و دو نهاد بین‌المللی با هدف حل بحران سوریه برگزار شد.


اخبار بین الملل  -  ایسنا