اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌ اندازی کرسی پروفسور سمیعی در ایران


رئیس بنیاد ملی علم و فناوری ایران از پیشنهاد اعطای کرسی ویژه به پروفسور سمیعی و مریم میرزاخانی خبر داد و گفت: اکنون 18 کرسی داریم که آخرین آن به دکتر خدادوست متخصص چشم اعطا شده است.

خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد ملی علم و فناوری ایران از پیشنهاد اعطای کرسی ویژه به پروفسور سمیعی و مریم میرزاخانی خبر داد و گفت: اکنون 18 کرسی داریم که آخرین آن به دکتر خدادوست متخصص چشم اعطا شده است.

دکتر نصرت الله ضرغام افزود: ما دو کاندید برای اعطای دو کرسی جدید در بنیاد ملی علم و فناوری ایران علم داریم. با پروفسور سمیعی صحبت شده و ایشان گفته است با کمال میل و افتخار می پذیرد. اما در مورد پروفسور مریم میرزاخانی ما تبریک گفته ایم و بنا داریم که با وی تماس بگیریم و اگر پذیرفت به وی هم این کرسی داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 18 کرسی داریم که آخرین آن به دکتر خدادوست متخصص چشم اعطا شده است.

ضرغام درباره اعطای کرسی در حوزه علوم انسانی گفت: کرسی علمی کردن زبان فارسی را به مرحوم دکتر شهیدی داده بودیم و اکنون دکتر ستوده در حال پیگیری است. اما بنا داریم با دکتر شفیعی کدکنی هم صحبت کنیم که آن را بپذیرد.

وی درباره ایجاد مرکز تبادل استاد گفت: راه اندازی این مرکز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ما واگذار شده است و در حال تهیه دستور العمل آن هستیم.

رئیس بنیاد ملی علم و فناوری ایران افزود: این مرکز زیر نظر بنیاد ملی علم و فناوری ایران خواهد بود و اساتید از طریق آن به ایران ورود پیدا می کنند و پس از آن به هر مرکز پژوهشی، دانشگاهی که مایلند می روند یا به برنامه ای که دارند می پردازند.

ممکن است یک سخنرانی یا یک کارگاه داشته باشند و یا استاد راهنما باشند. ما تنها می خواهیم راه ورود اساتید خارجی و ایرانی به داخل کشور باز شود.


ویدیو مرتبط :
پروفسور سمیعی افتخار ایران زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی بزرگترین کتاب فروشی ایران



 

راه اندازی بزرگترین کتاب فروشی ایران


 فروشگاه مرکزی شهرکتاب عید غدیر افتتاح می شود.بزرگترین فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ایران توسط مؤسسه شهرکتاب عید غدیر (پنجشنبه ۴ آذر) به صورت آزمایشی آغاز به کار می کند .

به گزارش روابط عمومی شهرکتاب، این مجموعه فرهنگی در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در سه طبقه با توجه به استاندارهای جهانی و معماری ایرانی راه اندازی شده است. روش فروش کتاب و عرضه آن به روز است و از مجموعه نظرات کارشناسان در زمینه معماری، تأسیسات الکترونیکی و مکانیکال ساختمان و طراحی دکوراسیون استفاده شده است.

«مژگان امجد» مدیر فروشگاه که از ابتدای ساخت و ساز، بر نحوه اجرای آن نظارت داشته است، درباره بخش های این فروشگاه توضیح داد و و جزئیات سه طبقه آن را بازگو کرد. او گفت: «بخشی از طبقه اول به محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که کنار آن، محلی برای بازی و سرگرمی آنان و انجام برخی فعالیت ها همچون قصه خوانی و نقاشی طراحی شده است. بخش دیگر مربوط به نوشت افزار متنوع نفیس، اداری و هنری است که برای دانش آموزان و دانشجویان درنظر گرفته ایم.

مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب درباره طبقه دوم این فروشگاه هم گفت: «قسمتی از این طبقه به کتاب های بزرگسالان اختصاص دارد و طرف دیگر برای کالاهای دیداری و شنیداری همچون فیلم ها و موسیقی های مجاز است. در قسمتی از این طبقه هم کتاب های نفیس و گنجینه مطبوعات شهرکتاب قرار دارد که مؤسسات و نهادهای دولتی و فرهنگی می توانند از این گنجینه استفاده کنند.»

امجد از «بخش هنرهای دستی» در طبقه دوم فروشگاه مرکزی شهرکتاب هم سخن گفت که برگرفته از آثار سفالی، سرامیک، مینیاتور، کاشی، مجسمه های چوبی و... است. او بخش دیگر این طبقه را «کافه کتاب» عنوان کرد که «مراجعه کنندگان ضمن استفاده و مطالعه کتاب در آنجا، می توانند چای و قهوه بنوشند.» او افزود: «بنا داریم در آینده هر روز هفته را به یک قلمرو از ادبیات، فلسفه و هنر اختصاص دهیم و در آن روز، یکی از نویسندگان، کتاب جدید خود را در کافه کتاب رونمایی می کند و با مخاطبان به گپ وگفتگو می پردازد و کتابش را امضاء خواهد کرد.»

وی از فروش «کتاب های خارجی» در طبقه سوم فروشگاه خبر داد که «از موضوعات متنوعی همچون هنر، ادبیات، علوم انسانی و ... تشکیل شده است و بخش دیگر این طبقه، مربوط به کتاب های آموزشی در زمینه زبان های خارجی، رایانه و هنر و کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان است.»

او از دیگر امکانات این فروشگاه، به اینترنت بی سیم در محوطه جهت استفاده بازدیدکنندگان اشاره کرد.

امجد در پایان چهار ویژگی «وسعت ، به روز بودن، زیبایی و جامعیت اجناس» را موجب بی نظیر شدن این فروشگاه دانست و گفت: «محصولات این فروشگاه به گونه ای است که پدران، مادران، فرزندان، پدربزرگان و مادربزرگان؛ همگی می توانند تمامی کالاهای فرهنگی مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنند.»... / اخبار ارسالی به آفتاب