اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌اندازی مراکز جدید به جای مهدکودک 



اخبار,اخباراجتماعی,مهد کودک


 اخبار اجتماعی - راه‌اندازی مراکز رفاه کودک به جای مهدکودک

توسعه و گسترش برنامه‌های رشدمحور برای کودکان زیر دبستان بر‌اساس یک تفکر علمی مبتنی بر فرهنگ ملی و ایرانی از مأموریت‌های اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی است.

توسعه و گسترش برنامه‌های رشدمحور برای کودکان زیر دبستان بر‌اساس یک تفکر علمی مبتنی بر فرهنگ ملی و ایرانی از مأموریت‌های اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی است. یکی از مدل‌های ارائه خدمات برای تحقق این هدف تأسیس مهدهای کودک جدید و پیشرفته است.

دکتر محمدرضا الوند مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اعلام راه‌اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده به صورت پایلوت از نیمه دوم سال‌جاری به ایران گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی با پیروی از یک مدل ثابت خدمات ارائه می‌داد که به نام کلی مهدکودک مشهور است.

وی با اشاره به اینکه به استناد مصوبه 80 شورای عالی انقلاب فرهنگی که می‌گوید مسئولیت تربیت و نگهداری کودکان زیردبستان یعنی از 3 ماهگی تا پایان 5 سالگی برعهده بهزیستی است یادآور شد: با استفاده از مدلی که جدیداً طراحی شده و از نیمه دوم سال به صورت پایلوت در کلانشهرها به اجرا درمی‌آید، کودکانی که در کلانشهرها زندگی می‌کنند از ساعات تعطیلی مدارس تا بازگشت والدین آن‌ها که شاغل هستند، در مراکز کودک و خانواده تحت آموزش قرار می‌گیرند.

الوند خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر ایجاد فضای ایمن به کودک، زمینه اشتغال را برای زنان فراهم می‌کند. وی به گروه سنی که قرار است در این مراکز آموزش ببینند اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان بالای 7 سال یعنی 7 تا 12 سال وارد این مراکز خواهند شد و در یک فاصله زمانی 3 تا 5 ساعته در روز آموزش خواهند دید.

به گفته وی، در حال حاضر پدران و مادران شاغل به دلیل تنهایی فرزندشان شیفتی کار می‌کنند یا کودک خود را وارد فضای کاری می‌کنند که به نوعی آرامش و استراحت را از کودک می‌گیرد و ما قصد داریم این شرایط را تغییر دهیم.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه در این مراکز تفکیک جنسیتی صورت می‌‌گیرد و فضاهای جداگانه برای گروه سنی وجود دارد گفت: آموزش در این مراکز با آموزش رسمی کاملاً متفاوت خواهد بود و از افراد متخصص علوم تربیتی، روانشناس و سایر متخصصان استفاده می‌شود.
اخباراجتماعی - تابناک


ویدیو مرتبط :
راه اندازی مراکز مشاوره پلیس با هدف کاهش آمار جرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی مراکز همسرگزینی مبنای قانونی ندارد



تکذیب  راه اندازی مراکز همسرگزینی

مدیر کل دفتر ازدواج وزارت جوانان:

راه اندازی مراکز همسرگزینی مبنای قانونی ندارد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خبر راه اندازی مراکز همسرگزینی را تکذیب کرد و گفت: راه اندازی این مراکز مبنای قانونی ندارد.

مسعود امینی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به درج خبری در یکی از سایت‌ها مبنی بر " فعالیت مراکز همسرگزینی" این خبر را نادرست عنوان کرد و افزود: سایتی که وزارت ورزش و جوانان راه اندازی کرده است جهت ثبت نام مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده بوده و فعالیت سایتی مجهز تحت عنوان " سایت همسر گزینی" درست نیست. 

وی اظهار کرد: مراکز مشاوره ازدواج پس از ثبت نام و تایید صلاحیت، فعالیت آنان درجه بندی شده و مراکز درجه یک پس از تایید صلاحیت با اجازه‌ای که به آنان داده می‌شود با دریافت رمز عبور می‌توانند به نیابت از متقاضی خود در سامانه مراکز مشاوره ازدواج خدمات همسرگزینی را ارائه دهند.

امینی با تاکید بر این که این خدمات در قالب فعالیت‌های مراکز مشاوره ازدواج مورد نظر است، تصریح کرد: هیچ سایتی همسرگزینی مجزایی در این رابطه فعالیت نکرده و مجاز به فعالیت نیستند./باشگاه خبرنگاران